Nul sut og snart ikke middagslur længere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
1 svar
0 synes godt om
5. september 2009

lonemus

Ja, siden onsdag har Alexander ikke gidet sove til middag - nok fordi storesøster som er 1 år ældre er stoppet med det. Men han vil overhovedet ikke sove til middag mere - kommer så i seng kl 19 og vågner 6:30, hvilket passer os fint
 Og han klarer dagen uden pjank og pjat

Nu er han osse stoppet med sutten, han har længe ikke gidet sutte på den, men kun bide hul i den. Så stoppede vi og han siger selv, at han har bidt dem alle i stykker....og så er han ret ligeglad med dem. Så nu bruger han heller ikke sut mere

Lone - som snart syntes min "lille" dreng er blevet meget stor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gustav vil stadig gerne sove til middag, sover mellem 1½-3 timer i weekenden. I vuggestuen 1½-2 timer. Jeg nyder faktisk, at han stadig gider tage en middagslur, for der er da gang i den, når man har tre børn. På den anden side bliver det da nemmere at foretage sig nogle ting, når man ikke skal tage hensyn til en lur. Nogle dage kan da sagtens undvære, f.eks. hvis vu har gæster, er på udflugt el.andet. Og det kan jo også lade sig gøre at tage en lur i klapvognen  

Sut har han aldrig brugt. Jeg troede, at det ville være et kæmpe problem, at han ikke vil tage sutten, fordi hans to søskende har været meget glade for den. Men han har altid sovet godt om natten, sikkert fordi han ikke vågner pga en manglende sut.

Man kan godt føle, at ens lille baby "smutter mellem fingrene på én". Vi skal ikke have flere børn, så jeg nyder ham virkelig, nyder alt hvad der er baby'et ved ham, så længe det varer, elsker at være solen der drejer om hans univers, og har slet ikke travlt med, at han skal blive stor og selvhjulpen. For det kommer jo aldrig igen  Men det er da skønt så småt at kunne kommunikere med ham, det giver altså lige en ekstra dimension til tilværelsen.

Kh
Karoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.