Jeg har aldrig hørt, at man skulle kunne få nyresvigt af koldt vand (muligvis kan det ske, men risikoen kan ikke være overvældende...). Og jeg synes på ingen måde, at 18 grader er specielt koldt. Masser af danske unger sopper, hopper og svømmer i havvand, der ikke er varmere. Også uden at de bagefter kan varme sig i 29 grader varm luft.
Jeg synes, at du lægger helt urimelige begrænsninger på din svigermor, når du beder hende passe dine børn - og så ikke tillader hende at passe dem på en måde, der for hende (som for stort set alle andre danskere) er fuldstændigt acceptabel og normal og ikke på nogen måde skadelig. Du hverken kan eller skal styre i detaljer hvad andre gør med dine børn, når de bliver passet. Du kan bede om, at de fx kommer i seng kl. 20 eller ikke får for mange vingummier, men idet man lader en anden tage sig af børnene må man også acceptere, at tingene foregår på en anden måde. (Og hvis man ikke kan acceptere de ting, der sker, ja, så kan den person jo ikke passe ungerne mere...)
Nu er jeg jo ikke i tvivl om, at du og din svigermor har alvorlige kommunikationsproblemer. Og præcis som de andre, der har svaret, er det det eneste problem, som jeg kan se i at dine børn har hygget sig i poolen på ferie med farmor.
Anmeld