Åh, skærer tænder om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.171 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Webredaktøren-vb

Min datter faldt i går i søvn i vores seng. Det gjorde, at jeg opdagede, at hun om natten er begyndt at skære tænder. :woohoo: Det er selvfølgelig irriterende at høre på, når hun ligger lige ved siden af, men derudover er det vel rigtigt skidt for tænderne? Men hvad gør man ved det? Hun sover jo, så jeg kan jo ikke ligefrem fortælle hende, at det skal hun ikke. Er det mon noget hun vokser fra, eller skal hun mon have en bideskinne på - eller var det i 'gamle dage' :blink:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

als-vb

Jeg led også meget af at skære tænder da jeg var barn og sener når jeg har været inde i en stressende periode. Og hvis man ikke bruger bideskinne så kan man få djævlens ondt i kæberne, har været så slemt jeg fik dem 'knækket' ved en kiro. Så jeg vil helt klart anbefale en bideskinne.

Anmeld

23. juni 2010

Kirle-vb

Gå til børnetandlægen som lynhurtigt kan vurdere om det er nødvendig med en bideskinne. de undersøger også kæbemusklerne og kan derved vurderer om det er noget hun gør hver aften eller en gang imellem. Tjalfe skærer nogle gange tænder når der er tænder på vej. Ganske enkelt fordi det klør. Nogle (børne)sygdomme giver også kløe i munden hvor man kan lave 'perler' eller skærer tænder. Så få hende endelig checket om der er mere til det end 'bare' en bideskinne :)

Anmeld

24. juni 2010

Frede-vb

Min datter underholder hele huset hver nat med sin tænderskæren - og det til trods for, at hun ligger i den anden ende af huset. Hun lider rigtigt meget af hovedpine, så vi har for længst været hos tandlægen, der ikke vil give hende en bideskinne, fordi hun endnu ikke har nok voksentænder (8 år), som åbenbart er nødvendigt for at kunne få en bideskinne. Desuden mente tandlægen, at hovedpinen umuligt kunne komme fra tænderskæreriet. Så gik vi til øjenlæge. Øjnene fejlede intet og heller ikke hovedet (intet forhøjet tryk mv.). Øjenlægen ville lægge hovedet på blokken for, at det helt sikkert var det tænderskæren, der var skyld i hovedpinen. Nu er der ikke rigtigt noget at gøre, så nu venter vi bare på, at det holder op... :S

Anmeld

24. juni 2010

Elverpigen-vb

Jeg brugte bideskinne som barn, mest for ikke at genere min bror som jeg delte værelse med. Men min mor bruger stadig en, for hun får rigtig meget hovedpine af at skærer tænder, så jeg vil mene at din datter Frede, vil have glæde af at få en skinne.

Anmeld

24. juni 2010

als-vb

at skære tænder er hlet klart grund til hovedpine, mine var fordi min kæber til sidst gjorde så ondt det satte sig i hovedet ;) En massør eller kiro kan måske afhjælpe trykket på kæben, hvis hun lider af det samme, indtil hun har tænder nok til en skinne

Anmeld

24. juni 2010

Spunk-vb

Prøv evt. at spørge en anden tandlæge. Det er jo ikke helt ukendt at der kan være forskellige meninger om tingene, og det kan da ikke være meningen at hun skal gå rundt med hovedepine indtil hun har skiftet alle sine tænder - der kan jo være adskillige år til.

Anmeld

24. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Frede skrev:
Min datter underholder hele huset hver nat med sin tænderskæren - og det til trods for, at hun ligger i den anden ende af huset. Hun lider rigtigt meget af hovedpine, så vi har for længst været hos tandlægen, der ikke vil give hende en bideskinne, fordi hun endnu ikke har nok voksentænder (8 år), som åbenbart er nødvendigt for at kunne få en bideskinne. Desuden mente tandlægen, at hovedpinen umuligt kunne komme fra tænderskæreriet. Så gik vi til øjenlæge. Øjnene fejlede intet og heller ikke hovedet (intet forhøjet tryk mv.). Øjenlægen ville lægge hovedet på blokken for, at det helt sikkert var det tænderskæren, der var skyld i hovedpinen. Nu er der ikke rigtigt noget at gøre, så nu venter vi bare på, at det holder op... :S
Har selv haft utroligt meget hovedpine som barn - og er blevet tjekket for alverdens ting; fik i en længere periode jævnligt taget blodprøver, hvilket ikke viste noget. Fik testet synet, og udstyret med briller - hjalp heller ikke. Tror egentlig slet ikke jeg havde brug for briller - for har et glimrende syn i dag. Men fik aldrig tjekket noget hos tandlægen - desværre. Jeg døjer stadig utroligt meget med hovedpine, og det er pga. spændinger - som også bevirker, at jeg sover meget anspændt. ...og skærer tænder som et savværk :woohoo: Har engang fået en bideskinne - den holdt kun i 3 nætter, så havde jeg bidt den i stykker :( Synes bestemt også du skal spørge en anden tandlæge til råds - og måske tænke over, om din datter eventuelt døjer med spændinger i kroppen, som gør at hun skærer tænder...

Anmeld

25. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg har selv bideskinne til natten - dog ikke pga tænderskæren, men fordi jeg døjer med en form for diskusprolaps i kæbeleddet.... Jeg tænker bare, bideskinne til børn?? Tænderne forandre sig jo hele tiden, bare jeg ikke har brugt min bideskinne i et par uger, så er den næsten ikke til at få på igen. Og børns tænder forandre sig jo nærmest hvert minut, specielt fordi de er ved at få blivende tænder. Netop derfor kan de heller ikke få tandregulering (bøjle) før end de er de der 13-14 år. Så jeg ville ikke undrer mig synderligt, hvis børnetandlægen ikke mente at det var det rette redskab mod skærentænder..... Sådan en bideskinne betalte jeg 4500 kr for, og hvis et barn så skal have den udskiftet, nærmest engang om måneden, så bliver det nok voldsomt for budgettet - og et være renden frem og tilbage hos tandlægen. Men man kan jo tage problemstillingen op igen når de er belvet teenagere, så kan de sikkert være behjælpelige såfremt problemet stadig er eksisterende. Mine de store skar også tænder, men de holdt op da de havde fået alle de blivende tænder. De små gør det i perioder (rædselsfuld lyd iøvrigt!).

Anmeld

26. juni 2010

Frede-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
.... Jeg tænker bare, bideskinne til børn?? Tænderne forandre sig jo hele tiden, bare jeg ikke har brugt min bideskinne i et par uger, så er den næsten ikke til at få på igen. Og børns tænder forandre sig jo nærmest hvert minut, specielt fordi de er ved at få blivende tænder. Netop derfor kan de heller ikke få tandregulering (bøjle) før end de er de der 13-14 år.
Ja, tænker også, at dette må være årsagen. Det var min mand, der var med hende hos tandlægen, så der blev af naturlige årsager ikke spurgt ind til noget... :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.