18 grader vand til at svømme i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. september 2010

NikiFin-vb

Er 18 grader OK vand temperatur for jer at jeres 3-5 årige børn kan svømme i det? For mig selv er det for koldt og derfor er det også for kold at mine børn at svømme i. For nogle år siden fik jeg blære betændelse præcis på grund af kold vand. Det var forfærdeligt og jeg vil ikke volde det samme til mine børn. Generelt ved jeg at nyrene bliver rigtigt meget og nemt påvirket af kold så meget at man risikerer at live hele sit liv på hemodializa. Derfor er jeg altid meget forsigtig med kold vand. Men i dag efter min svigermor havde passet børnene fandt jeg ud af at de har været i poolen hvor vandet er 18 grader. Hun ved godt at jeg aldrig vil lade dem svømme der men alligevel havde hun ladet dem. Det var varmt i dag her i Frankrig, op til 29 grader. Men vandet i poolen er stadig koldt. Jeg blev rasende ikke kun fordi jeg er bange for børnenes helbred men også fordi hun gør med vilje det modsatte af hvad hun ved hun må eller ikke må. Hvad synes I om denne situation og hvordan ville I reagere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Caidas-vb

1. Hvis min svigermor har fået at vide at mine børn ikke skal i vandet, havde hun ikke ladet dem bade. 2. Hvis vandet havde været for koldt, var mine børn ikke gået i. 3. Så længe det ikke er uforsvarligt koldt, mener jeg ikke de tager skade af det. Man kan også være for hysterisk. Og så bliver jeg nok nu anklaget for at mishandle mine børn, når jeg fortæller at de for nylig rendte rundt i underbukser i regnvejr, (mens jeg selv kun havde en t-shirt og bare tæer.) Hilsen uforsvarlig mor til 2 tøser der ikke har været syg i 4 år.

Anmeld

22. september 2010

NikiFin-vb

2. Hvis vandet havde været for koldt, var mine børn ikke gået i. mine børn elsker pool så meget at de ikke kan føle hvor kold det er. De kan få blå læber men vil stadig ikke ud 3. Så længe det ikke er uforsvarligt koldt, mener jeg ikke de tager skade af det. er 18 grader uforsvarligt koldt efter dig? For mig er det, især for tynde børn der har intet fedt under huden. Desuden den tykke svigermor gik slet ikke i vandet selv

Anmeld

22. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Problemet er efter min mening ikke temperaturen i poolen, men at din svigermor ikke respekterer, hvad du siger. Mine børn har badet i LANGT koldere vand og er aldrig blevet syge af det, men hvis jeg siger nej, er det nej - og det skal andre selvfølgelig respektere.

Anmeld

23. september 2010

Johannamor-vb

Jeg har aldrig hørt, at man skulle kunne få nyresvigt af koldt vand (muligvis kan det ske, men risikoen kan ikke være overvældende...). Og jeg synes på ingen måde, at 18 grader er specielt koldt. Masser af danske unger sopper, hopper og svømmer i havvand, der ikke er varmere. Også uden at de bagefter kan varme sig i 29 grader varm luft. Jeg synes, at du lægger helt urimelige begrænsninger på din svigermor, når du beder hende passe dine børn - og så ikke tillader hende at passe dem på en måde, der for hende (som for stort set alle andre danskere) er fuldstændigt acceptabel og normal og ikke på nogen måde skadelig. Du hverken kan eller skal styre i detaljer hvad andre gør med dine børn, når de bliver passet. Du kan bede om, at de fx kommer i seng kl. 20 eller ikke får for mange vingummier, men idet man lader en anden tage sig af børnene må man også acceptere, at tingene foregår på en anden måde. (Og hvis man ikke kan acceptere de ting, der sker, ja, så kan den person jo ikke passe ungerne mere...) Nu er jeg jo ikke i tvivl om, at du og din svigermor har alvorlige kommunikationsproblemer. Og præcis som de andre, der har svaret, er det det eneste problem, som jeg kan se i at dine børn har hygget sig i poolen på ferie med farmor.

