Handy-woman

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. august 2010

kongster-vb

Jeg har i løbet af ferien repareret vores mur (med mørtel og mursten og alt), malet skabe, designet to lamper (som ikke er færdige endnu) og behandlet træ terasse i den helt store stil. Samt noget lettere havearbejde med at fælde træer og fjerne rosenbuske og så har jeg lige sat en gammel sætterkasse i stand og den er bare blevet SÅ flot. Det er skønt at se tingene blive færdige og pæne og lære noget nyt (havde fx aldrig prøvet at mure før). Specielt når jeg altid sidder stille og er så akademisk på arbejdet. Hvad med jer? Er I handy-womans? Eller ordner mændene det? Herhjemme er det altid mig der svinger boremaskinen og samler skabe og maler og gør ved. Gerne mens gemalen laver mad :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Her i huset er jeg også handy-woman - men der er heller ikke nogen mand i øjeblikket :laugh: Har altid selv samlet skabe og andre møbler, malet - endda også muret en halvmur op, men det er længe siden.. Og hængt lamper op, men det er jeg ikke vild med - er bange for at få stød :( De mænd jeg har kendt, har også været i stand til at komme til skade med alt - selv en negleklipper :woohoo: Det giver en herlig fornemmelse, når man har været i gang med sådan noget...

Anmeld

3. august 2010

Trunte K-vb

Det kommer an på om det skal være til at holde ud at se på :laugh: . Jeg er noget mere perfektionistisk anlagt end manden min som indimellem virker til at være tilfreds med at man kan se at INTENTIONEN var at lampen skulle sidde fast i væggen :angry: .

Anmeld

3. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg er ikke nogen handy-woman, og min kæreste er heller ikke handy-man!! Så når vi skal have lavet noget, så får vi andre til det :laugh: Vi har selvfølgelig prøvet at samle skabe, senge, reoler og male, og hænge lamper op og sætte køkkenfliser op, men vi får bare ikke noget kick ud af det og orker det ikke mere. Men til gengæld sidder vi i sofaen vildt begejstrede når de andre punkler og vi kan se de gør det godt! :woohoo:

Anmeld

4. august 2010

lib1982-vb

Gal jeg syns du er sej! Er vist lidt midt imellem, KAN godt (hvis jeg får vist hvordan), men GIDER ikke... og dog, gir sgu så'n en rar fornemmelse, når man SELV har gjort tingene syns jeg! Er nu mest biler min kæreste er handy til - og forsøger at lære mig, i nogle tilfælde med større succes end andre ;)

Anmeld

4. august 2010

als-vb

Jeg kan godt samle møbler osv. Men er elendig med en sav, trods streger og jeg skal komme efter dig bliver det ALTID skævt ... ;) Men reoler og skabe er jeg god til. Kan også godt male, men må helst ikke pga ryggen. Gider ikke biler. manden laver dem, men han 'tvinger' mig indimellem til at ordne ting, fordi man kan jo aldrig vide hvornår man lige punktere eller skal skifte dæk, eller tændrør osv... Men er bare ikke ret kreativ. Tingene skal helst være meget liniære og følge bestemte mønstre for at jeg kan sætte det i skema og udføre dem. Var derfor okay til at sætte fliser op. syntes tildels det er sejt når jeg har gjort det, mister dog j´hurtigt interesse og tålmodighed.

Anmeld

4. august 2010

Spunk-vb

Jo, jeg ville da sige at jeg er en god handywoman. Vi har selv spartlet, tapetseret, malet, lagt gulv og sat køkkenfliser og i vores hus og jeg er da pænt tilfreds med resultatet. Her til sommer skal vi male huset udendørs og skal snart i gang med badeværelset og det bliver også gjort på lige fod. Jeg kan også godt hænge lamper op, men bryder mig ikke om at gøre det. Og hvis det handler om at opmåle til noget der skal hænge et bestemt sted og skruerne skal sidde med et bestemt mellemrum så er det manden - det duer jeg bare ikke til.

Anmeld

4. august 2010

Polyp-vb

Klarer alt selv - er ligesom nødt til det, da manden er død og der trods alt er grænser for hvad man sætter ens barn til. Nogle gange mangler der selvfølgelig hænder, men så må venner og familie jo træde til; men hvis jeg kan selv, gider jeg ikke vente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.