Baby-led weaning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Mor til Isabell-vb

Isabell har de sidste 3-4 dage ikke ville spise sin grød....hun tager fint de første 5-6 skefulde, men så gider hun ikke mere... :dry: Hun lukker munden helt eller vender hovedet væk, hvilket gør mig lidt små gal, da jeg synes det er vigtigt hun spiser godt, så hun dermed trives og for en god nattesøvn (plus mig selv).... :X Så læste jeg et indlæg herinde plus andre steder på nettet omkring metoden Baby-led weaning og synes faktisk det lyder ret smart og kan godt se logikken i at barnet skal selv, for det er da aldrig rart at blive tvangs fodret, MEN vil alligevel gerne lige høre nogle herinde om i har gode erfaringer med den metode og hvornår man kan starte med den, hvad man kan give osv...?? Har jo givet Isabell grød nu i 1 månedes tid eller sådan noget og tror måske hun vil savne at blive mæt på en ordentlig måde af grøden istedet BARE småtterier af stave og brød stykker og så erstatning for resten... :uhm: Og noget helt andet...hun bliver 6 måneder d. 25 oktober....må jeg begynde at give hende hvidløg, toskerogn, andre ting nu eller skal jeg vente... :kok: Ja, jeg ved godt jeg spørge meget omkring mad, men det er bare lige det som optager mig meget som mor lige nu...tror godt mange kan følge mig og er der nogle herinde som bare synes det er de kedeligste spørgsmål og uinteresant, så lad værre med at læse klummen og gå videre...længere er den ikke... :angry: Synes bare det er nemmere at skrive ind til jer ind at skal ringe og få at vide af min sp at det må du ikke, det har Isabell ikke godt af og bla bla bla....gider det ikke og tak til dem som svare pænt og ordentligt på mine spørgsmål... :klap:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Soap-vb

Må og må er vel så meget sagt, børn maver er jo forskellige og det er meget forskelligt hvad det er klar til i de forskellige aldre :) Det handler om at prøve sig frem Var det mig ville jeg starte med at give nogle kogte gulerødder, banan, most kartoffel med evt noget torskerogn osv og så stikke hende skeen :laugh: Mine unger har altid spist på den måde med at de også havde en ske selv , frygteligt svineri og alligevel nemmere men tænk at det er en hel metode som har fået navn så lærte jeg det :laugh: ;)

Anmeld

11. oktober 2010

Polyp-vb

jo før de får en ske, desto hurtigere lærer de at styre den ind i munden uden for meget svineri, så det kan godt betale sig at starte tidligt - selvfølgelig med masser af hjælp - og det samme gælder kniv og gaffel, når de er i den alder (og andre knive iøvrigt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.