ny epidemi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Kirle-vb

Ja tillad mig at være en smule skepsis men nu bliver der lovet ny epidemi. Denne gang af kold lungebetændelse. http://go.tv2.dk/article.php/id-33857127:send-ungerne-til-l%C3%A6gen-under-lungeepidemi.html?forside Tjalfe er hjemme hostende og med snot til alle sider og har været det siden i torsdags. Mest fordi vi fik en forskrækkelse i foråret med to lungebetændelser i rap (2mdr imellem) så vi er lidt forsigtige med ham. Hvad med jer? Tænker I 'åh nej epidemi!!' eller er vi mere ud i en 'jaja herregud da'?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Polyp-vb

Knægten er jo noget ældre - men har aldrig rigtig været syg - altså bortset fra skoldkopper og den slags...så vi tager ikke den slags varsler særlig tungt...og han går også stadig i shorts og med bare arme i skole + sandaler lige så længe han selv synes det er varmt nok

Anmeld

28. september 2010

Spunk-vb

Jeg så det godt, men tog faktisk ikke videre notits af det - tænkte nok at mig og mine ikke lige er 'målgruppen', og så at hvis vi bliver ramt, så går det jo over igen...

Anmeld

28. september 2010

Soap-vb

Har godt hørt det, og det er bestemt ikke noget jeg gider bruge tid på at gå rundt og tænke på :)

Anmeld

28. september 2010

Kirle-vb

Ja jeg ville jo gerne være med i koret af herregud da. Meen den lungebetændelse (uden feber) i foråret der resulterede i 4dages indlæggelse på trods af at jeg tog ham til div læger i en uge forinden sidder sgu stadig i mig. Jeg håber vi har haft vores omgang nu :(

Anmeld

28. september 2010

Det er stadig mig-vb

Tja, og de ved ikke engang om det bliver i år eller til næste år... Glemmer sent 'advarslerne' fra svineinfluenzaen og den måde det hele blev pisket op på, og så ender de med en nitte og må skrotte alle vaccinerne.... ANER IKKE hvorfor det er blevet så skide populært at komme med de der latterlige udmeldinger hvert efterår?! For fanden da, sådan er det jo HVERT ÅR, og har været sådan evig og altid, der er INTET nyt under solen. 5 millioner mennesker - 10.000 vil blive smittet? OKAY! :huh: - det er så mindre end ved en helt almindelig influenza. Så lad os satse på at få influenzaen istedet der er oddsene lidt højere. GAB. Iøvrigt latterligt at kalde den kold lungebetændelse, for den giver altså feber. Men ok, det lyder måske mere trendy at sige kold.

Anmeld

28. september 2010

Lotte1976-vb

Jeg har godt nok også bare tænkt: 'Epedimi - yeah right! Det sagde de også om svineinfluenzaen!' Men kold lungebetændelse er i mine øjne lidt mere alvorligt, da den kan være svær at opdage, fordi den ikke i alle tilfælde giver feber (deraf 'kold' lungebetændelse'). Men jeg ved ikke, om man skal bekymre sig? Jeg tænker mere, at man måske bare skal være lidt mere opmærksom på eventuelle sygdomssymptomer hos de små (eller sig selv)? Så det kan blive behandlet i tide? Men jeg kender ikke nok til det... Så jeg holder nok bare øje med medierne uden at lade mig påvirke at ordet 'epedimi' ;)

Anmeld

29. september 2010

Soap-vb

Lotte1976 skrev:
Jeg har godt nok også bare tænkt: 'Epedimi - yeah right! Det sagde de også om svineinfluenzaen!' Men kold lungebetændelse er i mine øjne lidt mere alvorligt, da den kan være svær at opdage, fordi den ikke i alle tilfælde giver feber (deraf 'kold' lungebetændelse'). Men jeg ved ikke, om man skal bekymre sig? Jeg tænker mere, at man måske bare skal være lidt mere opmærksom på eventuelle sygdomssymptomer hos de små (eller sig selv)? Så det kan blive behandlet i tide? Men jeg kender ikke nok til det... Så jeg holder nok bare øje med medierne uden at lade mig påvirke at ordet 'epedimi' ;)
Den gir altså feber eller forhøjet temperatur om du vil typisk 38-38,5 hvormod alm lunge betændelse gir tårnhøj feber og deraf kommer navnet 'kold lungebetændelse'

Anmeld

29. september 2010

Kirle-vb

20% får ikke feber, og Tjalfe fik ikke feber ved første omgang af sin lungebetændelse i foråret så derfor var det bl.a. svært at få ørenlyd hos lægerne... Jo jeg har det nemlig også sådan at efter svineinfluenzaen at vent lige et år eller to inden I råber 'ulven kommer!' igen men på den anden side så er jeg stadig forskrækket over forløbet i foråret... Det var virkelig en slem omgang! Og det var bare slet ikke sjovt! Måske fordi jeg ikke selv har haft lungebetændelse så ved jeg ikke hvad det er og har svært ved at min søn har haft det...

Anmeld

29. september 2010

Soap-vb

Det er korrekt Kirle men når der er en typisk så er der også en atypisk og det er jo så de 20 % ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.