Pensionsopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

ma08-vb

I den kommende uge skal min mand og jeg til møde i banken, hvor vi bl.a. skal se på vores pensionsopsparinger. Pension er ikke ligefrem noget, vi går og tænker på i det daglige - og vi skal sikkert også arbejde de næste 35 år :dry: - men et eller andet sted synes jeg, vi er nødt til at være 'voksne og fornuftige' og se på det. Det kunne jo være, det kunne betale sig ;) Hvad gør I andre? Supplerer I med ratepension, kapitalpension, investeringer, ...?? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

ingen af delene. Det vil jeg simpelthen ikke give mig i kast med før jeg fylder 30, men så skal der også gøres et eller andet ved det.

Anmeld

8. januar 2011

Spunk-vb

Jeg indbetaler til efterløn og synes egentlig også at jeg burde lave en privat pensionsopsparing, men det er endnu ikke blevet til noget. Der er så meget andet vi gerne vil - lave forbedringer på huset og spare op til ferie og spunken, men det bliver nok til noget indenfor et par år. Og hvis efterlønnen bliver afskaffet vil jeg bestemt indbetale de 500 kr. månedligt på en pensionsordning.

Anmeld

10. januar 2011

Katten-vb

Ja min arbejdsplads har en ordning hvor de giver 10,5% af min løn og jeg selv 5.25%. Det er meget godt og vi kommer ikke til at mangle noget som pensionister hvis indbetalingerne fortsætter. Det har høj prioritet herhjemme at være sikret.

Anmeld

11. januar 2011

als-vb

Jeg har en pensionsopsparing igennem pfa hvor virksomheden betaler en eller andet procentdel og jeg selv en eller anden procentdel. Derudover så komemr der igennem fagforeningen noget efterlønsnoget når man bliver 30 og det sker helt automatisk.

Anmeld

11. januar 2011

Polyp-vb

Jeg er 40 (og pt ugift :cheer: /enke)og har aldrig indbetalt til efterløn, da jeg ikke har troet på at det ville blive en realitet for min generation. Har tilgengæld firmapension på 14 % og betaler selv 6 % dertil. Desuden har jeg en lille ratepension, hvor jeg indbetaler 250 kr om måneden samt en pæn aktieportefølje, der lige nu er ca 1 mio værd...og så satser jeg på at sønnike bliver højt betalt NBA stjerne...men det er nok den mest usikre investering :woohoo: ;-)

Anmeld

11. januar 2011

ma08-vb

LYP skrev:
og så satser jeg på at sønnike bliver højt betalt NBA stjerne...men det er nok den mest usikre investering :woohoo: ;-)
Man ved jo aldrig, men det er nok meget klogt at have de andre ordninger i baghånden :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.