Internt sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. december 2010

lib1982-vb

Har nogen af jer erfaringer med tvillinger eller søskende født tæt på hinanden og deres sprog? Drengene blev 1½ i slutningen af november, og har siden august ca. kommunikeret helt vildt... med hinanden :ohmy: Specielt når de sidder ved bordet, hvor de sidder overfor hinanden, er det bare skide sjovt at se og høre på, det er SÅ tydeligt at de forstår hinanden og vi sidder bare og føler ud VILDT udenfor :woohoo: Får lidt et billede af 'det er mig der snakker', når de rigtig folder sig ud og synes egentlig det er skide skægt! Er dog lidt begyndt at overveje, om det er noget, vi skal være opmærksom på - har hørt flere steder fra, at tvillinger ofte taler sent, i forhold til enebørn.. OG så handler det også lidt om min frustration over ikke at forstå hvad det er de vil - de har så sandelig ingen problemer med, at give udtryk for (i særdeleshed) hvad de IKKE vil, men ind imellem ville det godt nok være noget nemmere for os, at de kunne sige hvad de ville - udover 'heiiiiiiii', 'se' og 'ma' ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Webredaktøren-vb

Ikke decideret i forhold til sprog, men mine børn deler humor og griner nogle gange af noget som jeg slet ikke kan se det sjove i, mens de begge klukker af grin - det er nu ret hyggeligt :laugh:

Anmeld

17. december 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg har hverken tvillinger eller søskende tæt på hinanden. Der er 8 år imellem dem, men de kan nu også sidde og fjolle internt, så jeg er fuldstændig hægtet af :huh: ...men min søn går i vuggestue med en dreng, der har fødselsdag samme dag som min søn - og lige netop når de sidder over for hinanden, har de også deres helt egen måde at kommunikere på. Bare den måde de kigger på hinanden, lige inden de skal til at lave 'ballade', det er et helt studie i sig selv :laugh: :laugh:

Anmeld

18. december 2010

Caidas-vb

Mine piger er snart 4½ år. Jeg synes ikke de har haft specielt deres eget interne sprog. Og de talte egentlig ret tydeligt da de først startede på det, hvilket end ikke vra på samme tid. Men da de var mindre og med uforståeligt talesprog, havde de alligevel en speciel måde at kommunikere på. Den ene kunne sige nogle bestemte lyde og den anden satte i et hyl. Og det var lydene, for det var også selv om de ikke så hinanden. Jeg har også læst at man skal være særlig opmærksom på tvilliingers sprog. Selvfølgelig er det rart at de har noget sammen. Det samme som at man skal huske at sige det enkelte barns navn, for at de ikke opfatter sig som en peson. Kendte et sæt piger, der konsekvent kaldte sig JulieMaria, selv om de hed Julie og Maria.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.