Jeg kan selvfølgelig heller ikke fortælle dig, om du har råd til at blive boende eller ej.
Men jeg vil give dig to råd. Dels at du - som også Bibi foreslår - kontakter din sagsbehandler så hurtigt som muligt. Dels at du snakker med en familieadvokat.
Det lyder somom I har snakket jer til rette om rigtig meget - og det er godt. Desværre viser det sig ofte, at kvinder økonomisk kommer rigtigt dårligt ud af skilsmisser, hvor de to parter 'er blevet enige'. Selvfølgelig er det vigtigt at kunne arbejde sammen også for fremtiden til glæde for jeres barn, og selvfølgelig er det svært at gøre op, om den enighed er 5000 eller 50000 kr værd. Men føler du dig snydt om et år eller to er det jo heller ikke godt for det fremtidige samarbejde.
Og så vil jeg sige to ting, der for mig at se lyder problematiske:
* Jeg har svært ved at se, at du skulle får særligt mange ekstra tilskud, så længe I har fælles adresse. Hvordan vil du bevise, at I virkelig er gået hver til sit?
* Uden at vide hvor i landet, du bor, eller hvad det er for et hus, så har jeg rigtig svært ved at se, hvordan man kan betale for en ejerbolig, når man er på kontanthjælp. Når du nu er alene med din søn har du måske også nogen andre behov end før? Så jeg synes, du skal tænke på din bolig som en midlertidig løsning - et sted, du kan bo, indtil du har fundet dine egne ben at stå på og har fundet ud af, hvad du vil - og som du kan bo i, indtil du har fundet noget, der passer bedre til dine nye behov. Jeg kender indtil flere, der bor alt for dyrt efter en skilsmisse og sikkert ville have det meget bedre, hvis de fandt noget andet...
Hled og lykke med at finde ud af det hele...
Anmeld