Syge børn - ekstra medicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Webredaktøren-vb

Det er årstid for snue, hoste, ørepine og lungebetændelse i lange baner. Min knægt har nu hostet kraftigt i snart to uger - en hostevirus :( Heldigvis har vi tilfældigvis familiebesøg, så vi har for en sjælden gangs skyld ikke haft pasningsproblemer... men det kan blive en lang vinter i skovbørnehaven, når vi allerede har sne nu :woohoo: Bliver I stressede over jeres børns sygdom i denne tid, eller sender I dem af sted med en ekstra dosis medicin og krydser fingre for at de holder det meste af arbejdsdagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Soap-vb

Jeg gir ikke medicin for forkølelse, jeg gir kun medicin hvis det er ordineret af en læge så det må blive et nej

Anmeld

3. december 2010

lib1982-vb

Jeg sender mine børn afsted når de er raske til det - synes på ingen måder det er fair at 'snige' dem ind af bagdøren!! Ville blive tosset, hvis det var mine unger der blev smittet fordi en af de andre børn kom syge afsted!!!

Anmeld

3. december 2010

NikiFin-vb

Forkølelse med løbende næse og måske lidt hoste er ikke nok grund for at blive hjem. Der er altid en af de tre der har snot, man kan ikke sidde hjem hele tiden bare på grund af det.

Anmeld

3. december 2010

als-vb

Ville ikke dække over rigtig sygdom med medicin og så sende tøsen af sted. Er hun syg bliver hun hjemme. Men som de andre skriver så er forkælelse og hoste ikke sygdom efter min mening.

Anmeld

3. december 2010

Heidi Nielsen-vb

als skrev:
Ville ikke dække over rigtig sygdom med medicin og så sende tøsen af sted. Er hun syg bliver hun hjemme. Men som de andre skriver så er forkølelse og hoste ikke sygdom efter min mening.
Fuldstændig enig....

Anmeld

3. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg er lige glad hvad ander gør, men jeg bliver stik tosset hvis folk med fuldt overlæg sender deres hostende og snottede unger afsted hvis der er mulighed for smitte. Personligt holder jeg mine unger hjemme hvis ikke de er HELT på toppen - sådan en børnehave med råbende unger og højt aktivitetsniveau er bare ikke fedt hvis man ikke er frisk. Men børn er jo nemme, de finder sig pænt i forældrenes behandling af dem. Men nej, selvfølgelig poster jeg ikke piller i ungerne blot for at skyde ansvaret fra mig og lægge det over på andre.

Anmeld

3. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

ingen ekstra medicin. Og snottet.. det har alma stort set været siden september on/off, så der ryger hun afsted. Hvis hun virker slatten eller har feber eller lign kommer hun hjem. Medicin kun efter lægens anvisning. Hvis barnet er så sygt det får medicin, synes jeg da det er for sygt til at komme afted.. Vi har rigtig god dialog med Almas DP, og dagligt får vi lige en snak om hendes 'tilstand' etc. Så ved dagplejen og vi fx hvis hun har været hundetræt om hun er kommet senere i seng, eller er ved at blive sløj..

Anmeld

4. december 2010

Spunk-vb

Det kunne da ikke falde mig ind at fylde spunken med medicin og så sende hende i vuggestuen. Det er ikke fair overfor hverken personalet og de andre børn, og det ville da være hæsligt overfor spunken. Men eftersom snot og hoste er så udbredt på denne årstid og ikke lader til at genere hende melder jeg mig i koret af dem der sender afsted med snot og hoste.

Anmeld

4. december 2010

Johannamor-vb

Jeg sender pr. definition ikke syge børn i børnehave / skole. Syge børn har brug for varme, omsorg, ro, hensyn... De har brug for at man tager hensyn til dem. Sender man dem afsted risikerer man dels at de smitter andre, dels at det trækker ud med at få dem rigtigt raske. M.h.t. medicin, så giver jeg det kun, når jeg er helt sikker på, hvad ungerne fejler. Pigen har fx haft ondt i ørerne nogle gange, og jeg kender symptomerne med at hun fx vågner skrigende om natten. Og så får hun en panodil - også uden at jeg går til lægen. Det har jeg jo prøvet og ved at vi får en recept på penicillin - til indløsning hvis ikke det går over i løbet af nogle dage (og så længe har det aldrig varet). Drengen har ikke haft sådan nogle tilbagevendende sygdomme, så han får ikke medicin uden at have været hos lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.