Aftenritual og godnat flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.157 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

lone-vb

Hej med jer Lillepigen bliver 6 uger i morgen. Er der nogle af jer, som har et aftenritual? Og hvor meget spiser jeres lille inden sengetid? 100 ml, 200 ml og hvor gamle er de? Vores datter sover stadig meget, op til 4½ time til formiddag og også om eftermiddagen. Hun vågner ca. kl. 18.30 og vil snakke og blive pulset til kl. 19.30. Der får hun ca. 50 ml mælk ( ikke meget, men hun vil ikke have mere). Så kommer hun i bad kl. 20.00 og derefter får hun en flaske på 150 ml. Hvornår begyndte I at have et helt fast ritual om aftenen? Og hvornår kunne jeres små have lidt mere vågentid til kl. 12.00 og om eftermiddagen? Jeg glæder mig sådan til at der kommer mere liv i det lille hjem her. Lone :cheer:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

krimad-vb

Jeg kan ikke huske hvordan det var med min datter det er trods alt 3 år siden ;-) Jeg fik bare sådan lyst til at komentere din sidste linie ;-) Nyd det så længe det vare før du ved af de løber hun rundt med dig i hælene ;-)

Anmeld

21. juni 2010

als-vb

uh er lidt tid siden, men begyndte ikke med decideret godnat ritualæ før hun var 6 måneder, inden da blev hun lagt omkring kl otte og fik en flaske der holdt til kl tolv og så igen kl 4 om natten pg så vågnede hun kl halv otte, var vågen 1-1,5 time for så at sove en time og så op igen pludre/lege/pusle/mad i 1-1,5 time så ud og sove igen i ca 2-2,5 timer så op igen og var våegn måske 1,5-2 timer osv.... Igen decideret liv og glade dage stratede her ved de 4 måneder inden da var det meget passivt.

Anmeld

21. juni 2010

Spunk-vb

Vi har først indført et helt fast putteritual for ca. 2 uger siden, og spunken er 7½ måned. Men hun har fået flaske og er kommet i seng på fast tidspunkt i lang tid (kan helt ærligt ikke huske hvor længe) - måske 3-4 måneder.

Anmeld

21. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Vi har faktisk indført putteritual her i weekenden.... Han får en flaske med 200 ml kl 18:30 og så er der liv og glade dage til han bliver puttet 19:45. Så vækker vi ham kl 21:30 hvor han får 0,5 dl. grød og 165 ml mælk og så sover han videre indtil 06:00 hvor han får en flaske med 250 ml....dog tager han oftest 200 ml......så sover han igen videre til kl 07.30 hvor han hygger, leger og pludrer indtil indtil den store skal afleveres i børnehave kl 09:00....Vi går de 1 km til og fra børnehave og der sover han på vejen hjem.....får grød og mælk igen kl 11 - 11:30 og så sover så efterfølgende til middag i godt 3,5 time. Spiser og leger så indtil han skal i seng kl 19:45.... Liv og glade dage startede sådan for alvor da han var 2,5 - 3 måneder gammel tror jeg...han er nu 4 måneder..........

Anmeld

22. juni 2010

lone-vb

Hej igen Tak for jeres svar Jeg kan sgu ikke helt finde ud af, om vores datter kan tåle at være mere vågen??? Vores dag ser ca. sådan ud (det har den gjort i godt 2½ uge). Bliver lagt i seng mellem kl. 19.30 - 20.30 hver aften med aftenritual. Men hun vil ikke rigtig spise noget...... * Natflaske mellem kl. 03.00-05.00 * Morgenflaske mellem kl. 06.30-08.00 * Formiddaglur: 9.00-12-00 * Frokostflaske mellem kl. 12.00-13-00 * Eftermiddagslur 14.00- ja... så kommer spørgsmålet: Hun har det med at vågne kl. 17.00 - og hun kan SLET ikke holde sig vågen til kl. 19.30. Hvad er jers råd? Hvordan powernapper de? Hvis de har spist, og falder i søvn i ens arme - sidder man så med dem en lille time og ser tv med en kop kaffe - og så vågner de måske igen??? Lone

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

lone skrev:
Hej igen Tak for jeres svar Jeg kan sgu ikke helt finde ud af, om vores datter kan tåle at være mere vågen??? Vores dag ser ca. sådan ud (det har den gjort i godt 2½ uge). Bliver lagt i seng mellem kl. 19.30 - 20.30 hver aften med aftenritual. Men hun vil ikke rigtig spise noget...... * Natflaske mellem kl. 03.00-05.00 * Morgenflaske mellem kl. 06.30-08.00 * Formiddaglur: 9.00-12-00 * Frokostflaske mellem kl. 12.00-13-00 * Eftermiddagslur 14.00- ja... så kommer spørgsmålet: Hun har det med at vågne kl. 17.00 - og hun kan SLET ikke holde sig vågen til kl. 19.30. Hvad er jers råd? Hvordan powernapper de? Hvis de har spist, og falder i søvn i ens arme - sidder man så med dem en lille time og ser tv med en kop kaffe - og så vågner de måske igen??? Lone
En eller anden har engang sagt til mig, at børn skal i seng INDEN de blir for trætte, dét har virket hos os - så de få gange de er faldet i søvn i armene på os i forbindelse med flaske, har vi gjort hvad vi kunne for at vække dem, få dem bøvset af og så ind i seng! Ja, der har været gange, hvor det har været umuligt, men så er de kommet i seng - er så ofte vågnet op og har grædt, men har så trøstet dem inde i sengen! Læste et eksempel i en 'sov-godt-bog' med, at når barnet falder i søvn hos dig og vågner op et andet sted (uanset om det er seng eller andet) vil det blive forskrækket - svarer til, at du falder i søvn i din dejlige varme og trygge seng (mors favn) og så vågner op på køkkengulvet! Dét skulle være årsagen til, at det er bedst at putte børn i seng, mens de stadig er vågne, så de ved hvor de er!

Anmeld

22. juni 2010

lone-vb

Ja, den bog har vi også... Den er rigtig god. Vi glæder os faktisk til at bruge den, når hun blir 3 mrd. Det er først om 1½ mrd - men jeg tror på, at det er alfa omega, at de selv falder i søvn. Hvad ville dit råd være, hvis baby vågner kl. 17.00 og er fuldstændig udkørt kl. 18.30, og er faktisk heller ikke udsovet i første omgang - ville du da give aftenritutalet og gøre 18.30 til at natten starter der??? Eller ville du lægge baby kl. 18.30, lade hende sove en times tid - og vække hende for at give mad til natten og lave det ritual, som hun kender?? Lone

Anmeld

22. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

lone skrev:
Vores powernapper i hans kravlegård, i armene på far, på aktivitetscentret på gulvet.....han vågner altid op efter en go halvtime og leger så videre..... Husk nu på at din lille pige kun er 6 uger gammel....de første par måneder sover de altså meget og vores kunne heller ikke holde sig vågen ret lang tid af gangen heller ikke selvom han sov 4 timer til middag......

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

Jeg har altid fået at vide man ikke må vække et sovende barn...indtil jeg fik min datter og kom på neonatal og der blev hun tvunget op hver 4. time. Men i dit tilfælde ville jeg nok bare putte hende kl 18.30 og lade hende sove til hun selv vågner, ellers kan du give en drømmeflaske (his du ikke ammer) inden i går i seng hvis hun ikke er vågnet inden af sig selv. hvis du ammer ville jeg stadig vente med at fodre hende til hun vågnede af sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.