En lille hjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Elverpigen-vb

I dag da jeg skulle hænge vasketøj op, ville Sigrid gerne være med. Først stak hun af med noget af tøjet, men da hun flere gange fik af vide at det skulle hun ikke, så begyndte hun at række mig tingene :) Det var så sjovt og hyggeligt, til sidst kom min mand og så blev det til en kran leg, 'så skal mor ikke bukke sig så meget efter vasketøjet' var kommentaren fra ham. Det er så dejligt at følge med i hvad hun øver sig i, og lige pluslig kan. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Happymummy-vb

Ja, det er skønt, når de begynder at hjælpe. Og bare udnyt det - hun synes jo det er sjovt :) Når først de er begyndt at ville hjælpe, kan det ofte (men ikke altid) være en fordel at inkludere dem i husarbejdet. Det går ikke nødvendigvis hurtigere (eller bliver gjort helt rigtigt :D), men giver samvær og et glad barn og en glad forælder.

Anmeld

11. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Hvor skønt at hun gider hjælpe og ja det er bare så hyggeligt :) Her er min begyndt at pille det så snart jeg har hængt det op......en morgen var jeg lige gået på toilet efter at jeg havde hængt tøj og da jeg kom ind igen var alt vasketøjet hevet ned på gulvet, det samme var dvd, tv boxen og wii :P og så sad han ellers der midt i det hele og skralder grinede :laugh: Men han er heller ikke så gammel endnu så mon ikke også hjælpegenet kommer op i ham på et tidspunkt :dry:

Anmeld

11. december 2010

Elverpigen-vb

Heidi Nielsen skrev:
Hvor skønt at hun gider hjælpe og ja det er bare så hyggeligt :) Her er min begyndt at pille det så snart jeg har hængt det op......en morgen var jeg lige gået på toilet efter at jeg havde hængt tøj og da jeg kom ind igen var alt vasketøjet hevet ned på gulvet, det samme var dvd, tv boxen og wii :P og så sad han ellers der midt i det hele og skralder grinede :laugh: Men han er heller ikke så gammel endnu så mon ikke også hjælpegenet kommer op i ham på et tidspunkt :dry:
Det har Sigrid også gjort, så mange af de ting hun kan lide, at få fat på er sat op i voksen højde. Hjælpegenet skal nok komme. I dag sad hun og legede med min telefon, holdt den op til øret som hun har set jeg gør, sjovt at se hvordan hun efterligner os. Hun bruger forresten også fjernbetjeningen som telefon.

Anmeld

11. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Ja det er sjovt at se hvordan de efterligner os....man få nogle billige grin engang i mellem :P

Anmeld

11. december 2010

syvsover-vb

Det er så dejlig og så rørerende med vores små medhjælper, for når de først opdager at de hjælper mor/far så går de endnu mere op i det med liv og sjæl. Herhjemme har vi gerne en til at hjælpe med at lave mad, og tømme opvakser, samt det at væske gulvet, han elsker det og er efterhånden ved at være så dygtig at han faktisk er en god hjælp

Anmeld

12. december 2010

Laurie-vb

Det er bare dejligt... ærgerligt, at det stopper på et tidspunkt .)

Anmeld

12. december 2010

Elverpigen-vb

Laurie skrev:
Alting vare desværre ikke evigt ;-)

Anmeld

12. december 2010

Det er stadig mig-vb

Elverpigen skrev:
Laurie skrev:
Synes nu også de større børn og teenagerne har sin charme - mine voksne sønner er også en stor glæde, og jeg bliver mindst lige så glad og rørt over de ting de får udrettet som voksne, som da de var 2 år og hjalp til med det huslige :) Så hver alder sin charme.

Anmeld

12. december 2010

Laurie-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Elverpigen skrev:
Laurie skrev:
Synes nu også de større børn og teenagerne har sin charme - mine voksne sønner er også en stor glæde, og jeg bliver mindst lige så glad og rørt over de ting de får udrettet som voksne, som da de var 2 år og hjalp til med det huslige :) Så hver alder sin charme.
Er enig med dig, Helene...SÅ dejligt at se, hvad de kan klare... Forleden dag var min søn hjemme og spise... jeg lavede et eller andet sammenkogt ret... improviseret... han spurgte, hvordan jeg havde lavet det. Interesseret....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.