D-vitamin, igen, igen! (Helene måske?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. september 2010

MIKMAR-vb

Hvad kan årsagen være til, at lige så snart jeg stopper med D-vitaminerne, så daler mine tal? Var kommet op på 111 og på 14 dage er det faldet til 83 og med de samme symptomer som tidligere på sommeren, øv øv. Føler mig som en på 80 i øjeblikket, der kommer hele tiden flere og flere skavanker til, uden grund :S Nu må det stoppe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Kirle-vb

Stakkel dog!! Jeg har endnu ikke fået checket mine tal men en læge anbefalede mig at fortsætte med D3, fiskeolie, kalk(1) til magnesium (2) og en multivitamin (men ikke apotekkets han sagde de var noget lort), så det gør jeg :) Mine negle er blevet så pæne :D Men noget kunne tyde på at du ikke får nok D3 i din kost? Spiser du fisk osv?

Anmeld

24. september 2010

Det er stadig mig-vb

Enig, man skal fortsætte med at tage D3 pillerne, og specielt nu og resten af vinteren. Mit tal var også blevet okay, så jeg holdt lige pause her i sommers, men er begyndt på pillerne igen 'for en sikkerheds skyld'..... D-vitamnin skal holdes oppe hele tiden, ellers daler det langsomt men sikkert igen, og når det er mørkt og vinter, så daler det MEGET hurtigt med mindre man dyrker sol, spiser fed fisk (i store mængder) ect...

Anmeld

25. september 2010

MIKMAR-vb

Hm, jeg blev anbefalet af lægen at stoppe med D-vitamin og så bare nøjes med en multivitamin, men på 14 dage er mit tal faldet som jeg skrev tidligere! Samtidig spiser jeg fisk flere gange om ugen og spiser varieret og forholdsvis sundt, næsten ingen slik, kage og sodavand. Men som min læge sagde inden vi vidste at det var faldet, hvis det bare er en vitaminpille du skal tagehver dag, så er det jo billigt sluppet, men forstår bare ikke at det falder så hurtigt!

Anmeld

28. september 2010

Kirle-vb

Næh det lyder da også mærkeligt... Måske du skulle tage det med din læge? Hvis du er i tvivl? JEg ved intet om det. Har ikke engang fået checket mine tal endnu. Men mon ikke det har noget at gøre med at det er blevet så koldt og trist = ingen solbadning og masser af tøj på...

Anmeld

30. september 2010

MIKMAR-vb

Har nu talt med min læge, som mener at tallet er ok, selvom det er faldet, men at vi bare skal checke det til foråret! Fortalte ham, at jeg har alle symptomerne igen, men det mente han jeg kunne takke fibromyalgien for, hm hm :S

Anmeld

30. september 2010

Det er stadig mig-vb

Tja, sådan er vi så forskellige, for jeg ville HELT KLART anbefale dig at fortsætte behandlingen. Det er også dokumenteret at D3 vitamin er særlig gavnligt for fibromyalgipatienter som i forvejen slås med muskel og ledsmerter... Det din læge bare gør nu, er at vente på at dine tal bliver så dårlige og du igen skal tage pillerne, og du skal gå og ørle med smerter indtil da. D3 vitamin bruger man jo forebyggende, for netop IKKE at komme ud i ekstremerne, og her i vinterperioden kan det bruges med fordel mod lettere vinterdepressioner OGSÅ. - faktisk burde D3 vitamin husstandsomdeles!! :)

Anmeld

30. september 2010

MIKMAR-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Tja, sådan er vi så forskellige, for jeg ville HELT KLART anbefale dig at fortsætte behandlingen. Det er også dokumenteret at D3 vitamin er særlig gavnligt for fibromyalgipatienter som i forvejen slås med muskel og ledsmerter... Det din læge bare gør nu, er at vente på at dine tal bliver så dårlige og du igen skal tage pillerne, og du skal gå og ørle med smerter indtil da. D3 vitamin bruger man jo forebyggende, for netop IKKE at komme ud i ekstremerne, og her i vinterperioden kan det bruges med fordel mod lettere vinterdepressioner OGSÅ. - faktisk burde D3 vitamin husstandsomdeles!! :)
Tak Helen, for det mener jeg jo også, og det skader vel ikke at tage D-vitamin? Syntes jeg jo har rigelig andre ting at slås med, så måske jeg bare skulle tage dem og så s..... højt og flot på lægen. :blink:

Anmeld

30. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg vil aldrig råde hvis ikke det er noget jeg ved noget om. Men mht D3 vitamin, så er det simpelthen så super godt, der er intet skidt i dem og kroppen tager simpelthen hvad den har brug for, resten udskiller den, så man kan heller ikke få for meget. Dit tal er 87 hvilket ikke er specielt lavt, for det er indenfor okayzonen som ligger på 70. Men hvorfor vente til det kommer helt derned?? MEDMINDRE din læge selvfølgelig har en dybere plan med det, som jeg så ikke kender til. Men umiddelbart virker det bare skørt at vente på det falder så drastisk at du skal hele møllen om igen senere:dry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.