@Helene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Kirle-vb

Jeg må simpelhent spørge dig om noget for jeg har jo haft mine skavanker i en 1,5mdr tid nu og det seneste er at jeg pludselig sprutter men uden at sprutte - så mit spørgsmål er om man kan have så ondt i halsen så den 'snører sammen' i stedet for at sprutte hvis man får lidt spyt i halsen. For det mener jeg bestemt at min gamle børnelæge sagde men min nuværende mener jeg så har astma og har derfor sat mig i stævne med et spirometer, som så er konstant uanset om jeg u-sprutter eller ej. Så astma er det da ikke... Jeg har jo haft ondt i halsen i over 1mdr nu så den er godt slidt. De u-spruttende sprut har sket den sidste uge. mange hilsner en MEGET forvirret Kirsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Bare jeg dog vidste hvad du mener med 'sprutte'...?? :laugh: Men ellers er svaret jo! Man kan sagtens have så ondt i halsen at den 'snørre sig sammen' specielt hvis man drikker noget koldt....eller blot spiser for den sags skyld....eller trækker vejret :) MEN, det kan man få noget imod på apoteket i håndkøb! Det lindre også hvis man suger råmælkstabletter - tror de hedder 'væk i morgen' og kan købes i de fleste supermarkeder med respekt for sig selv. Men sprutter....hmmmmmmmmm :huh: - er det hoster?

Anmeld

20. juli 2010

Kirle-vb

ja altså undskyld sprutter det er det man gør når det gør for ondt at hoste. Så er det en masse små 'sprut'. Var så til egen læge idag som heller ikke mente jeg havde astma og som podede mig positiv for halsbetændelse igen... Så det var nok det jo :) Så er nu på antibiotika igen men som lægen sagde mit immunforsvar er nok så svækket at jeg vil reagere allergisk på det hele. Øv siger man så. Nu venter vi lidt spændte og ret anspændte på om jeg vil reagere på Dalacin. Jo det kan være man skulle prøve nogle væk i morgen. Det kan jo ikke skade :)

Anmeld

20. juli 2010

Kirle-vb

Sprutter er det man gør når man fx. får lidt vædske i den gale hals. Så hoster man og sprutter... Tænk jeg troede egentlig det var et helt legitimt begreb :) hæhæ så blev jeg lidt klogere.

Anmeld

20. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Nååå sådan! :laugh: Det er normalt man sprutter, halsbetændelse har det jo med at sætte sig så man får en form for luftvejsinfektion samtidig... Ligesom man kan få hosten alene, når halsbetændelsen ér væk. Hosten kan godt vare et par uger.

Anmeld

20. juli 2010

Kirle-vb

ja men jeg hoster bare ikke rigtigt :( Tror det er fordi jeg har for ondt i halsen til at hoste... Ved det lyder patetisk men det tror jeg virkelig. Og blev i øvrigt lykkelig da min læge sagde at 4-500 på spirometret er helt normalt :) Min kæreste lå på +600 så har kæmpet for at komme derop ;)

Anmeld

20. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, det er klart man ikke kan hoste igennem når man har sådan en halsbetændelse...og når der er noget man ikke kan, så kan man være sikker på at man hele tiden bliver mindet om det :laugh:

Anmeld

20. juli 2010

Kirle-vb

ja tak! Synes bar det er noget lort! :( Og tak for svaret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.