Neeeeej, det er i småtingsafdelingen at få en arm på plads - bedøvelse vil gøre 100 gange mere ondt, kræver ofte mange smertefulde stik og dækker ikke altid HELT alligevel. Og det er overstået på under 3 sek :)
Og smerten er væk øjeblikkeligt :)
Det er alm standartprocedure at man lige siger til barnet (eller den voksne) må jeg liiige se engang, og så 'svup' så sidder den i stilling igen. Det går så stærkt at de ikke engang når at hidse en stemning op :laugh:
Og for god orden skyld vil jeg da lige nævne at jeg præcis som alle andre, går hen på traumecentret hvis det drejer sig om store huller i hovedet (som jeg vurderer ikke kan limes), jeg begynder sgu ikke at sidde og sy ungerne sammen hjemme i sofaen :huh:
De skal også lære at andre tilser dem, behandler dem, og lære at der er situationer hvor man skal tage på traumecentret. De har også deres egen læge som fx vaccinerer dem osv. Selvfølgelig slæber jeg dem ikke til lægen hvis de er alm syge, ligesom jeg også sagtens kan finde på lige at lime et lille hul sammen.
Men de større ting synes jeg skal udredes af andre end mig. Sådan mere for god orden skyld.
Vi bor jo heller ikke sterilt, jeg har heller ikke et stort medicinskab med bedøvelser, kanyler, tråd eller klips, og har slet ikke værktøjet til de større opgaver :)
Men jeg har da prøvet at en af ungerne ovre på traumecentret har holdt fast i at det er MIG der fx skal sy hullet, og så er det jo noget andet.
Anmeld