Det er vel også lidt smag og behag..? Jeg kender flere, som har den og også har været glade for den - og mere end 1-2 uger ;)
En skråstol var ikke det rigtige for os, da vores datter var i farezonen for at få lidt fladt baghoved. Længere historie, men det var altså ikke fordi vi bare lod hende ligge på ryggen hele tiden!
Jeg mener, der er fordele og ulemper ved de forskellige muligheder til rådighed, om det så er skråstol, Bumbo, Ikea, skødet eller noget helt andet. Man må bare vælge det, der passer til barnets behov, men det betyder jo ikke, at man ikke også kan skæve til egne behov. Der er fx selvfølgelig intet i vejen med kropskontakt, men betyder det, at man ikke må bruge andre hjælpemidler?
Bumbostolen er muligvis 'designer-rigtig', men er babyen mere fastlåst dér end i en skråstol? Og er den nødvendigvis dårlig, fordi/hvis den er 'design'? I øvrigt må baby jo hverken i skråstol, Bumbo, sækkestol, pudet op eller andet sidde i mere end 10 min. ad gangen, så jeg kan ikke se, hvorfor lige netop dén stol skal være værre end andre?
Anmeld