Anmeld

23. september 2010

Det er stadig mig-vb

Med en lufttemperatur på 29 grader og en pool på 18 grader, ville jeg nu ikke tænke hverken i nyresvigt eller andre livstruende sygdomme. Mon ikke Farmor fiskede dem op da læberne begyndte at blive blå?? :laugh: Det eneste problem jeg kan få øje på er, at Farmor ikke respekterer dine holdninger! Hvilket er dumt. Selv ville jeg lade ungerne tage en hurtig dukkert hvis de ville og sidde parat med vame håndklæder og massere af kram.

Anmeld

23. september 2010

Happymummy-vb

Altså - jeg ville måske ikke nedsænke mit barn eller mig selv i et badekar med kun 18 grader varmt vand, da man ikke bevæger sig så meget i et badekar ( i hvert fald som voksen :laugh: ), som man gør når man er ude at svømme - hvilket jo har en del at sige med hensyn til at holde varmen. På den måde er 18 grader lige vel i underkanten. Men øøøhhhh - hvad er nu lige gennemsnitstemperaturen for badevand ved de danske strande om sommeren??? Hvis man risikerer nyreskader allerede ved 18 grader, så ville en MEGET stor del af den danske befolkning ende i dialyse og på venteliste til nye nyrer - og så udbredt synes jeg da ikke, at nyreproblemer er :blink: Og hvad med alle vinterbaderne? Nej, jeg har ikke noget videnskabeligt belæg for at sige, at vinterbadere IKKE får flere nyreskader end andre, men vil gerne se beviset for at de gør -det ville da i hvert fald være en gruppe man ville kunne bruge til at understøtte eller afkræfte en sådan teori. Men jeg kan - som de fleste andre - udmærket godt forstå, at du bliver gal på din svigermor. Du har sat en grænse, som hun (og jeg f.eks.) ikke er enig i, men du har sat den ud fra bekymring for dine børns helbred - Jeg ville blive stiktosset, hvis nogen gjorde noget ved eller med mit barn, som jeg mener kan være skadeligt for ham, men som de ikke lige kan se noget farligt i, hvis jeg har sagt hvordan jeg havde det med det. Og tænkt så på hvordan det er at være fraskilt - jeg har f.eks. overhovedet ingen kontrol med, hvad min ekssvigermor gør med og ved min søn!! Jeg VED bare, at hun gør alt muligt, som JEG synes er forkert :laugh: Det er både frustrerende og befriende...

Anmeld

23. september 2010

NikiFin-vb

Jeg kan godt forstå at folk der ikke har prøvet at være syge after kold vand ikke forstår hvor alvorligt det kan være. Jeg badede også uden at tænke ret meget indtil jeg var vist hvad kold vand kan fremkalde. Nu er jeg meget forsigtig og selvfølgelig også med mine børn. Jeg vil ikke mig eller mine børn opleve det samme helvede. Svigermor er åbenbart en dum bitch. Jeg kan ikke være sikker hvorfor hun gør alt det. Det ser ud som om hun gør præcis hvad jeg ikke lide men hendes søn har intet imod. Hun vil åbenbart gerne hjælpe sin søn med børnene men samtidig at vise mig at jeg ikke kan regne med hendes hjælp. Det har jeg altid vist. Dum bitch er dum bitch, jeg skal stoppe at håbe at hun nogensinde kommer til at respektere moren af hendes søns børn og hendes børnebørn. Men hun er bare så dum, hun kan ikke indse at det betyder at hendes søn aldrig kan få fred og ro sammen med mig uden børn fordi jeg aldrig efterlader børnene med hende mere og hun gør sin søn mere ulykkelig i hendes forsøg at irritere mig. Forbløffende hvor dumme nogle folk er.

Anmeld

23. september 2010

Frunett-vb

er selv vinterbader, og mine nyrer fungere fint, både vinter og sommer :sne: Ser såmænd ind imellem børn der er med deres forældre/bedsteforældre en tur i vandet om efteråret/vinteren :dyk: Kan ikke lige se det livsfarlige/sundhedsskadelige i situationen må jeg nok sige.. Men det kan da være problem med en bedsteforælder der ikke respektere forældrenes regler/retningslinier.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.