Er i bange for at spise GMO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

NikiFin-vb

Vi propper os uvidende med genkød Er i bange for at spise gmo-fødevarer? Der snakkes så meget om det men det hele er kun spekulationer fordi intet er bevist endnu. Jeg selv kan ikke se et problem med spisning af GMO varer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Soap-vb

Vi har så dejligt mange økologiske landmænd omkring os så handler hverken æg eller kød i supermarkeder

Anmeld

9. oktober 2010

jennie-vb

Jeg er ikke decideret bange for at spise mad med GMO, men jeg tænker generelt over hvad vi spiser herhjemme og køber helst økologisk. Mit problem er mere alt det antibiotika de propper i dyrene.

Anmeld

9. oktober 2010

Soap-vb

jennie skrev:
Jeg er ikke decideret bange for at spise mad med GMO, men jeg tænker generelt over hvad vi spiser herhjemme og køber helst økologisk. Mit problem er mere alt det antibiotika de propper i dyrene.
Præcis, ikke engang landmændene vil spise de dyr som har været syge og fået medicin, det er der nok en grund til

Anmeld

9. oktober 2010

jennie-vb

Jeg skal ud og hente et halvt lam her senere på måneden, øj hvor jeg glæder mig til at sætte tænderne i det. Det kan kun give en god følelse, når man ved hvordan dyrene er vokset op. :uhm:

Anmeld

9. oktober 2010

Soap-vb

Det smager altså bedre med sådanne frilands økologiske dyr , jeg har måtte bøje mig der og give ret, der var en gang jeg var ligeglad og mente at man ikke kunne smage forskel og at økologi var hysteri osv men det er jeg ikke enig i længere :laugh:

Anmeld

9. oktober 2010

jennie-vb

Det er også noget vi er startet på de sidste par måneder, har langsomt udskiftet sortimentet i køkkenskabene med økovarer. Og ja det smager bedre og af mere. Og hvorfor ikke spise noget af alt det dejlige, der findes her i lille Danmark, end mad der kommer halvvejs rundt om jorden fra!

Anmeld

9. oktober 2010

NikiFin-vb

Køber I også pølser fra landet? Er det ikke udvalget for lille? Man vil gerne spise forskellige ting. Vi køber også kød fra landet men kun svin og kalve. Men hvordan kan I være sikker på at de dyr I køber ikke havde været fodret med GMO mad?

Anmeld

9. oktober 2010

Soap-vb

Du har vist aldrig været i en land gård butik, det er alle tiders special butik Plus man også kan lave den slags selv hvis man ville men nu spiser vi så ikke pølser da det er alt for fed kost Der er jo altså kontrol med de økologiske landbrug og de økologiske landbrug som er sætter en stor ære i at det rent faktisk er økologisk hele vejen igennem

Anmeld

9. oktober 2010

jennie-vb

Kig her http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/hvorfor-oekologi/sundhed-.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.