Bekymret for fødselsdepression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. april 2008

Mathilde

Jeg har flere gange haft problemer med depressioner, mest vinterdepression, så jeg er bekymret for, om der er større risiko for mig, for at få en fødselsdepression:( Her i nogle råd til hvad man kan gøre for at fohindre, at det sker? Jeg vil naturligvis helst undgå medicin, da jeg er så glad for at klare mig uden:) Det skal lige siges, at jeg har det utroligt godt for tiden og jeg kom ok gennem sidste vinter uden medicin:)

Er der nogen der har erfaring med noget lignende dette???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2008

H+S Skjolgborg.

hej..
ja som nr et skal du tænk positiv og gør de ting du er glade for være åben og snak om hvad du føler og tænker som nu f.eks.
Fin på nye ting der gør dig positiv og glad..
jeg har haft det med begge mine to 2 gang gik det desværre over i en panik angts,stress og dep og her 9 mdr efter har jeg det SUPERRR og uden pilller hader mere eller minder I 8 MDR NU 5 halv på 8 mdr af 12.5 mg pr pille syntes jeg sku godt jeg kan være stolt over..
Jeg hader også piller.....

Anmeld

2. april 2008

Mathilde

Ja det kan du godt være stolt af:) dejligt at høre, at du har det bedre! Det har da også været en slem omgang med både panikangst, stress og depression...... Hvordan klarede du at have det så slemt og have et spædbarn samtidig?

Ja du har nok ret i at åbenhed omkring følelser og tanker er vigtigt...

Tak for svaret:)

Anmeld

2. april 2008

H+S Skjolgborg.

Det er jeg også...*SS*
Det gik desværre heller ikke så godt.jeg var indlagt 3 gange ialt 3 gang selvmordforsøg med 80 piller.
Jeg have gud vær af have min søster og min svoger og især dattes farmor hun tog hende i 5 mdr mens det stod på var min søn på børnehjem alt har været mega uloveligt osv osv i min sag...
Du kan læse om det på vores hjemmeside
www.123hjemmeside.dk/dalmosefamilien
en mors marigit..
DET VAR MEGA HÅRDT ÅR SIDSTE ÅR ELLER FRA OKT 2006 TIL JUNI MDR 07.
nok hårdt af læse også især omkring min søn..Nu er det mere af komme over det og vider selvom det kan være svært + man har had til kommunen.
Mvh henriette31

Anmeld

2. april 2008

H+S Skjolgborg.

datters farmor = min datters farmor..

Anmeld

2. april 2008

Mathilde

Nu har jeg læst din historie på jeres hjemmeside. Hold da op en hård beretning om en svær periode i dit liv:'( Hvor er det flot, at du er kommet videre og at du klarer dig godt idag:)

Anmeld

2. april 2008

H+S Skjolgborg.

:)) :D :) ;) ja det syntes jeg også.men uden min familie og min dejlig forlove stod jeg nok ikke her i dag eller så hurtigt....(H) [citat][f][småt]Mathilde skriver:[/småt][/f] Nu har jeg læst din historie på jeres hjemmeside. Hold da op en hård beretning om en svær periode i dit liv:'( Hvor er det flot, at du er kommet videre og at du klarer dig godt idag:) [/citat]:D

Anmeld

5. maj 2008

rlyn

Jeg var selv igennem en efterfødselsreaktion, og det bedste råd jeg kan give er: vær opmærksom på din krop. Hvis du kan mærke det er ved at skride for dig, så søg hjælp.
Ellers masser af positive tanker. Når jeg har det slemt i perioder, så stiller jeg mig op foran spejlet hver morgen, og har en samtale med mig selv inde i hovedet. Det kan fx være at jeg ved at jeg godt kan, at jeg lover mig selv at lave om på en bestemt ting osv. En anden ting jeg bruger er, at skrive tre ting ned, hver aften, som jeg har gjort godt. Selv på de sorteste dage kan jeg finde noget godt ved dagen.

Håber nu ikke det kommer så langt for dig :)

Knus
Rikke

Anmeld

5. maj 2008

pusling30

Hej.. Jeg lider selv af vinter depression, men har ikke haft noget i forbindelse med mine drenges fødsler,..:) Jeg var endda tæt på at miste min førstfødte,:(. Jeg har haft stor glæde ved at tale mine fødsler igennem med mine SP'er;). Du kan jo altid ringe til din SP hvis der er noget der trykker dig. De Sp'er jeg har haft, har alle været kanon søde og forstående, de har lyttet, men de har også fortalt mig, at det er normalt, at man en gang imellem føler at man ikke slår til, og alle er imod een, de har sågar sagt, at har man behov for at være ked af det, så skal man give tårene frit løb:'(, få manden eller bedsteforældre til at tage baby et par timer, og græd.. det har jeg gjort nogle gange, og det har hjulpet.! Mit råd er : Brug din SP eller kontakt din læge hvis du kan mærke der er noget på vej! Eller brug os andre herinde,! vi kan jo alle have brug for nogle opløftende ord, at styrke os på!:$ Knus pusling30 (Anja)

Anmeld

28. oktober 2008

mette moren

hej jeg tror ikk at man kan sammenligne de to tilstande!! har haft begge og det var ret vlsomt med min dreng!! havde mange grimme tanker.. og lå bare i min seng og gloede huller i luften, der var slet ingen kontakt fra min side,!! men er gravid igen og ja vi går ind i vintertiden.. tænker meget på om det nu skal ske igen, det vil jeg ikke kunne klare!!!!!! men der var faktisk allerede tegn på fødselsdepression under graviditeten med min dreng, jeg lå bare ikke mærke til det selv ,men har en helt anden stemning i kroppen denne gang, tør snakke om min graviditet nu, hvor det var ubehageligt sidst... ved ikk hvor meget du kan bruge det til?? men ville lige skrive det alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.