Jeg har selv bideskinne til natten - dog ikke pga tænderskæren, men fordi jeg døjer med en form for diskusprolaps i kæbeleddet....
Jeg tænker bare, bideskinne til børn??
Tænderne forandre sig jo hele tiden, bare jeg ikke har brugt min bideskinne i et par uger, så er den næsten ikke til at få på igen.
Og børns tænder forandre sig jo nærmest hvert minut, specielt fordi de er ved at få blivende tænder. Netop derfor kan de heller ikke få tandregulering (bøjle) før end de er de der 13-14 år.
Så jeg ville ikke undrer mig synderligt, hvis børnetandlægen ikke mente at det var det rette redskab mod skærentænder.....
Sådan en bideskinne betalte jeg 4500 kr for, og hvis et barn så skal have den udskiftet, nærmest engang om måneden, så bliver det nok voldsomt for budgettet - og et være renden frem og tilbage hos tandlægen.
Men man kan jo tage problemstillingen op igen når de er belvet teenagere, så kan de sikkert være behjælpelige såfremt problemet stadig er eksisterende.
Mine de store skar også tænder, men de holdt op da de havde fået alle de blivende tænder.
De små gør det i perioder (rædselsfuld lyd iøvrigt!).
Anmeld