Gid det var så let!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Lotte1976-vb

Jeg vejer godt og vel 10-12 kg for meget. Men jeg har meget svært ved at tage mig sammen og gøre noget ved det! Jeg har 1 mia undskyldninger for ikke at komme igang: - jeg arbejder meget - jeg læser HD 2 aftner om ugen - der er altid vasketøj - der er lige noget i fjernsynet ...og jeg kunne blive ved! Jeg kan ikke tage mig sammen, når jeg ikke kan se umiddelbart resultat. Og de gange, hvor jeg rent faktisk har forsøgt at løbe en tur, så kunne jeg enten ikke falde i søvn om aftenen (når det foregik efter kl. 20), eller også var jeg ved at falde i søvn på sofaen (når det foregik om eftermiddagen). Hvad gør I andre for at skabe plads og overskud til at tabe sig - for motion skal der vel til???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Webredaktøren-vb

Jeg synes bestemt også, at det er svært at presse motion ind i dagligdagen - dog cykler jeg på job :cykel: Jeg er medlem i Fitness World og i perioder kører det med holdtræning, men det er nu et par måneder siden jeg har været der sidst :motion: I stedet har jeg så spillet lidt squash med min bror, for ham kan jeg jo ikke brænde af fordi jeg er træt... Ellers har det i sommerperioden fungeret for mig at tage den yngste i babyjogger og datteren på cykel og så løbe en lille tur på 4 km. Men indrømmet - det kræver en del at finde overskuddet frem og komme ud ad døren, men så er det til gengæld skønt efterfølgende :)

Anmeld

28. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jamen det er sgu heller ikke nemt. Jeg arbejder så ikke lige i øjeblikket, men det gør det altså ikke lettere. Synes jeg har hele dagen at spise i og/eller få motioneret i:laugh: Så for mig er det langt lettere når jeg arbejder for så er dagen ligesom rammet ind, og jeg er typen der får udrettet mest når jeg er lidt presset, også mht motion. Så et eller andet sted, er græsset vel bare grønnere på den anden side. Når man ikke laver noget, så har man for megen tid til at undgå alt det man burde, og når man arbejder, så er der ikke tid til det man egentlig gerne vil nå ;) Men man kan i hvertfald starte med kosten! Og når man så begynder at tabe sig og se resultater, så plejer man at få lidt mere blod på tanden, og så bliver det også lettere at dyrke motionen når der ikke er så megen ekstra vægt at slæbe rundt på....

Anmeld

29. september 2010

Johannamor-vb

Jeg har været præcis hvor du er nu - men er det så ikke mere... Hos os besluttede vi sammen, at vi skulle tabe os - og så gik vi til diætist. Længe havde jeg (vi) gjort mere eller mindre halvhjertede forsøg på at spise sundere og/eller at motionere mere - men m.h.t. maden faldt vi i igen og igen og m.h.t. motionen var det bare for hårdt... Nu har jeg tabt 15 kg på et halvt år (og mangler bare lige det sidste for at være helt tilfreds) ved kostomlægning. Det gør så, at jeg faktisk er begyndt at nyde en løbetur på 4 km to gange om ugen (konditionen siger, at jeg godt kunne løbe længere, men jeg kan mærke i kroppen, at jeg skal passe lidt på, inden jeg skruer op for kilometerne). Jeg har løbet i ca. en måned nu og forestiller mig faktisk, at det bliver ved. Jeg har simpelthen ingen gode råd til hvordan du skal tage dig sammen. For det er hårdt, og det kræver virkelig noget... Mit bedste råd er nok, at du dropper de halvhjertede forsøg, som du kan slå dig i hovedet med bagefter, når de mislykkes, og at du på et godt tidspunkt beslutter dig til, at der skal ske noget. Du kan fx beslutte dig til, at 'til sommer, når jeg er færdig med HD, så...' - og så samle gode ideer til og lægge en strategi for, hvordan det, der skal ske, skal ske. Indtil da kan du jo prøve at lægge så meget bevægelse ind i dagligdagen som muligt - fx cykle til arbejde eller gå ned i børnehaven, komme ud på gåture med ungerne i weekenden eller hvad der nu passer til dit liv.

Anmeld

29. september 2010

Soap-vb

Jeg er selv overvægtig og har en milliard gange prøvet alle mulige mærkelige kure uden held fordi jeg gik halvhjertet ind i det Din eneste mulighed er at virkeligt ville det Vi har kæmper for endnu et ønskebarn i snart 4 år uden held og det er jo så en af mine motivations faktore og nu er jeg ikke gået på kur men har lagt hele min kost og liv om og siden 25 aug til dags dato har jeg tabt 9 kilo Jeg tæller kalorier og holder mig på max 1200 kcal om dagen og dyrker 45 min motion 2 dage og 1 dag pause og så 2 dage igen osv Og tro mig når jeg siger, hvis jeg kan, så kan du også ;)

