Hjælp - min datter har herpes og mundulebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

NikiFin-vb

Kirle skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Omvendt, gider man ikke sit barn og synes det er en hel belastning at have hjemme, tja så er det måske også bedre det kommer ned et sted hvor de trives bedre og hvor nogen har lyst til de er der.
- Tror desværre også at det er sagens kerne :( hvilket gør mig noget så trist!
det er bare livet. Hvis man ikke kan gør tingene som man vil så er man nødt til vælge den mindste onde. Jeg tror ikke at I eller nogen som helst er perfekt som forælder. Jeg synes selv at jeg er en klog forælder ser klarer sager som ikke mange kan magte. I det mindste de forældre jeg kender. Jeg har set hvordan de skriger for det mindste problem med barnet, ting som her sker hele tiden og er helt almindelige for mig. Uaaa, min baby har ikke spist hele sin portion som anbefaler i .... bog. Så dumme forældre kan Ham deroppe ikke give besværlige børn fordi de dør alle sammen :lol:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Titte-vb

Tror faktisk der er regler om at pædagogerne ikke må give medicin, så jeg tror som nok de gider, men at der så bare er nogle regler om at de ikke må.
Lige præcis. Vi må ikke give børn medicin i institutionen. Skal et barn have medicin, er det fordi det er noget livsvigtigt, såsom astmamedicin, insulin, og andre livsvigtige ting. Vi skal derudover have et brev fra lægen hvori det står at det er livsnødvendigt.

Anmeld

2. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

NikiFin skrev:
Eva fik Zofir i flaske som skal spises 5 ml af 5 gange om dagen. Hun fik ikke creme. Men jeg fandt det her om Zofir creme og de skriver også om herpes virusen
Ja, der står det vi allerede har skrevet. Men så er det nok mixturen hun har fået, det plejer man ellers kun at give ved Herpes Zoster (som hun ikke har) - men så har du da prøvet hvad der prøves kan. Men det er muligt at det kan gøre sådan, at der ikke kommer flere udbrud i denne omgang. :)

Anmeld

2. oktober 2010

Kirle-vb

NikiFin skrev:
Kirle skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Omvendt, gider man ikke sit barn og synes det er en hel belastning at have hjemme, tja så er det måske også bedre det kommer ned et sted hvor de trives bedre og hvor nogen har lyst til de er der.
- Tror desværre også at det er sagens kerne :( hvilket gør mig noget så trist!
det er bare livet. Hvis man ikke kan gør tingene som man vil så er man nødt til vælge den mindste onde. Jeg tror ikke at I eller nogen som helst er perfekt som forælder. Jeg synes selv at jeg er en klog forælder ser klarer sager som ikke mange kan magte. I det mindste de forældre jeg kender. Jeg har set hvordan de skriger for det mindste problem med barnet, ting som her sker hele tiden og er helt almindelige for mig. Uaaa, min baby har ikke spist hele sin portion som anbefaler i .... bog. Så dumme forældre kan Ham deroppe ikke give besværlige børn fordi de dør alle sammen :lol:
Hvorfor skal det altid handle om hvem der er perfekt hvis nogen ikke er enig med dig? Kunne det tænkes at du måske skal være mere omhyggelig med at formulere dig eller du måske ligefrem er forkert på den?? Også vælger jeg at overhøre det efterfølgende gang pjat.

Anmeld

2. oktober 2010

smor-vb

det her handler ikke om at være perfekt eller ej. Når nogen spørger om noget herinde bliver svarnet tit kort for hovedet, og folk bliver hurtig beder vidne. Tænker at alle forældre kender deres barn bedest, kan folk ikke bare lad være med at svar hvis de ikke har noget godt at sige. Syndes at du har gjort det rigtig, og hvis der var noget ville pædagogerne i bh have sagt noget. Man skal tit stå til regnskab for ting som forældre lad os nu som forældre stå sammen, i sted for at dømme

Anmeld

3. oktober 2010

NikiFin-vb

har i hjort om koli bakterier? De bor i vores tarm og der er deres plads. De er mange typer og nogle af dem er syge dannende. De kan fremkalde voldsom diare og andre rigtig farlige slags sygdomme hvis man spiser dem. Hvis et barn har været på toilettet og rørt ved sin lort og ikke vasket hænderne ordentligt bagefter (som sker hele tiden hvis barnet ikke får hjælp af voksne til at vaske hænderne og det sker næsten altid i en børnehave) og så uden vilje propper hænderne i en andens barn mund er det ikke umuligt at det barn bliver rigtig syge af alle de fremmede koli bakterier i andre børns lort. Og det situation jeg beskriver er ikke helt umulig at ske i en børnehave. Muligheden at smitte sig på den måde er ikke mindre end et barn smitter med herpes et andet barn. Der var mest til kongster som mener at hvis der er den mindste mulighed at smitte andre skal man blive hjem. Muligheden at smitte andre i en børnehave er altid stor.

Anmeld

3. oktober 2010

kongster-vb

Det ved jeg, men der er stadig forskel på om det er en almindelig sygdom eller en livslang tilstand man smitter med

Anmeld

3. oktober 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Det ved jeg, men der er stadig forskel på om det er en almindelig sygdom eller en livslang tilstand man smitter med
herpes er bestemt ikke mere farlig end koli infektion ;)

Anmeld

3. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg har med 6 børn heldigvis aldrig oplevet at de har fået E. Coli, men to af dem har Herpes.... Undersøgelser viser, at børn og voksne altid smittes med E. Coli af andre voksne og at det altid har noget med madlavningen at gøre (afføringsresterne havner evt i salaten). Det er blandingsbakterierne der giver reaktionen, men det kan også stamme fra dyreekskrementer. Eller som sidst da Frankrig var oversvømmet, fra jorden og kloarkering, så som fandt vej til hjertesalaten og smittede enormt mange.....heriblandt også mange danskere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.