VIND - Hører børn til på restaurant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Det er stadig mig-vb

Småbørn kan komme med på børnevenlige restauranter, hvor man bliver mødt af venlige blikke og forståelse, når den lille godt vil ned og strække benene. Og hvor alle ligesom er indforstået med, at der KAN være småbørn der indtager gulvet. Lidt større børn, kan komme med på de restauranter, der passer til den alder - hvor det er okay at de tager Nintendoen frem og kan sidde og spille lydløst uden der er nogen der føler sig voldsomt generet, eller hvor det er iorden de tegner lidt på servietten inden maden kommer. Og hvor alle ligesom er indforstået med, at der kan være børn der engang imellem ikke helt følger etiketten. Men bliver på sin plads. Og så er der en alder hvor man kan tage dem med alle steder, hvor de hygger sig med at sidde pænt og tale dæmpet og ikke behøver nogle former for adspredelse, andet end en god hyggesnak. Og hvor alle ligesom er indforstået med, at hér er man med de voksne i byen og børnene kan indordne sig under de voksnes regler. Og som pænt underskylder sig, når de skal på toilettet. Så hvis man bare finder restauranter der passer til barnets alder, så får alle en god oplevelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Soap-vb

Det kommer helt an på hvordan barnet er Vi betaler jo for en service når vi er ude og den service inkludere jo ikke kun maden men også atmosfære og der er ikke særlig meget stemning at en bund hysterisk træt unge drøner rundt og skriger i resturanten Jensens bøfhus, Bones og de andre lettere lav budget steder har lege hjørner med spille maskiner og lego klodser og kalder jo sig også familie resturanter, at maden så ikke er værd at spise er så en anden sag

Anmeld

22. september 2010

Johannamor-vb

Jeg elsker at gå på restaurant og spise fin og lækker mad i ro og fred. Men det er bestemt ikke noget, jeg kan få til at gå op i en højere enhed med at tage den 4- og 6-årige med. Selvom de er søde, rolige, velopdragne og ukræsne med bordmanerer, der svarer til deres alder. Så de restaurantoplevelser, som vi deler med børnene, er indtil videre af en anden kaliber. Fx de fem gange aftensmad på hotel i Midtsverige i sidste måned, hvor børnene fik lov til at vælge frit fra buffeten - og smuttede hen i legehjørnet, når de var færdige med broccolisuppen, tomaterne, fiskefileten - eller hvad der nu trak den dag. Vi har dog to gange (da de var mindre) haft børnene med på gourmetrestaurant og haft en fantastisk oplevelse. Begge gange var vi på ferie 'på landet', hvor der ikke var det store udvalg af restauranter, og begge gange kom vi - heldigvis - udenfor almindelig restaurantspisetid, så vi var færdige med at spise, inden restauranten for alvor blev fyldt og de andre gæster kunne være blevet generet af børn, der skulle kigge på elggevirer eller blev uvenner over den røde farveblyant. Og jeg synes da også det er vigtigt, at børn kommer på restaurant: Det er en nødvendighed at kunne spise ude, fx når man er på ferie eller tur, de får noget andet mad end hjemme, og så er det at gå på restaurant jo også bare en del af vores kultur, som de har godt af at kende til.

Anmeld

22. september 2010

Katrine-vb

selvfølgelig skal børn med på Cafeer og restaurenter!! det handler bare om at vælge tid og sted, der passer til børnene og deres alder og temperament! min datter har været med ude at spise siden hun var nogle uger - i starten var hun med i sin lift og sov gerne mens vi spiste, ellers fik hun lidt mad fra flasken ( hun har altid været flaskebarn, da jeg ikke havde mælk nok) da hun blev større sad hun i høj stol og spiste selv og nu er hun 3½ og efterhånden for stor til de fleste højstole sidder hun selvfølgelig på en almindelig stol. Nu har min datter altid været meget madglad og med et stille og roligt gemyt - ellers havde vi nok overvejet det lidt mere :-) Men hun er jo som regel næsten ligeså længe om at spise som os, hun spiser jo også ca samme mængder som jeg gør! så det med at løbe og lege har aldrig været et problem. Ind i mellem hvis hun er meget sulten har en af os gået en lille tur med hende i noget af ventetiden indtil maden kommer :-) så undgår vi hele tiden at høre: hvor er min mad??!!

Anmeld

22. september 2010

M Illum-vb

Jeg havde datteren med ude som ganske lille. Og hun kommer da med stadig, selvom hun ikke er så stille mere. Vi har da været ude og spise alene, som ægtepar, men ville til hver en tid tage hende med. Det er en oplevelse og noget lærerigt for hende.

