Vildt godt fingemadstip! - Opdaget ved et tilfælde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. april 2008

Helle30

Vi har fået pastasalat med dressing og hjemmebagt durumbrød til aften. Det smagte fint, men det er aldeles uinteressant nu.
Det virkeligt interessante og skønne er, at min mand (hader at måtte sige det var ham) stak Sofie en pastaskrue, og det fungerede bare super godt. Hun spiser det hele, den kan ikke mases ud mellem fingrene (som rugbrødshapsere), hun ser ud til at elske dem og sidder og vugger + siger mammammam, og der ryger intet på gulvet.
Så nu har jeg simpelthen fisket 15 skruer op af salaten, og dem serverer jeg stykvis på hendes tallerken. Det virker somom, det er super til at træne noget finmotorik også.
I aften brugte jeg en olie-eddike-ting med olivenolie, peber, rosmarin og oregano (stødt i morter) og det giver en fin smag. Ellers er variationsmulighederne jo uendelige8D8D8D. Det er jo bare vand og mel, og det kan marineres i alt muligt. Jeg er helt høj ovenpå den oplevelse.
Skal i øvrigt lige nævne, at der også var nogle pasta penne i salaten: Den går ikke, fprdi den smutter mellem fingrene på barnet. Skruerne kan de (ihvertfald Sofie) bedre holde fast på.

Håber nogen kan tage tippet til sig med succes.

- Helle, som har sendt manden til billiard og skal i karbad, hvis jeg kan få spist Sofie under bordet snart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2008

ivfmarie

Tark.. den tror jeg at vi vil prøve en af dagene.
Malte fik et lang macaroni her til aften - ganske sjovt syns han, men næppe noget han blev mæt af :-o

Marie

Anmeld

1. april 2008

Tikki

Jep - pastaskruer er også et fantastisk hit her....uhmmm nam nam ;)

Anmeld

2. april 2008

Sille

godt tip, det må jeg prøve...:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.