6mdr og Feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

796 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Witlar-vb

Hejsa! Jeg er ny herinde, og håber I kan komme med gode råd. Ellen (6mdr)har fået feber, 38,5 det dog ikke så højt men feber, hun har grædt og utrøstlig her til aften, men sover endelig. Hvad skal hun have på at sove når hun har feber??? pt har hun heldragt med fødder i og et dyne betræk er det for lidt eller for meget???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

MKU-vb

Sørg for at hun ikke kommer til at svede. De gange mine drenge har haft feber, har de sovet i en bodystocking og en tynd dyne eller tæppe. Det er lidt svært at finde ud af hvor meget eller hvor lidt de skal have på. Jeg ville nok ikke have betrækket over også, da hun hurtigt kommer til at få det for varmt. Men mærk efter og sørg for hun ikke er 'klam' at røre ved ;-) God bedring med hende.

Anmeld

14. oktober 2010

Witlar-vb

Mane tak for svar, jeg vil lade hende ligge i body og dyne betræk istedet.....

Anmeld

14. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Det er godt, for de har bedst af at fødderne er bare når de har feber......lyder fint med body og betræk. Hvis feberen stiger, så begynder hun at fryse helt vildt, så kan du roligt give hende dynen på, indtil turen er overstået. Og så straks af med dynen igen..... God bedring med hende - sidder selv med feber og ser sørgelig ud :) Hvis temperaturen stiger til 40, så kun ble og let dyne....

Anmeld

15. oktober 2010

Witlar-vb

1000 tak for svar, hvor er I bare søde til, at svare herinde....

Anmeld

15. oktober 2010

als-vb

ja og her kommer så et tys tys forslag (giv hende en lille smule børnepanodil junior mix, så slipper hun for smerterne og der er større sandsynlighed for hun vil spise/drikke og tage sig en ordentlig lur. - forhør dig evt ved lægen).

Anmeld

15. oktober 2010

Polyp-vb

'1000 tak for svar, hvor er I bare søde til, at svare herinde....' Ja, for det meste - det er jo det, der er meningen med erfaringsudveksling ;-9 God bedring til junior ...og til dig, Helene

Anmeld

15. oktober 2010

Kirle-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Det er godt, for de har bedst af at fødderne er bare når de har feber......lyder fint med body og betræk. Hvis feberen stiger, så begynder hun at fryse helt vildt, så kan du roligt give hende dynen på, indtil turen er overstået. Og så straks af med dynen igen..... God bedring med hende - sidder selv med feber og ser sørgelig ud :) Hvis temperaturen stiger til 40, så kun ble og let dyne....
Hmm min læge sværger til uldstrømper på de små fordi blodkarerne er så små at når de trækker sig sammen så formindskes blodtilstrømningen i blodårerne og varme ophobes? Så Tjalfe har altid uldstrømper på, en ble og evt. en undertrøje på. En body lukker til i armhulerne og der kan meget varme ophobes... Tænker jeg :) Og sukkervand til at give lidt ro (100ml kogt vand i mere end 1minut og 1tsk sukker) - jeg har givet ham sukkervandet til at starte med også når han suttede skiftet flaske til mælk eller vand eller saft, juice. Husk kun fantasien sætter grænser. Eller som en veninde engang sagde: 'Sodavandsis er også væske'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.