Anmeld

22. september 2010

Titte-vb

Vil man have den gode gourmet oplevelse, nyde helheden, smagen, duften, vinen og atmosfæren, så skal det efter min mening foregå uden børn. På en restaurant af en vis kaliber naturligvis. Har man derimod børn med, mener jeg, at man for både børn og voksnes skyld,skal vælge et sted der er egnet og idnbydende for børn. Men der er forskel på hvordan man lader sine børn opføre sig. Vi var en aften, ved halvotte tiden, gået på Jensens bøfhus. Det var en sommer aften, vi kom til at sidde ved en terrasse dør mod gaden, som ikke måtte bruges som ind og udgang. Der var nogle børn i et selskab, 4 stk i alderen 7-10 ca der løb og hujede rundt om ørerne på os, legede tagfat ind og ud af terrassedøren, ind og ud af fordøren, rundt om og imellem bordene hvor der sad mange gæster. Jeg var ved at få fniller, forældrene sad tydeligt og ignorerede/var ikke opmærksomme på, at deres børn var til stor gene for de andre gæster. Jeg har forståelse for, at det er en familierestaurant, men jeg vil ikke mene, at det er i orden at opføre sig sådan. Sagde til ungerne, da de for 3. gang stødte ind i min stol, om de godt ville finde et andet sted at lege fremfor rundt om mit bord. De var ligeglade, og personalet gjorde ingenting, indtil der var en anden kunde der højlydt bad dem om at slappe af, og bad dem om at gå ned i det dertil indrettede legerum.... Af samme grund gider jeg ikke komme på Jensens mere, der er for meget larm. Det ville være fint hvis de indførte nogle områder hvor der er plads til børn, og områder hvor man kan sidde i ro og nyde sin mad! Jeg betaler nemlig også for det!!

Anmeld

22. september 2010

NikiFin-vb

Indtil jeg fyldte 17 år havde jeg været på restaurant med min mor ikke flere and 3 gange (jeg tæller ikke da vi var på restaurant til bryllup f.eks.) I min familie var vi mig, min søster og min mor og min mor har altid ment, at en kvinde uden mand skal ikke på restaurant hvor kommer altid 'normalle' familier. Hun føler sig mærkeligt at være alene på en restaurant uden en mand. Men jeg har aldrig haft problemer med at sidde stille på en fin restaurant selv om jeg ikke er blevet vant til det de første 7 år af mit liv. At gå på en restaurant er ikke noget man skal lære ved at prøve mange gange. Det er bare en helt normal situation bland mange andre som børn oplever en gang imellem og hvor de skal bare indrette sig ved at følge med hvad alle andre gør. Jeg selv kan stadig væk ikke sige at jeg ved præcis hvordan man skal opføre sig på alle mulige mærkelige restauranter. Men man lærer hele livet og at lære alle mulige restaurant skikke er bestemt ikke det vigtigste og noget af de første ting et barn skal i sit liv. Og selv alle spiser hamburger med kniv og gaffel på en pen restaurant gør jeg overhoved ikke det samme men spiser den stadig på den normale, mærkelig for danskerne måde. Også chicken wings spiser jeg altid med fingre lige meget hvad alle andre gør. B)

Anmeld

22. september 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Tror Alma var et par uger, første gang hun var med os på restaurant. Da jeg stadig ammede sagde jeg til tjeneren at jeg nok fik brug for det, og som regel har jeg så fået en lidt diskret placering. Når man tager børn med på restaurant synes jeg at man skal rydde op efter dem. Dvs samle mad op og tørre en klud/vådserviet over de værste sovse-fingre-pletter. Selvfølgelig skal de ikke sidde ved bordet med en kæp i ryggen, men synes heller ikke man skal lade dem rende rundt ved andres borde og genere. Særligt inden vi fik Alma var jeg simpelthen ved at få pip, når folks snottede unger stod og gloede på min tallerken og kommenterede maden osv. Jeg synes det handler meget om at vejre stemningen det pågældende sted. Både blandt personale og gæster..

Anmeld

23. september 2010

trold01-vb

For mig handler et restaurent besøg om at have en god oplevelse. Både børn og voksne. voksne uden selskab af børn skal også kunne være der ( også på mindre fine steder). Det er vores, forældrenes, ansvar at alle får den gode oplevelse. Så du må som forældre tage stilling til om det er en god ide og hvor du vil præsentere dit barn, eller hvor du vil være alene. Jeg nyder både at spise ude med og især uden barn. Jeg har en aktiv dreng på snart 4 år og ja,det er en udfordring, men kan lade sig gøre at alle får en god aften, også dem uden børn ved nabo bordet. God tur.

Anmeld

4. oktober 2010

Thea-vb

Jeg har haft min datter med på ammecafé nogen gange og vil gøre det igen med min anden datter. 'almindelige café'er og restauranter ville jeg osse tage mine børn med, men ville alligevel lige tænke mig om hvilke jeg ville vælge da der har været så meget kritik over børnefamilier men hallo bare fordi vi har børn betyder det jo ikke at vi ikke osse må komme ud og nyde en aften eller 2 ude i byen med vores http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/xuxkp2.png http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/Decfp2.png
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.