Uopfindsom mor :O(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Asto-vb

Hej, Min lille søn er efterhånden blevet 4 uger gammel og er begyndt at være lidt mere aktiv i løbet af formiddagen og sidst på eftermiddagen. Desværre er jeg sådan en uopfindsom mor at jeg ikke ved hvad jeg skal lave med ham når han er vågen :( . Udover amning og skiftning prøver vi at ligge på aktivitetstæppet og ellers nusser jeg ham og går lidt rundt med ham og selvfølgelig går jeg en tur med barnevognen. Nogle enkelte gange har jeg også prøvet at synge lidt for ham - men med sådan en lille størrelse synes der ikke at være ret mange ting han synes er spændende :dry: . Nogle gange ligger han også bare i liften, med 'låget' taget af, og kigger, hvilket giver mig helt vild dårlig samvittighed da jeg jo gerne vil kunne lave noget sammen med ham. Det er bare ret svært for mig at finde på noget som han gider de 3-4 timer han kan være vågen i streg. Føler mig som en vildt dårlig og uopfindsom mor :( . Hvad laver/lavede i med jeres spædbørn da de var så små? og er det ok at de ligger for sig selv i løbet af dagen? :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Mor til Isabell-vb

Det er helt i orden at lade de små ligge lidt for sig selv også i løbet af dagen...bare rolig... :) Det er faktisk kun sundt at de lære fra starten at mor eller far altså ikke er der hele tiden for dem og skal aktivere dem...det skal de lære også selv at gøre. Men hun er er jo altså også kun 4 uger gammel, og det er begrænset hvad man kan lave med sådan én bitte pus. Jeg selv 'legede' med Isabell på hendes legetæppe, gik tur med hende, lagde hende under hendes uro, satte hende i skråstolen og tog hende med ud i køkkenet når jeg lavede mad. Det var små ting i starten, for der skal ikke meget til at underholde de helt små. Bare det at de ligger og kigger på vores ansigter det er nok! Når de så bliver lidt større, er det om på maven mange gange i løbet af dagen, rangler og andet legetøj, bøger, synge sange for dem og tumle med dem på gulvet...Isabell elsker at jeg 'kaster' hende op i luften og danser med hende osv...nu må der gerne ske lidt mere for hende... :lol: Men du skal ikke aktivere hende 24-7, det skal hun også lære selv!!

Anmeld

27. september 2010

Webredaktøren-vb

Hej Asto, Der er slet ingen grund til at stresse over den manglende underholdning - den skal nok komme, og din dreng skal nok gøre opmærksom, når han på et tidspunkt begynder at kede sig ;) På mig lyder det som om, at du gør rigeligt, så nyd at han endnu ikke stiller de store krav :)

Anmeld

27. september 2010

als-vb

Da tøsen var helt lille, lå hun tit på min e ben og så aede jeg hende, eller sang for hende, fortalte historier. Ellers lå hun på legetæppet og kigge på tingene eller på maven, ellers gik vi ture, var til babyrytmik i kirken, eller legestue, bare for (mors) underholdningsskyld. Jeg var rigtig glad for leg med din baby fra politikkens forlag der er mange gode aktiviteter i på forskellige niveauer alt efter hvor mange måneder baby er.

Anmeld

27. september 2010

Johannamor-vb

Jeg er enig med de andre: Du skal slet ikke have dårlig samvittighed - der er masser at opdage også for en baby, der 'bare' ligger og kigger på de mønstre, som solen laver, når den skinner ind på væggen. Et forslag, hvis din baby ikke vil ligge for sig selv, er at du tager ham op i en slynge - og så ellers gør det, som du nu har brug for: Hænge vasketøj op, gå på indkøb, lave mad. Så har han en tryg base og kropskontakt - og kan kigge lidt ud og opdage verden imens.

Anmeld

27. september 2010

Asto-vb

Tak for svarene - det er rart at vide at man ikke gør det fuldstændigt forkert :). Vil prøve at anskaffe bogen fra politikkens forlag så jeg måske kan finde lidt inspiration til senerehen, når han bliver lidt mere krævende.

Anmeld

27. september 2010

als-vb

bogen kan såmænd bruges allerede fra nu af. Tøsen var også total vild med sæbebobler, at se på dem farvespillet osv. kæmpehit til 10,-

Anmeld

27. september 2010

Det er stadig mig-vb

Mon jeg er meget 'uartig' hvis jeg skriver, at det bare er om at nyde det :laugh: Jeg husker med gru da de begyndte at kravle og de pludselig var allevegne med de der små pilfingre - og da de så begyndte at gå (du godeste) så var det definitivt slut med at sidde og nyde freden :laugh: MEN DET HAR VÆRET DEJLIGT ALLIGEVEL. Hver alder sin charme! :) Og som man siger, små børn små problemer, store børn store problemer..... Enig med de andre, du gør bestemt ikke noget forkert, tror de fleste af os kender den der med, at man ikke lige ved hvad man skal lave med dem i den alder. 4 mdr + og det er en HELT anden verden, for så begynder de så småt at stille krav til underholdningen :laugh:

Anmeld

27. september 2010

kongster-vb

Hvis han virker tilfreds skal du endelig ikke gøre mere! Jeg var helt overskruet med min første og stimulerede i et væk når hun var vågen. Hvilket - måske - er grunden til at hun havde ekstremt svært ved at sove og finde ro. Med nr to var jeg langt mere afslappet og havde jo også nr et at tage mig af, så han lå/sad meget og blev snakket med og kiggede på os. Og faldt i søvn midt i al balladen og var verdens mest rolige og nemme barn. Hvis du bare snakker med ungen og har øjenkontakt og lader ham se på når du går rundt og laver mad eller hvad du nu gør, så er det alt rigeligt. Og stop med at snakke/lege når han kigger væk. Så har han brug for ro igen. Det glemte jeg også m den første og hun var godt nok urolig og tog alle indtryk ind de første år af sin levetid. Så ja - nyd det! Der skal nok komme en tid hvor han har brug for mere underholdning

Anmeld

28. september 2010

Lotte1976-vb

als skrev:
Da tøsen var helt lille, lå hun tit på min e ben og så aede jeg hende, eller sang for hende, fortalte historier. Ellers lå hun på legetæppet og kigge på tingene eller på maven, ellers gik vi ture, var til babyrytmik i kirken, eller legestue, bare for (mors) underholdningsskyld. Jeg var rigtig glad for leg med din baby fra politikkens forlag der er mange gode aktiviteter i på forskellige niveauer alt efter hvor mange måneder baby er.
Det lyder meget som mig dengang :) Jeg brugte også meget tid med min mødregruppe. Men bogen dér var vældig god! Som andre også skriver, så skal du ikke have dårlig samvittighed. Det vigtigste er, at din søn får den opmærksomhed og det nærvær fra dig, som han har behov for. Så må han såmænd godt ligge og kigge for sig selv, hvis han kan det ;) Man skal jo heller ikke overstimulere de små! Du kan også anskaffe en indendørs sansegynge, han kan ligge i - eller en slyngevugge. Det er i hvert fald et hit, når de bliver lidt større.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.