I vores kommune er man igang med den helt store omlægning af dagtilbuds området.
Det betyder at man lægger institutioner sammen, ansætter Daglige pædagogiske ledere som skal referere til en institutionsleder.
Vi er to bhv der bliver lagt sammen, fysisk ligger vi med 100 m imellem hinanden, så det er jo tæt på!
Vores tidligere souschef fik den ene stilling som Daglig pædagogisk leder (DPL), og den anden blev ikke besat. Min leder fik den overordnede inst leder stilling for de to sammenlagte inst., så hun nu er institutionsleder.
Kommunen har så valgt, at andre pædagoger ansat i faste stillinger kan søge om de 6 dpl der er ubesatte.
Jeg har besluttet mig for at gøre det, og vil søge i den inst jeg er nu.
Dels fordi jeg synes det kunne være skide spændende, dels fordi jeg jo sidste år fik ødelagt mit knæ ved en operation. Jeg har hver dag smerter i knæet, og ved, at jeg ikke kan blive ved i mange år som pædagog på gulvet.
Så nu skal det være. Jeg har talt med min souschef om det, og hun vil gerne arbejde sammen med mig på ledelses niveau.
Har også kort nævnt det for min inst leder, at vi lige skal nå at snakke sammen efter juleferien, idet der er ansøgningsfrist d. 4 januar.
Man vil som dpl ikke have primærbørn, men skal være den der kan gå ind i ydertimerne, så man stadig har kontakten med børnene......
Anmeld