Hvad har tavshedspligt nu med sagen at gøre?
Der er jo ingen konkrete anvisninger til arbejdspladsen ej heller personfølsommeoplysninger involveret :huh:
Læs evt Straffelovens §152 det er en af de lette :)
Men bortset fra dét, så var det nok ikke noget JEG ville gå så meget op i. Men det er også fordi jeg har så mange børn og har haft rigtig mange typer af spisere. En af de ældste periodespiste dvs han spiste fx ikke noget særligt i 3-4 dage, og SÅ åd han helt vildt i et par dage, og så spiste han ikke igen (osv). Og sådan er han faktisk stadigvæk.
Jeg kigger aldrig rigtigt på hvad de spiser, men mere på hvordan kuløren ser ud, aktivitetsniveauet, går de reglmæssigt på toilettet og laver stort, er de ekstremt trætte, meget syge ect.....
Og selvom barnet ikke rigtigt spiser, så er der somregl ikke så meget man kan gøre ved det, andet end at give dem en masse vitaminer, da man jo ikke kan tvinge maden i dem.
Og jo mere man sætter forkus på et svært spisende barn, jo mere forstyrre man deres spisning og kan meget hutigt få gjort det hele værre.
Der er også mange indskolingsbørn der er lidt 'utrygge' ved den nye situation, de mange nye børn, de nye voksne og de anderledes rutiner, hvilket sagtnes kan påvirke appetitten i skoletiden.
Men man kan da ved forældre-hjem samtalen sige, at man ikke synes barnet spiser så meget. Ofte får forældrene jo en fyldt madkasse retur, så de er nok opmærksomme på det i forvejen. Men kan måske supplerer med bedre madhistorier fra hjemmefronten ligesom med min egen søn.
Dog er der så aldrig nogen der har sagt noget om hans manglende spisning.
Anmeld