14 uger og vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

mizzizipi-vb

Hej allesammen Ja så er det tid til første råb om hjælp :( Min søn er 14 uger og vejer 6500 gr. For et par dage siden virkede det som om han ikke blev ordentligt mæt af sin sutteflaske - samtidig sov han rimeligt godt om natten - omkring 9 timer - og vågnede meget sulten. Jeg blev fraråddet at give vælling endnu og det har jeg taget til mig... men nu er situationen den helt modsatte - jeg satte indholdet i flasken op til 210 fra 180 ml, men nu vil han slet ikke spise. Han græder og vil ikke tage flasken. Når jeg får ham beroliget spiser han kun lidt. Vi er nede på 160 ml og i går spiste han klokken 17 - 160 ml, fik sit bad og aftenhygge inden sengetid. Da han skulle spise igen - han begyndte at klynke og reagere som han plejer når han er sulten omkring klokken 20.30, men spiste kun 50 ml !!!!!! faldt rimeligt hurtigt i søvn og sov til klokken 07.00... her fik han flaske og igen ville han næsten ikke spise - HJÆLP! min lille dreng plejer at være RIGTIG god til at spise, men nu???? Det skal nævnes at jeg bor i Spanien og at vi har det varmt for tiden - hvilket jeg nu ville mene ville hjælpe til med at han ville spise mere og ikke mindre ???? Skal jeg give ham vand for at være sikker på at han ikke dehydrere??? Han direkte gnaver i sine knoer og jeg er svært bange for at han er plaget af nye tænder, men ved ikke... Nogen siger at når baby begynder at savle og tygge på forskellige ting, kan de blive mætte af deres savl - giver det mening? og hvad stiller man i så fald op?? Er der nogen der har haft samme problem?? p.s. Jeg har bestilt tid ved lægen (mandag), så hvis han fortsætter sådan kan hun kigge på ham. Håber at alle har det godt!! ;) og at i nyder den danske sommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

lib1982-vb

Tillykke med ham :flag: og velkommen til :flag: Er sleeeeeet ikke misundelig over du er i Spanien og jeg sidder her i regnvejr (ja altså ik fysisk, men alligevel ;) ) Hvis jeg forstår det rigtigt, sover han og er som han plejer, men bare ikke så meget mad?? Er det rigtig forstået tænker jeg ikke der er noget galt - vi andre spiser jo heller ikke samme mængde mad hver dag! Hvorfor er du frarådet vælling? Vi startede da drengene var 3½ måned (ved godt sundhedsplejersken siger noget andet), men de fik 1/4 del vælling og resten MME - og så blev det stille og rolig mere og mere! Det er altså det F.... med sutteflasker, man blir helt paralyseret af de skide tal - gjorde det selv!! Havde du ammet, havde du jo ikke anet hvor meget han fik ;) Ellers kan du prøve, at skifte sutterne ud til nogen med større eller mindre huller, er temp. på MME rigtig, er det for koldt/varmt?? Hvor meget spiser han i døgnet - en tommelfingerregel er 1/6 af vægten, så han skal drikke ca. 1080 ml. pr. døgn?!

Anmeld

29. juli 2010

mizzizipi-vb

hmmm tak for svaret - jeg synes han virker som han plejer - måske er han lidt mere pjevset... han spiser langt fra 1/6 af hans kropsvægt. Idag fx har han kun fået 4 flasker hvor han har spist 160... 640 ml og nu er han faldet i søvn. Det jeg ikke ved er om jeg skal vække ham nu her klokken 22 for aat lade ham spise, selvom han egentligt ikke selv beder om det. Alle siger jo at hvis de sover om natten skal man lade dem sove, for at lære dem at om natten sover man... jeg er lidt bekymret må jeg indrømme, men han tisser og laver stort fint fint og det er jo et signal til at han har det fint Jeg ved ikke. Måske skal jeg bare se det lidt fra oven og sige at hvis han ikke beder om mere mad - er det fordi han ikke er sulten... og at han er selvregulerende...

Anmeld

30. juli 2010

Polyp-vb

Du spiser jo også selv mindre når det er varmt og er mere irritabel/pjevset ;-), og drikker mere - lidt afkølet (men ikke koldt - så får han bare hikke)) vand må han gerne få hvis han vil have det. Så længe bleen fyldes på normal vis, så får han nok hvad han skal bruge - hvis hans tis er meget mørkt i forhold til normalt - så mangler han væske. Lad ham sove om natten hvis han i øvrigt er frisk i dagtimerne - og prøv attjekke gummerne - han kunne jo være en af dem der tidligt får tænder - så er man pjevset og vil hellere bare have noget at bide i

Anmeld

30. juli 2010

mizzizipi-vb

jo jeg synes han er normalt frisk når han er vågen - han gnaver i alt men synes ikke jeg kan se eller mærke noget i munden, hvor tænderne skulle komme. Har fundet et godt middel som han elsker. Jeg ligger et stykke koldt pære ind i en stofble og lader ham tygge, sutte på det. Ved ikke om det er kulden, smagen eller fordi stofbleen er lidt ru, men han elsker det. og bliver rigtig gal hvis jeg tager den fra ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.