Feber - hjælp mig lige her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Når man har taget max dosis febernedsættende medicin - Pamol - i flere dage, og termometeret siger 38 - er der så en tommelfingerregel, der kan sige lidt om, hvor høj feber, man 'egentlig' har/ville have uden medicinen? Jeg er helt klar over, vi er ude i gisninger og cirka´er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Signe1704-vb

Har ingen idé, men efter 3 dage med feber bør man søge læge inden man tager mere febernedsættende. Min mand var tæt på at få skader på lever og nyrer da han for noget tid siden ignorerede dette ;) Så fis lige til lægen engang :blink:

Anmeld

7. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jamen, jeg skal også til læge i morgen. Jeg har bildt ham og mig selv ind, at jeg ikke har feber, men jeg har taget Pamol - udelukkende som smertestillende - og glemt, at det er febernedsættende - og nu tjekkede jeg så temperaturen, som altså er lige på vippen til feber. Hvis jeg kan sove i nat uden at tage smertestillende, tager jeg selvfølgelig lige temperaturen i morgen - så må den da være nogenlunde retvisende.

Anmeld

7. oktober 2010

Johannamor-vb

Temperaturen stiger og falder - både normalt over dagen og i forbindelse med feber-sygdom. Og når du tager febernedsættende medicin har du nogen gange mere 'stof' i kroppen end andre (det mærker man tydeligt, når man tager pillerne mod smerter). Så jeg tror rent faktisk ikke, at du kan regne noget ud ud fra dine 38 grader. Men jeg taler ikke af erfaring - jeg har aldrig taget febernedsættende medicin flere dage i træk (jo, jeg har været på panodil o.lign. pga rygsmerter, men det har jo ikke noget med feber at gøre). Nu er der jo almindeligvis ikke noget farligt i at have lidt feber. Så det nemmeste du kan gøre er at droppe pillerne - og se, hvor meget feberen stiger. Hvis du stadig har feber kan du hurtigt tage en pille igen, hvis du har brug for det. Ellers er jeg enig med Signe: Hvis man har det feber-dårligt længe er det på tide at komme til lægen (især hvis man ikke ved præcis hvad det er, fordi man bare er endnu en af kollegerne, der lægger sig med influenza...). God bedring!

Anmeld

7. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jo, men jeg har været nødt til at tage noget mod smerter for overhovedet at kunne 'hænge sammen' - det er ikke febernedsættelsen, jeg har stilet efter. Jeg har godt nok også nogle morfinpiller liggende, men dem vil jeg helst undgå for ikke at blive 'bims'. Jeg HADER at tage Pamol o.lign. og gør det normalt aldrig.

Anmeld

7. oktober 2010

Signe1704-vb

Hvor har du ondt?

Anmeld

7. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Den ene side af ansigtet - kæbe, øre, øje, lidt stråling til halsen. Og det gør rigtigt meget nas! Jeg tænker, det måske kan være kæbehulebetændelse - men jeg har ikke været forkølet. Har skrevet til lægen (e-konsultation) for at høre, om han mente, det var hans eller tandlægens bord - og han mener, jeg skal til ham i hvert fald i første omgang. Men det kan, går jeg ud fra, i princippet også være noget med en tand.

Anmeld

8. oktober 2010

Soap-vb

Min tanke er at det da ka være helt ligemeget hvor høj feber eller feber overhovedet hvis man har det dårligt og hvorfor du ikke har været til læge endnu hvis du har det skidt over flere dage .....

Anmeld

8. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Som tommelfingerregl siger man, at temperaturen nedsættes med 1-2,2 grader hvis man tager paracetamol og ellers har en temperaturstigning på over 38,5. Så har man 38 i feber efter indtagelse af fx Pamol, så vil man have haft omkring 40-40,2 uden. Morgentemperatruren er altid den laveste. Rigtig god bedring!!

Anmeld

8. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Soap skrev:
Min tanke er at det da ka være helt ligemeget hvor høj feber eller feber overhovedet hvis man har det dårligt og hvorfor du ikke har været til læge endnu hvis du har det skidt over flere dage .....
Det har du helt ret i... - jeg har bare udskudt det, fordi 'det nok gik over i morgen'... Men nu har jeg været af sted - og blodprøven viste ikke noget, så det er formentlig en virus. Jeg skal kontakte ham igen, hvis det ikke går over til på mandag. I mellemtiden er jeg så også blevet helt feberfri, og det gør ikke helt så ondt nu. Men klart dumt at vente så længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.