Søde hundehvalpe - men besværlige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Min nabo 'lånte' i dag min datter og tog hende med på hundehvalpebesøg - for hyggens skyld ;) Min datter vil nu rigtigt gerne have en hundehvalp :lol: En del i omgangskredsen har netop fået hvalpe, og det har heldigvis mindet mig om, hvor meget arbejde, der er med sådan en lille hvalp. Som en veninde med hundehvalp sagde forleden:'Man fortryder aldrig de børn man får, men man kan godt fortryde de hunde man får'... hun sagde det dog med et smil på læben ;) Nå, men et spørgsmål til hundeejerne - hvor besværligt synes I, at det er at have en hundehvalp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

NikiFin-vb

Jeg har ikke en hund men synes at hvis man har en gård og hunden bor der kan det være OK at have en hund. Men en hund ind i huset er ikke noget for mig. Alligevel vil jeg aldrig tage en hund selv om vi har en står gård. Tre 'pets' er mere end nok :laugh: Man skal også tænke om hunden når man skal på ferie - meningsløs komplicering af livet. Og lige nu kan jeg huske da vi var på vejen hjem fra Frankrig på motorvejen kom der en lille 'stau' fordi en dumme hund ejer havde tabt sin hund og hunden gik gennem hele motorvej og ejeren efter den og ... jeg ved ikke hvad der er sket men på et tidspunkt så jeg hunden løbende og 100 meter efter den ejeren. Det så ikke ud som om hunden har nogle hensigter at gå tilbage til sin ejer.

Anmeld

3. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg har haft hund stort set hele mit liv, men jeg gider ikke mere! Orker ikke at sidde stand-by om aftenen med tøj på, når jeg egentlig hellere vil hygge i nattøjet, blot fordi man skal lufte hunden. Orker ikke heller ikke morgenritualet, og gider slet ikke i dårligt vejr! Erindrer også en masse tyggen og biden i ting og sager på et vist hvalpestadie, lugten af våd hund behager mig heller ikke mere, savlen, pels på tøjet og beskidte gulve er heller ikke noget jeg orker. Så slut med hund! Og præcis!, irriterende at være afhængig af en hund, specielt om sommeren og man kan lave så mange andre fede ting med ungerne uden at tænke på tiden, hunden, foderet og gåturen....gaaaab. Så jeg nyder at jeg ikke længere har hund, og kan faktisk fryde mig hver eneste dag over at jeg er fritaget :laugh:

Anmeld

4. oktober 2010

uni-gruppe-vb

Jamen jeg glæder mig HVER dag over mine hunde. Glæder mig til lørdag hvor vi er til agility. Glæder mig over alle de ture ud i naturen som jeg sandsynligvis ikke ville tage,hvis ikke de små 4-benede kaldte. Jeg glæder mig over min datters glæde ved samværet med dyr. Over at de har lært hende ansvarlighed og hensyntager. Og over at de er hendes bedste venner, som aldrig svigter, og som altid gider høre efter når mor er irriterende. Jeg tager dem med på ferie og mange andre steder, og føler egentlig ikke at jeg giver afkald på noget. Tværtimod føler jeg jeg får en masse. Jeg kan udemærket hygge i nattøj, så bliver de bare luftet efter aftensmaden og smidt i haven senere. Alfa og omega er vel at vælge en hund der passer til ens livsstil. Altså ikke en hyper aktiv arbejdskrævende bordercollie hvis man bor i en lejlighed og ikke gider bruge tiden på den. Men de findes i alle størrelser og temperamenter, bare man sætter sig ind i det, og ikke udelukkende går efter udseendet. Og jo, der KAN være rigtig mange irritationsmomenter forbundet med at tage en hvalp. Nogen æder stort set alt hvad de kommer i nærheden af. Nogen er længere om at blive renlige end andre. Men man kan så springe nogen af problemerne over ved at købe en 'brugt' hund. Den ene af mine var 17 mdr. da jeg fik hende, og der var hun renlig, færdig med at tygge i ting, havde lært at være alene hjemme osv. Den anden er født hjemme i soveværelset, og han åd ALT hvad der indholdt polyesterfibre. Sofapuder, hovedpuder, tøjdyr, alt hvad han kunne slå poterne i. Men det gik over da han var gennem teenage-alderen. Og ja, mine hunde ligger i sofaen, og sover i benenden. Men vi KAN LIDE det sådan, uanset hvad andre måtte mene om det. :)

Anmeld

4. oktober 2010

Heidi Nielsen-vb

Jamen jeg er fuldstændig enig med Hera...jeg glæder mig også hver dag over vores lille 4 benede ven......kunne kopiere hele hendes 1 afsnit :P Jo selvfølgelig er det hårdt at få en lille hvalp, faktisk næsten som at få en baby......men der er bare så mange glæder også at det opvejer det negative.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.