Hvorfor hysterisk!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.934 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. april 2008

Helle og Dan

Pige - 10 uger gammel - lige godt 5.3 kg (fødsel = 3.1 kg) Hej alle sammen. Min kæreste og jeg kan slet ikke forstå at vores datter bliver vildt hysterisk stort set hver eneste aften når hun skal have mad. Vi ammer - kvæ oprettet under amning ;) - men når hun bliver lagt til, typisk fordi hun giver udtryk for at hun er sulten - enten ved smaske lyde, "sutte med munden" eller putter hånden i munden og sutter løs, - ja så går der ikke mere end 2-5 sut - så bliver hun HELT VILDT HYSTERISK. Vi prøver så at tage hende lidt op - ligge hende til igen og det fortsætter. Så kan vi holde hende fra brystet i ca. 5 - 15 min hvor hun forsat er hysterisk - indtil hun falder lidt til ro og så prøver vi igen at ligge hende til - SÅ SPISER HUN FINT!?!?! Hvad i hulen drejer det sig om - jeg si'r jer - hun er ikke bare hysterisk - hun er ILD RØD hysterisk! Ex. her i dag skulle hun ligges til brystet da hun vista tegn på sult. Da min kæreste lagde hende til, gik der lige akurat 3 sut - så begyndte gråden! - så prøver man lidt med at rykke på hende - rykke sig selv (skal siges hun ligger ned og bliver ammet - kan SLET ikke sidde med hende og amme) og så ligger man hende til brystet igen - hvor hun fortsætter gråden som straks nærmest går over i det hysteriske. Så tog vi hende fra brystet - satte os med hende - hun fortsatte hysteriet som blev meget voldsomt - da hun begyndte at få "lidt" ro på i gråden, lagde min kæreste hende til igen - hvor hun lidt var hysterisk, men virkede som om hun gerne ville have brystet - for så efter ca. 1½-2 min at stoppe gråden helt og spise fint og uden problemer i ca. 20-30 min!?!=#)!=#!="=!???????? Vi kan ikke finde ud af hvad der sker - det gentog sig her til aften, hvor hun begyndte at græde og vi lagde hende til - DET RESULTEREDE STRAKS I HYSTERI... så gik vi lidt med hende for at få hende i ro igen - og jeg satte mig så med hende i mine arme og fik hende i søvn efter 15 min vuggen i armen... - så sov hun lige 15 min maks - og vågnede og suttede på hånden vildt igen - min kæreste lagde hende til og uden gråd eller skrig eller noget - så spiser hun - (gør det lige nu faktisk - sammen amning stadig - som vel og mærk har stået på i snart 45 min!) Min kæreste kan ikke holde til det her - det er psykisk alt for hårdt og hun vil IKKE ha sådan en aften mere. Kom med forslag - vi prøvede i gå flaske, både med brystmælk og mme. --------------- Lille notits. Vi har haft en pige der fra 3 dag, har været meget aktiv, er mega nysgerig og vil gerne følge med i alt. Hun har samtidig døjet med meget luft i tarmene og været meget meget ked af det - faktisk fået konstateret kolik. Men det har vi ikke mærket til i snart 2-3 uger - efter zoneterapi og kiropraktor - det ændrede sig straks ved de behandlinger! Hun har haft mange mavesmerter - det er dem vi tror skyldes "kolikken" - men som sagt - det er væk. (kan se hun ikke trækker sig sammen mere) ----- Hvad synes i her inde!? Håber i kan hjælpe med ideer til et meget frustreret par. Hilsen Helle og Dan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2008

A.I.G.

Bare en tanke.... Kender du til de mentale spring "tigerspring" ....

Prøv at google det.

Håber snart det vender for jer !

KH Anette

Anmeld

1. april 2008

Pia.

A.I.G. skriver:

Bare en tanke.... Kender du til de mentale spring "tigerspring" ....

Prøv at google det.

Håber snart det vender for jer !

KH Anette

Hej Anette.

Under tråden Hjææælp - har jeg kopieret alle tigerspringene ind... Bare lige så du ikke begyndte at lede efter dem *S*

Knus Pia (H)

Anmeld

1. april 2008

Loggidut

når der er aften, så har man altså ikke så meget mælk, og desuden så er der noget med det tigerspring som de andre nævner...

men det der kan ske er at mælken ikke løber hurtigt nok til, og så bliver hun arrig, når så de venter lidt og hun har skreget er din mælk nok løbet til, og så spiser hun...kunne det ikke lyde som noget i den retning?

Anmeld

2. april 2008

Charlotte_82

Loggidut skriver:

når der er aften, så har man altså ikke så meget mælk, og desuden så er der noget med det tigerspring som de andre nævner...

men det der kan ske er at mælken ikke løber hurtigt nok til, og så bliver hun arrig, når så de venter lidt og hun har skreget er din mælk nok løbet til, og så spiser hun...kunne det ikke lyde som noget i den retning?

Den hopper jeg med på ;) Har også oplevet det med min datter da hun var mindre. Der er også noget med at hvis man har spist nogle bestemte madvarer så kan mælken smage grimt eller hvis det er tidspunktet for ens mens kan mælken også smage anderledes...

Ved min mellemste gjorde vi det at hun så fik en sut lige til at sutte lidt på til at starte med da hun havde den periode og så gik en af os rundt med hende for så at hun kunne ligges til bagefter uden problemer. Det gik ikke med den lille for hun er først nu i en alder af 10 måneder begyndt at bruge sut, hehe mor var en bedre sut (L)

Men håber det vender rundt for jer for det er rigtig hårdt at stå i sådan en situation at man hverken kan få baby til det ene eller det andet.

Anmeld

2. april 2008

Charlotte_82

glemte lige...at stress også kan gøre at mælken ikke lige løber til med det samme. Prøv og malk en smule ud og lig hende til så hun kan smage at der altså er mad..måske det kan hjælpe??

Anmeld

17. april 2008

Christine

Måske får hun ikke helt rigtigt fat i første omgang?
William skal nogle gange bruge flere forsøg før han får ordentligt fat og han bliver ret hysterisk når det ikke lykkes med det samme. Hvis det er tilfældet er en silikone suttebrik ret smart at bruge hvis man ikke orker at slås med det.

Anmeld

18. april 2008

Skovurt

Hej

Ja, vil sådan set bare tilslutte mig flokken - mon ikke det skyldes at mælken ikke flyder hurtigt nok for hendes smag :)

Vi havde selv samme problem med vores søn - KUN om aftenen, når han var lidt træt, og brysterne tilsyneladende var lidt tomme (altså, ved godt at de aldrig løber tør, meeen det føltes nu sådan)
Jeg begyndte at gå over til at give ham vælling - men han var også små 4 mdr da det startede. Men I kunne måske gå over til at give flaske om aftenen - det kan være det hjælper på sigt. - Mens jeg stadig ammede, malkede jeg ud, så han fik mit mælk i flaske - så mælkeproduktionen ikke led under det, men ellers er MME jo et fint bud. - jeg stoppede med at amme da han var omkring 5 mdr, da mælken simpelthen ikke mættede ham nok mere - den var blevet for næringsfattig.

Håber I begynder at få nogle skrigefri aftner igen snart.
Anette

Anmeld

25. marts 2009

morLinda

Hej, jeg har oplevet/oplever nøjagtig det samme, har erfaret at det virker at få hende til at sove lidt.. (hvis hun kan) eller imens hun ligger ved brystet så får hun sutten, efter lidt tid kan jeg lige så stille skifte sutten ud med brystvorten, og så er der spisetid...
Håber det går bedre, hilsen Linda& Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.