skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

selch89-vb

Lille manden på 1 ½ år, har fået en slem omgang skoldkopper, dog er han ikke specielt mærket af det. Men er der nogen der ved om det er 'normalt' at det svier når der kommer creme på? Fik noget creme på apoteket, som ikke skulle svie når det kommer på,(det skal sprøjtes på) men knægten skriger som en stukken gris, og det gør sku ondt på én som mor! :( Har så ondt af den stakkels lille mand! :( Synes heller ikke rigtig, at han har nogen appetit? Han spiser under halvdelen af hvad han plejen, hvilket jeg absolut ikke er vild med, eftersom vi faktisk har været ramt af sygdom i ca 2 mdr. nu :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Det svider heller ikke, det er nok bare ritualet han reagerer på + at det klør som én i helvede når der kommer noget på :) Det bedste du kan gøre er, at sætte ham i et badekar GODT med bagepulver i vandet, det tager kløen, tørre hurtigere sårene ud og virker lettere beroligende på huden - og så koster det omkring 7 kr :) Det er normalt appetitten nedsættes, han er jo irriteret, det føles jo som myggestik X 1000. God bedring.

Anmeld

8. januar 2011

Spunk-vb

Den vil jeg prøve at huske hvis spunken skulle blive ramt. Men hvad betyder GODT med? 1 glas?

Anmeld

8. januar 2011

selch89-vb

Okay, super mange tak for hjælpen! :) Det prøver jeg når han vågner fra hans middagslur. :)

Anmeld

8. januar 2011

ma08-vb

Spunk skrev:
Den vil jeg prøve at huske hvis spunken skulle blive ramt. Men hvad betyder GODT med? 1 glas?
Ja, det er da til at overkomme - hvis bare man kan huske det gode råd, når/hvis ungen bliver ramt :) Tror, 'godt med' må svare til en hel bøtte, det passer vist meget godt med de 7 kr. :) - eller hvad, Helene?

Anmeld

9. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Hov, undskyld D'damer - bare brug en ca 2 spiseskefulde pr bad. Altså man kan ikke overdoserer, det er helt ufarligt, så bare pøs i vandet..... :) Har man en kedelig stålvask der er blevet lidt skjoldet af kaffe/te mm, så kom ligeledes bagepulver i vasken og stænk med vand, og gnub den godt med en skuresvamp. Så bliver den næsten som ny! :)

Anmeld

9. januar 2011

ma08-vb

Nå okay, så vil jeg da nøjes med et par spiseskefulde ;) Jeg har i øvrigt en gammel stålvask, og den plejer jeg at få pæn igen enten med lidt flydende skurecreme eller alm. opvaskemiddel på en skuresvamp. Men altid godt med et nyt tip, og bagepulveret forurener sikkert også mindre!

Anmeld

9. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg bruger bagepulveret fordi det der med rengøring af køkkenvasken (har to...hedder det så køkkenvaskerne)? :laugh: Er drengenes opgave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.