Anmeld

29. september 2010

Smilula-vb

Hej :) Du har taget fat på, at det er et problem, så er du da på vej ;) Her må jeg sige: Jo hos os er det også svært at finde tid til motion, især fordi jeg ikke gider efter børnene er puttet, da er jeg træt, i hvert fald i vinterhalvåret! Til gengæld har jeg prøvet det fede ved at løbe og cykle og være i nogenlunde form, og det ER Fedt!! Ingen hosten og harken og jo: meterlange overskud dag efter dag - til sig selv og børn og mand og ikke mindst sex, samt et superdejligt humør oveni hatten så det er rigtig godt... Jeg motionerer ikke fordi jeg er for overvægtig, for det er jeg ikke, men kun fordi det gør mig rigtig godt. Det er det jeg kan mærke i kroppen der styrer min motivation :side: Så hvis ikke der sker noget med vægten så tag og mærk efter om der ellers sker noget med dig - og lad det være din motivation. For der er mange fordele at komme efter. Det med trætheden: jeg vil næsten love dig at det går over når du har været igang et par uger, i hvert fald efter 15 min hvil + væske. Jeg må indrømme, det er nu også rart at komme ud af huset, væk fra det hele den halve eller hele time jeg er væk :) Men det er lidt svært at komme igang efter en travl periode, lige nu har jeg en bebs på 6 mdr og det er sgu ikke det nemmeste at finde tid til andre vigtige ting end hende, min ældste datter og mand og så selvfølgelig de evige sure pligter som vasketøj. :unsure: Jeg er lige ved at starte op, og mit mål er at hver anden dag skal jeg ud af huset, på cykel eller til fods, og min mand har bare at støtte mig i det - og så er den ikke længere! Søg efter støtte - tag beslutningen og så gør det! ikke tænke for meget på vasketøj og ditten og dat. Rugbrød til aftensmad eller rester der lige gratineres i ovn med ost, er sgu også godt nok. :P Prioritér! men du skal VILLE det Held og lykke - der er megen glæde at komme efter. . . :)

Anmeld

29. september 2010

Rita-vb

Jeg prioriterer motion meget højt - faktisk kan jeg slet ikke undvære det :P Jeg løber 10km tre gange om ugen, svømmer 2km (sammen med min mand) en gang om ugen og så træner jeg med Wii'en (EA Sports Active) 5 gange om ugen og laver 20 min øvelser for mave, ryg, arme og ben 5-6 gange om ugen. Nå ja, så har jeg også en cross-trainer som jeg bruger ½ time 2-4 gange om ugen :) Jeg er totalt afhængig af det kick jeg får af motion - og min mand har for længst fundet ud af at hele familien fungerer bedst hvis jeg får lov til at motionere :) Jeg har ikke altid været sådan - for ti år siden hadede jeg at svede og undgik alle former for motion (lige med undtagelse af cyklen som transport og min hest). Måske kunne du have glæde af en cross-trainer, et løbebånd eller en stepmaskine - så kan du se fjernsyn mens du motionerer. Og husk lige at det er meget sundere at være overvægtig i god form, end normalvægtig i dårlig form. Det med at tabe sig kommer jo ret meget fra kosten, så du må nok ændre din kost hvis du skal tabe dig - det er ikke nok med motion, men som sagt er motion vigtigt alligevel :) Held og lykke - og god fornøjelse :)

Anmeld

29. september 2010

Mor til Isabell-vb

Jeg styrketræner sammen med en veninde 2-3 gange om ugen og går til Zumba 1 gang om ugen og det er fantastisk....man har det så godt med sig selv bagefter og ja man har faktisk mere energi når man kommer hjem ind da man tog afsted utroligt nok... :klap: Et godt råd: Find én veninde/mand/familiemedlem som du kan træne sammen med. Som kan støtte dig og skubbe dig ud af døren, hvis du ikke liiige er oplagt i dag heller og det bare er et alt for trist vejr udenfor osv...Det hjælper altså!! Og så ellers udnyt at få den bitte passet om aften, så du kan komme afsted til træning...det handler om planlægning. Find en træningsform der passer til dig, som du ved interessere dig og du gider at gå til. Zumba kan varmt anbefales...det er (undskyld sproget) pisse sjovt...God musik, en masse latter og ikke mindst så forbrænder man virkelig meget på bare den 1 time..sveden hagler af én... :woohoo: Så se du bare at komme afsted...Du har det så godt bagefter... :motion:

Anmeld

3. oktober 2010

Lotte1976-vb

Tak for jeres råd - det lyder så let :unsure: Og jeg ved godt, at det er et spørgsmål om prioritering. Men når man nu gerne vil det hele? Og jeg føler et vist pres i forhold til mit arbejde - i disse krisetider er det jo med at gøre sig uundværlig! Så derfor har jeg valgt at læse HD. Hvilket så betyder midnre tid til familien og mig selv... Nå, men jeg må vel bare lave en plan, hvor motion indgår som en fast del. Og så må jeg starte i det små og tage én ting af gangen.

Anmeld

4. oktober 2010

als-vb

nøj hvor jeg kender det. er på akkurat samme sted som dig. Ja undskyldningerne har undskyldninger... Og det er jo bare et spørgsmål om at tage sig sammen....men damn det er svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.