Baby-tegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. december 2010

fie_b_c-vb

hej min datter er lige knap 9 mdr. og jeg er så småt begyndt at lære hende babytegn. bare de mest væsentlige; tegnet for mad og tegnet for drikke. jeg bruger primært bogen 'mine første tegn' af line fagerholt men har også læst bogen 'babytegn' af acredolo og goodwyn. er der nogen af jer som har brugt babytegn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Det er stadig mig-vb

Næææ, jeg synes faktisk de kunne sige NOGENLUNDE hvad de ville, ret tidligt...altså med ét ord selvfølgelig, mad, kop, sur osv. Men jeg har da hørt andre være begejstrede! :) Og enhver ting der kan afhjælpe en konflikt (eller til breddere forståelse) må da være velkommen.

Anmeld

12. december 2010

Spunk-vb

Nej, vi har ikke brugt det. Jeg synes alligevel at jeg altid ved hvad spunken vil - og især nu hvor hun peger er det nemt :laugh:

Anmeld

12. december 2010

MetteNB-vb

Har ikke brugt baby-tegn. Har dog understøttet mit talte sprog til begge drenge, siden de var ganske små med tegn og fakter - det er vist en arbejdsskade. Jeg har altid syntes, det var nemt at tolke det, de ville mig og med signalord kommer vi langt. Bassen talte meget og godt meget tidligt. Lillebror har været lidt længere undervejs, men hvis vi overhovedet har været i tvivl om, hvad han ville sige, har storebror vidst det og 'oversat'.

Anmeld

13. december 2010

Happymummy-vb

Jeg brugte babytegn noget, men havde ikke nogen bog at gå ud fra. En veninde fortalte mig om det og gav nogle få eksempler, som jeg startede ud med. Så fandt jeg også selv på nogle stykker og til sidst fik vi en dvd (Tid til Tegn), som kunne udvide ordforrådet lidt. Jeg syntes, at det var en STOR hjælp. Netop det, at han kunne fortælle, hvad han ville eller mente, længe før han begyndte at bruge talte ord. Min veninde og hendes mand gik begge op i det med liv og sjæl, og deres ældste søn fik et tegn-forråd på over hundrede tegn - han fik bl.a. hele sin vuggestue til at stå og suge kinderne ind og spidse mund foran et akvarie - deres tegn for fisk. De 'dagligdags' tegn som spise drikke, sut, banan osv er selvfølgelig dem, man først bruger - men det kan altså gå laaangt ud over det niveau. Og tegnene er også praktiske, når barnet har lært at tale, men måske stadig er lidt usikker (og det bliver på ingen måde forsinket af tegnbrug, tværtimod). Jeg har oplevet min søn ubevidst bruge et tegn, når han ikke lige kunne huske, hvad f.eks. sommerfugl hed - et år efter vi sidst havde brugt tegnet. Jeg endte med at anbefale brug af babytegn i sønnens vuggestue, og har hørt, at de er gået i gang med det efter han begyndte i børnehave. Det vil lette mange situationer :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.