Laver børnene mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

kongster-vb

Jeg kan simpelthen ikke huske om vi har haft denne oppe at vende før, men nu tager vi den lige igen så. Laver jeres børn mad? Jeg har været for dårlig til at få dem med i køkkenet. Datteren er ret uinteresset og jeg har ikke den store tålmodighed med børn og madlavning. Vi prøvede det med maddag, men så kom der altid lige noget i vejen eller vi glemte det eller det ene eller det andet. Men nu er de begyndt at bage. Helt selv! Storesøster læser opskrift, lillebror parerer ordre og går i Netto efter æg (udstyret med et kort over Netto, så han kunne finde æggene :) ). De bagte i søndags og også i sidste uge og elskede det. Så i dag skulle det være. Sønnike blev sat til at lave frikadeller til det skolearrangement vi skal til på torsdag og bagefter skulle datteren lave kødsauce og ris. Og det er gået så fint og de er stolte og glade. Det er bestemt noget vi skal gøre mere ud af. Men faste maddage får de nok aldrig. Vi er så ringe til det der 'fast det ene og det andet'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg sætter mine i gang, lige så snart de selv kan læse opskrifterne :) De ældste stod også for madlavningen, så det fortsætter med de små.

Anmeld

12. oktober 2010

Polyp-vb

min har været med fra han sad i høj stol og snittede gulerødder ned i vasken - nu hvor han er tolv år, kan han snildt selv planlægge og købe ind til samt kokkere en tre retters menu til 12 (han er bare et luksusdyr - så det bliver lige lovlig dyrt hvis det er for tit). Vi har lige været i Føtex og han var helt syg for at få Jamie Olivers nye kogebog om Amerika (den fik han så - den er jo lækker og ikke vanvittigt dyr)

Anmeld

12. oktober 2010

kongster-vb

Jeg kan godt se at jeg skal til at drive ungerne noget mere ud i køkkenet. Datteren var ikke vildt begejstret da vi først skulle spise i dag og erklærede at hun bedre kan lide at bage. Da jeg gik hende på klingen var det fordi hun havde haft en kogebog da hun bagte og da hun lavede mad var det bare mig der sagde hvad hun skulle gøre. Så jeg må ud og købe kogebøger nu :)

Anmeld

12. oktober 2010

Polyp-vb

og glæde dig over en datter, der heller vil læse indenad end bare modtage instrukser ;-) husk, at tage hende med ud at shoppe kogebøgerne

Anmeld

12. oktober 2010

kongster-vb

He - will do. Og jeg ANER ikke hvor hun har det fra. Altså ikke at ville modtage instrukser men - efter eget udsagn - 'godt vil have nogle udfordringer' ;)

Anmeld

12. oktober 2010

Polyp-vb

Nøh, hun har vel næppe arvet det fra dig...går ud fra at du selv har det endnu nemlig :kok:

Anmeld

12. oktober 2010

Soap-vb

Ja det gør de og ofte omfanget variere af hvor meget overskuds mor jeg selv er den dag :laugh:

Anmeld

12. oktober 2010

MetteNB-vb

Begrænset deltagelse af banditterne her. Tænker, at det bliver mere, når de bliver ældre. Er faktisk ikke selv særlig kokke-begavet og begejstret, så håber, at drengene kan trænes til at blive det med tiden. ;0)

Anmeld

12. oktober 2010

Heidi Nielsen-vb

Vores den store på knap 4 år er med i køkkenet når der bages og laves mad og han elsker det....nok mest fordi der falder smagsprøver af :P han er helt vild med agurk, gulerødder, majs og rød peber så når den står på salat så er han klar..... Men når jeg nu tænker over det, så er han faktisk meget interesseret i hvad det er vi skal have, hvordan det er lavet og hvad der er i.....de dage hvor han er med i køkkenet så spiser han faktisk også mere end andre dage...om et har noget at sige det ved jeg ikke.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.