Pige - 10 uger gammel - lige godt 5.3 kg (fødsel = 3.1 kg)
Hej alle sammen.
Min kæreste og jeg kan slet ikke forstå at vores datter bliver vildt hysterisk stort set hver eneste aften når hun skal have mad. Vi ammer - kvæ oprettet under amning ;) - men når hun bliver lagt til, typisk fordi hun giver udtryk for at hun er sulten - enten ved smaske lyde, "sutte med munden" eller putter hånden i munden og sutter løs, - ja så går der ikke mere end 2-5 sut - så bliver hun HELT VILDT HYSTERISK. Vi prøver så at tage hende lidt op - ligge hende til igen og det fortsætter.
Så kan vi holde hende fra brystet i ca. 5 - 15 min hvor hun forsat er hysterisk - indtil hun falder lidt til ro og så prøver vi igen at ligge hende til - SÅ SPISER HUN FINT!?!?!
Hvad i hulen drejer det sig om - jeg si'r jer - hun er ikke bare hysterisk - hun er ILD RØD hysterisk!
Ex. her i dag skulle hun ligges til brystet da hun vista tegn på sult. Da min kæreste lagde hende til, gik der lige akurat 3 sut - så begyndte gråden! - så prøver man lidt med at rykke på hende - rykke sig selv (skal siges hun ligger ned og bliver ammet - kan SLET ikke sidde med hende og amme) og så ligger man hende til brystet igen - hvor hun fortsætter gråden som straks nærmest går over i det hysteriske.
Så tog vi hende fra brystet - satte os med hende - hun fortsatte hysteriet som blev meget voldsomt - da hun begyndte at få "lidt" ro på i gråden, lagde min kæreste hende til igen - hvor hun lidt var hysterisk, men virkede som om hun gerne ville have brystet - for så efter ca. 1½-2 min at stoppe gråden helt og spise fint og uden problemer i ca. 20-30 min!?!=#)!=#!="=!????????
Vi kan ikke finde ud af hvad der sker - det gentog sig her til aften, hvor hun begyndte at græde og vi lagde hende til - DET RESULTEREDE STRAKS I HYSTERI... så gik vi lidt med hende for at få hende i ro igen - og jeg satte mig så med hende i mine arme og fik hende i søvn efter 15 min vuggen i armen... - så sov hun lige 15 min maks - og vågnede og suttede på hånden vildt igen - min kæreste lagde hende til og uden gråd eller skrig eller noget - så spiser hun - (gør det lige nu faktisk - sammen amning stadig - som vel og mærk har stået på i snart 45 min!)
Min kæreste kan ikke holde til det her - det er psykisk alt for hårdt og hun vil IKKE ha sådan en aften mere.
Kom med forslag - vi prøvede i gå flaske, både med brystmælk og mme.
---------------
Lille notits.
Vi har haft en pige der fra 3 dag, har været meget aktiv, er mega nysgerig og vil gerne følge med i alt. Hun har samtidig døjet med meget luft i tarmene og været meget meget ked af det - faktisk fået konstateret kolik. Men det har vi ikke mærket til i snart 2-3 uger - efter zoneterapi og kiropraktor - det ændrede sig straks ved de behandlinger! Hun har haft mange mavesmerter - det er dem vi tror skyldes "kolikken" - men som sagt - det er væk. (kan se hun ikke trækker sig sammen mere)
-----
Hvad synes i her inde!?
Håber i kan hjælpe med ideer til et meget frustreret par.
Hilsen Helle og Dan
Anmeld