Hej igen alle sammen - så starter jeg endnu en tråd....
Datter 2 mrd og 1 uge :-) har allerede en fast rytme, som hun har fuldt i flere uger.
04.00 mælk, sover videre
8.30 vågner, mælk og snak
10.00 formiddagslur i ca. 3 timer på en god dag
13.00 vågner, mælk, snak
14.30 eftermidagslur, max en time
15.30 vågner, mælk ikke meget er ikke sulten.
er stort set vågen frem til sengetid kl 19.30 med få powernaps. Hun kan godt virke sulten kl. 17.00-17.30...
18.30 mælk og nattøj på
19.30 i seng - sover senest kl. 20.00 til kl. 04.00 uden at vågne. Klare sig uden mad i 9 timer
Detlig rytme, synes jeg. MEN.. om 3 uger begynder sønnen i skole. Vi skal kører kl. 7.45, er alene om morgene, derfor skal hun også op. Har hun spist kl. 04.00, er hun ikke sulten kl. 7.00 eller 8.00. Så jeg blir nødt til at vende hendes rytme en smule. Men hvordan??
Vi har ritual herhjemme, har haft det længe. Det betyder at vi kan lægge hende for natten i hendes seng kl 19.30 og hun sover senest kl. 20.00 uden de helt store problemer.
Vi tænkte på, at vi kunne lægge hende en time før, 18.30 og give hende mad kl. 17.30, derfor hun virker sulten men falder i søvn i stedetfor og sover ½ time. Så kunne jeg give hende en flaske kl. 21.30 inden jeg går i seng. Så burde hun vågne kl. 07.00 ca., og få mad der??? Men det betyder, at jeg skal tage hende op, når hun endelig er faldet til ro og sover. Det er da synd.
Hvis jeg lader hende sove, og vågne selv, burde hun sove til kl. 03.00 - og dermed kunne hun måske godt sove videre til kl. 07.00... jeg ved det ikke, men er rytmen som den er i dag, får jeg et stk overtræt barn kl. 8.00, som ikke er sulten og er blevet vækket en time før, hun normalt ville vågne.
Jeg vil gerne gøre det rigtige her. Vi er meget glade for vores rutine og rytme herhjemme - men natteroderiet kan man jo godt undvære. Så enten ku hun vågne kl. 03.00 eller få en flaske kl. 21.30 inden jeg går i seng.
hvad ville I gøre?
Lone
Anmeld