Vil man have den gode gourmet oplevelse, nyde helheden, smagen, duften, vinen og atmosfæren, så skal det efter min mening foregå uden børn. På en restaurant af en vis kaliber naturligvis.
Har man derimod børn med, mener jeg, at man for både børn og voksnes skyld,skal vælge et sted der er egnet og idnbydende for børn.
Men der er forskel på hvordan man lader sine børn opføre sig.
Vi var en aften, ved halvotte tiden, gået på Jensens bøfhus.
Det var en sommer aften, vi kom til at sidde ved en terrasse dør mod gaden, som ikke måtte bruges som ind og udgang.
Der var nogle børn i et selskab, 4 stk i alderen 7-10 ca der løb og hujede rundt om ørerne på os, legede tagfat ind og ud af terrassedøren, ind og ud af fordøren, rundt om og imellem bordene hvor der sad mange gæster.
Jeg var ved at få fniller, forældrene sad tydeligt og ignorerede/var ikke opmærksomme på, at deres børn var til stor gene for de andre gæster.
Jeg har forståelse for, at det er en familierestaurant, men jeg vil ikke mene, at det er i orden at opføre sig sådan.
Sagde til ungerne, da de for 3. gang stødte ind i min stol, om de godt ville finde et andet sted at lege fremfor rundt om mit bord.
De var ligeglade, og personalet gjorde ingenting, indtil der var en anden kunde der højlydt bad dem om at slappe af, og bad dem om at gå ned i det dertil indrettede legerum....
Af samme grund gider jeg ikke komme på Jensens mere, der er for meget larm. Det ville være fint hvis de indførte nogle områder hvor der er plads til børn, og områder hvor man kan sidde i ro og nyde sin mad!
Jeg betaler nemlig også for det!!
Anmeld