Hårtab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. september 2010

mizzizipi-vb

Ja så er Lukas blevet 4 1/2 mdr og han stortrives.... Tilgengæld er hans mor begyndt at tabe håret... som en vild!!! :blink: Det skulle være normalt efter hvad jeg kan læse på nettet, men er der nogen herinde der har haft samme problem og eventuelt fundet en mirakelkur??? :unsure: God september til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Soap-vb

Jo mirakel kuren er tid , en vitaminpille og spise sundt og varieret :)

Anmeld

1. september 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, og et zinktilskud er også noget der virker hurtigt, og super godt. De billige fra Matas er udmærkede.

Anmeld

2. september 2010

Signe1704-vb

Jeg kender det kun alt for godt. Sådan har jeg haft det efter hver graviditet og hos mig varer det godt et år. Kan mærke at det begynder at aftage lidt nu hvor min søn er 13 måneder. Så ja - tid ;)

Anmeld

2. september 2010

als-vb

fra søsteren som er frisør: når du bliver gravid stopper du med at fælde på normalvis, du taber kun en brøkdel af det hår man normalt taber, når man så har født og begynder at trappe amningen ned, så ryger de hormoner der holder på håret samtidig med, og så begynder du at tabe alt det hår som du skulle have tabt det sidste års tid. Derfor kan det virke som om man er ved at blive skaldet. Men bare rolig det stabilisere sig igen efter noget tid.

Anmeld

2. september 2010

Fuzzbox-vb

als skrev:
fra søsteren som er frisør: når du bliver gravid stopper du med at fælde på normalvis, du taber kun en brøkdel af det hår man normalt taber, når man så har født og begynder at trappe amningen ned, så ryger de hormoner der holder på håret samtidig med, og så begynder du at tabe alt det hår som du skulle have tabt det sidste års tid. Derfor kan det virke som om man er ved at blive skaldet. Men bare rolig det stabilisere sig igen efter noget tid.
OOOOOOH :blink: Mange tak, jeg fjerne nemlig store totter hår hver eneste morgen, og jeg har den seneste uges tid, være noget nervøs for, hvorfor pokker, at jeg tabte så meget! Ole stoppede med at amme i sidste uge :)

Anmeld

3. september 2010

als-vb

så har du dit svar der ;)

Anmeld

22. september 2010

Ilakkiyan09-vb

Hej... Tusind tak for svaret, 'frisør' :o) Jeg har lige født en dejlig sund søn, han er 5 mdr. nu :o) Men jeg døjer også meget med hårtab. Min mor sagde også, at det var normalt, når man lige har født. Men jeg kunne alligevel ikke forstå, at jeg taber så meget hver morgen og at jeg stadig taber efter 5 mdr. Men efter at have læst jer andres erfaringer, letter det lidt :o) Tak :o)

Anmeld

22. september 2010

als-vb

ja for det underlige er jo at man ikke ligger mærke til den der kæmpe hårpragt man har under graviditeten, men ligger bare mærke til tabet efterfølgende. Og så kommer der en lang periode hvor man ligner et fugleskræmsel fordi der stritter 1000000 små nye hår ud fra hovedbunden, indtil det når en længde der passer med resten af manken. ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.