Tillykke :) Det er et stort øjeblik! Oplevde det selv med min 3½ år gamle datter i lørdags - hun sagde: 'Jeg skal lige ud at tisse', og da jeg ville gå med ud på toilettet, bad hun mig blive væk.
Lidt efter råbte hun så: 'Mor jeg har lavet pølser!' Og da jeg kom ud på badeværelset, sad hun troligt på det store toilet og kiggede ned mellem sine ben :laugh: Der var en 'fin pølse'.
Hun er således begyndt at gå på toilettet helt selv og uden toiletsæde eller potte - det synes jeg er lidt sejt B)
Særligt fordi vi den sidste måned har haft 3 sæt tøj med hjem fra børnehaven, hvor der var både tis og lort i! Og hun har skreget hver gang vi har sat hende på toilettet - uanset om det var potte, med børnetoiletsæde eller det almindelige toilet. Så det kom som lidt af en overraskelse, at hun nu er kommet så langt :)
Hun kan dog stadig have et uheld i løbet af dagen. Men jeg er overbevist om, at vi nu er fri for at få tøj med lort med hjem fra børnehaven :cheer:
Jeg har ellers været meget usikker på, hvordan jeg lige kunne vide, om hun var klar eller ej. Vi har ikke trænet med potte eller noget før hun startede i børnehaven. Fordi hun altid skreg.
Og de første par måneder i børnehaven gjorde de heller ikke noget for at hun skulle af med bleen. Men her efter sommerferien har de så forsøgt at lade hende gå uden ble i bestemte tidsrum på dagen og sætte hende på toilettet jævnligt.
Det har altså nu givet pote - juhuuu! :lol: Men jeg tror nu, at jeg til trods for alle de kloge mennesker der siger, det ikke er nødvendigt, vil sætte nr. 2 på potte allerede fra 1-1½ års alderen ;)
Anmeld