kønsselektion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. november 2010

lassetelling-vb

Hej herinde Jeg er freelancejournalist og arbejder lige nu med kønsselektion - altså hvor forældrene selv kan bestemme, hvilket køn deres barn får. Derfor vil jeg rigtig gerne tale med nogen, der har brugt kønsselektion eller overvejer at gøre det - på den ene eller på den anden måde. Jeg håber meget, I kan hjælpe mig på vej! Vh Lasse madsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

als-vb

mente nu ellers helt bestemt at det var ulovligt i DK at benytte kønsselektion og at alle fertilitetsklinikker tager afstand fra det da man jo kun kan lave det ved fertilitetshjælp, med mindre man laver fostervandsprøver inden uge 13 og vælger abort...eller er jeg helt gal på den?

Anmeld

23. januar 2012

Titte-vb

Jeg har ikke været i nærheden af det, men du må gerne få min holdning... Hvis nu man ved, at man bærer på et gen der udvikler sig hos piger, så kan jeg godt se det 'smarte' i at man kan selektere piger fra, og dermed få raske drenge. MEn hvis det kun handler om, at man kun vil have det ene køn frem for det andet, så mener jeg ikke det skulle være en mulighed at få lov til at gøre det. Jeg er i fertilitets behandling, og min kæreste og jeg kunne ikke drømme om at vælge, om det skal være dreng eller pige, dog er vi enige om at vi ikke vil have et barn med DS.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.