Termin 5 august

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Bumle79-vb

Hej Så nærmer tiden sig, der er EN uge til terminen, men som mange siger, du kommer nok til at gå 14 dage over tiden. Ha ha hvor er de sjove, det har man bare ikke brug for at høre, når man nu snart vil se guldklumpen. Vi ved ikke hvad vi venter, så det bliver endnu mere spændende.. De gange jeg er blevet scannet, har den vendt ryggen til. Øv øv. Men hvis ikke jeg har født i næste uge skal jeg til scanning igen, som de siger der er godt nok meget barn. Men der er kun en, den er bare lidt buttet over maven, men som faderen siger, så har den da lidt fra ham.. :lol: Men blev vuderet af en jordemoder i går hun sagde 3500g en jordemoder i sidste uge sagde 3700g så, hvad skal man snart tro på. Så vi glæder os til at den beslutter sig for at holde fødselsdag, så kan vi da få den nøjagtige vægt. Bare den er sund og velskabt så pyt med om den er lidt buttet, hellere det end for mager, så ved man da at den ikke har manglet noget. Men nu må den altså også godt snart være så sød at ankomme, havde en meget ubehagelig oplevelse forleden. Først begyndte mine fingre på venstre hånd at sove, så gik det op i armen, dernæst kinden og til sidst tungen, det var væk efter ca 30-45 min. Er der andre der har prøvet dette? Ringede selvfølgelig til vagtlægen, ville kun se mig, hvis det kom igen. Jeg skulle bare gå i seng og sove. Ringede dog for en sikkerhedsskyld til fødegangen, de ville heller ikke se mig, da det ikke har noget med min graviditet og gøre. Næste morgen vågnede jeg med kanon meget hovedpine, det plejer jeg ALDRIG at have. Jeg lagde mig til at sove igen og vågnede nogle timer senere, stadig med den samme hovedpine i venstre side. Jeg kontaktede derfor igen fødegangen og fik fat i en rigtig sød jordemoder, hun sagde at jeg skulle komme så hurtig jeg kunne og jeg måtte ikke køre selv. Så jeg måtte jo kalde manden hjem, og få ham til at køre mig afsted. Da jeg ankom tog de urinprøve, puls, hjertelyd og målte evt veer. De kunne ikke finde noget, heller ikke begyndende fostervandsforgiftning. Efter nogle timer kom lægen ind og lavede en test på mig, hun fandt ikke noget unormalt. Så hun mente at jeg havde fået en migrene, dette har jeg aldrig haft før. Hvor pokker kommer det fra.. Så kære lille ven, kom snart ud til os i god behold...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

famhaslund-vb

Da jeg ventet vores datter sidste sommer skød de hende til en fødselsvægt på ca 4 kg ca 1 måned før termin. Da jeg ankom til sygehuset 3 uger senere (5 dage før termin førstegangs fødende) sagde jordermoder ca 3200 vil jeg gætter på og Laura kom ud 7 timer senere og vejet 3230:-)))))) Men du kan være helt rolig har jeg fået afvide alt under 5 kg er der ingen forskel på at føde, det er først hvis de er over5 kg da skulderne så er bredere. Ja jeg venter jo selv på at vores lille søn kommer har termin den 6:-)

Anmeld

31. juli 2010

Elverpigen-vb

Bumle79 skrev:
Først begyndte mine fingre på venstre hånd at sove, så gik det op i armen, dernæst kinden og til sidst tungen, det var væk efter ca 30-45 min. Er der andre der har prøvet dette? Ringede selvfølgelig til vagtlægen, ville kun se mig, hvis det kom igen. Jeg skulle bare gå i seng og sove. Ringede dog for en sikkerhedsskyld til fødegangen, de ville heller ikke se mig, da det ikke har noget med min graviditet og gøre.
Jeg havde det sådan hele tiden, i min ene hånd de sidste 2-3 måneder af min graviditet. Fik af vide at det er vand der ligger og trykker på nerverne i armen. Det forsvandt først helt 4 måneder efter jeg havde født. Det er super irreterende, for ens fin motorik er bare ikke særlig god, når man ikke kan mærke sine fingre 100%. Men jeg kan godt forstå at du bliver nervøs, når det sker pludseligt, og når du ender med at få hovedpine. :kiss: Men held og lykke med den lille guldklup, når han/hun beslutter sig for at komme ud :cheer:

Anmeld

1. august 2010

als-vb

Tøsen blev også spået til 3800 og kom ud og var kun 3025

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.