Jeg har været præcis hvor du er nu - men er det så ikke mere...
Hos os besluttede vi sammen, at vi skulle tabe os - og så gik vi til diætist. Længe havde jeg (vi) gjort mere eller mindre halvhjertede forsøg på at spise sundere og/eller at motionere mere - men m.h.t. maden faldt vi i igen og igen og m.h.t. motionen var det bare for hårdt...
Nu har jeg tabt 15 kg på et halvt år (og mangler bare lige det sidste for at være helt tilfreds) ved kostomlægning. Det gør så, at jeg faktisk er begyndt at nyde en løbetur på 4 km to gange om ugen (konditionen siger, at jeg godt kunne løbe længere, men jeg kan mærke i kroppen, at jeg skal passe lidt på, inden jeg skruer op for kilometerne). Jeg har løbet i ca. en måned nu og forestiller mig faktisk, at det bliver ved.
Jeg har simpelthen ingen gode råd til hvordan du skal tage dig sammen. For det er hårdt, og det kræver virkelig noget... Mit bedste råd er nok, at du dropper de halvhjertede forsøg, som du kan slå dig i hovedet med bagefter, når de mislykkes, og at du på et godt tidspunkt beslutter dig til, at der skal ske noget. Du kan fx beslutte dig til, at 'til sommer, når jeg er færdig med HD, så...' - og så samle gode ideer til og lægge en strategi for, hvordan det, der skal ske, skal ske.
Indtil da kan du jo prøve at lægge så meget bevægelse ind i dagligdagen som muligt - fx cykle til arbejde eller gå ned i børnehaven, komme ud på gåture med ungerne i weekenden eller hvad der nu passer til dit liv.
Anmeld