Pletter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Vanish bliver også kun brugt hvis det er rigtig rigtig slemt....biotex og Ariel klarer det for det meste....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Signe1704-vb

Jeg må ud og shoppe lidt forskelligt ;)

Anmeld

8. august 2010

Mor-3-vb

Er selv mor 2 eller mere 3 unger, der tit bliver beskidte i leg uden for.. her putter jeg opvaskemiddel på, lige meget hvilken en.. lader det ligge et par timer, og så ind og blive vasket... og vupti pletterne er væk :laugh: bruger ikke andet en opvaskemiddel på pletter..

Anmeld

9. august 2010

Polyp-vb

Jeg kommer es spsk bagepulver i sammen med vaskepulveret (har ikke mærkepræference) - Oxi-action betyder jo bare at der er bagepulver i - og så er det altså meget billigere at købe det under navnet bagepulver ;-)

Anmeld

9. august 2010

Kirle-vb

Lige et par kommentarer: Når vaskemaskinen begynder at lugte så er det tid til en række kogevaske. Hvis tøjet lugter så 1/2time i Rodalon og vand inden vask. Pletter: opvaskemiddel og nej heller ikke i pose selvom jeg også har hørt det. Bruger Neutral og det er fint. Vil klart overveje det med bagepulver. Ender alligevel altid med at smide bagepulver ud ved slut holdbarhedsdato så hvorfor ikke få det brugt op :)

Anmeld

9. august 2010

Signe1704-vb

Kirle skrev:
Lige et par kommentarer: Når vaskemaskinen begynder at lugte så er det tid til en række kogevaske. Hvis tøjet lugter så 1/2time i Rodalon og vand inden vask. Pletter: opvaskemiddel og nej heller ikke i pose selvom jeg også har hørt det. Bruger Neutral og det er fint. Vil klart overveje det med bagepulver. Ender alligevel altid med at smide bagepulver ud ved slut holdbarhedsdato så hvorfor ikke få det brugt op :)
Det er også prøvet med maskinen. Har også kørt den med rodalon, eddike, afkalker og en masse andre ting. Vi får heldigvis snart ny maskine - den trænger til udskiftning og vi er så heldige at få en der kun er brugt et år af et ældre par og derfor ikke har kørt ret meget.

Anmeld

9. august 2010

Kirle-vb

Prøv med citronsyre. Det har jeg hørt fra pålidelig kilde skulle gøre den ren men har ikke selv prøvet endnu. Irriterende at det bare er 'død' så er det godt I har fået en ny :)

Anmeld

9. august 2010

Pikora-vb

Jeg synes opvaskemiddel tager alt (farveløst, så man ikke misfarver tøjet med opvaskemidlet!!), -nogle ting skal bare blødes op omgående, for ikke at lave pletter. Bruger også Neutral -eller Änglamark. Ang. lugten: har du overvejet en død mus e.l.?? :S

Anmeld

9. august 2010

Signe1704-vb

Pikora skrev:
Jeg synes opvaskemiddel tager alt (farveløst, så man ikke misfarver tøjet med opvaskemidlet!!), -nogle ting skal bare blødes op omgående, for ikke at lave pletter. Bruger også Neutral -eller Änglamark. Ang. lugten: har du overvejet en død mus e.l.?? :S
Vi har haft alt skilt der kunne skilles. Men det er sådan en petroleums lugt. Det er det der er ret mærkeligt. Troede først det var skabene fordi det var i to indbyggede ældre skabe at tøjet lugtede, men nu har vi købt helt nye skabe og lagt tøjet der og det lugter stadig - ikke altid, men jævnligt. Og resten af vores tøj begyndte også at lugte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.