fosterets vägt .. nu er jeg helt rundt paa gulvet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Tara-vb

Hej nu er jeg fuldständig rundt pa gulvet,

den 31 december blev jeg paa hospitalet scannet og fik en vägt pa 407 gram. altsaa fosterets vägt,

den 16 Januar ca 2 uger senere bliver hun vejet til 601 gram,

näste dag bliver jeg igen scannet da jeg har väret syg,

og her bliver hun vejet til 575 gram alt

i dag den 19 januar kommer jeg til lägen/gynekologen, og her bliver hun vejet til 492 gram, alt

jeg fatter intet og jeg spurgte saa hvorfor de andre havede vejet barnet til ca 600 gram osv, det kunne hende der scannede mig ikke forstaa for hun havde vejet nu og det var den korrekte vägt sagde hun altsaa 492 gram alt

jeg fatter intet jeg er i uge 23+4 i dag er min baby saa ikke vildt lille ?

hun sagde det var en normalvägt for denne uge ??

jeg er forvirret alt hvad syns i 

billedet er fra uge 16+4 altsa er det ca 7 uger gammelt ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Webredaktøren-vb

Hej Tara,

Umiddelbart tror jeg ikke, at du skal være alt for bekymret.

Jeg tjekkede lige i vores Graviditetskalender, og i uge 23 ligger gennemsnitsvægten på 450 gram, så din baby ligger vægtmæssigt fint.

Ellers så ring hellere en gang for meget end for lidt til din læge/jordemoder, hvis du er bekymret.

Synes for øvrigt tit, at der skønnes meget forkert... også i slutningen af graviditeten

Anmeld

19. januar 2012

Tara-vb

Hej :) ja jeg läste det ogsaa lige, men egentlig naar jeg er 23+4 er jeg saa ikke i uge 24 :huh: jeg er virkelig forvirret men jeg spurgte vildt mange gange saa jeg vil nok bare faa samme svar igen at det er normalt osv :snak: hvis jeg ringer. men jeg märker bevägelser fra hende derinde i livmoderen hver dag og hende der scannede mig sagde at hun bevägede sig meget osv, syntes bare det er meget forskel at veje forkert mange gange fra 492 gram til 601 gram :ohmy:

Anmeld

19. januar 2012

Webredaktøren-vb

Når du er 23+4 dage henne, så er du i uge 23, men i 24. uge wink

Har lige dobbelttjekket hos alle de gravide her på redaktionen, for det er ret forvirrende smile

Anmeld

19. januar 2012

als-vb

de der vægt ting er altså meget skøn. Men omkring de 450 i den uge er meget normalt og tror det er den du skal gå efter. Men kan dælme godt forstå du er forvirret og kan blive helt bange ved tanken om at fostret skulle have tabt sig. Men tror der har været en der har overvurderet tidligere.

Anmeld

19. januar 2012

Polyp-vb

de tager jo også nogen gange fejl når de skal vurdere vægten senere...kender til fejlskøn på op til 1,5 kg...det havde venindens underliv ikke godt af!

Min jordemor skød 30 gram forkert - uden elektroniske hjælpemidler...det er fa......at være kompetent!

Anmeld

20. januar 2012

als-vb

sejt, der er virkelig nogle der bare kan det der kram. Min søsters første fødselsjordemoder har aldrig i sin karriere gætte kønnet forkert. Dog en gang da hun ikke vidste det var tvillinger kunne hun kun gætte det ene fosters køn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.