Campingmad - gode ideer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.765 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. juni 2010

Webredaktøren-vb

Nu er der kun et par uger til, at jeg holder lidt ferie med telt i det svenske B) ... men hvad skal menuen byde på? Vi vælger ikke totalt primitivt, så der er et fælleskøkken, hvor der forhåbentligt kan laves lidt simpel mad. Har I nogle gode lette camping-retter, jeg kan diske op med i løbet af ferien?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

als-vb

uh når vi har campet har den nærmest kun stået på kød på grillen og så bagekartofler, pasta/kartoffelsalat, salat, flutes ol. nams!!!!

Anmeld

18. juni 2010

Bellis-vb

Herhjemme har vi en mad, der hedder 'campingmad', men det er en rugbrødsmad. 2 skiver rugbrød med leverpostej, spegepølse, mayonaise og agurk -mmmm den er god :laugh: Men ja, gill og tilbehør.

Anmeld

18. juni 2010

Spunk-vb

En omelet skulle da også være til at lave i sådan et fælleskøkken.

Anmeld

19. juni 2010

Pikora-vb

Der kan jo godt være rift om kogepladerne i et fælleskøkken. Så hvad med biksemad? Eller pølser og pulverkartoffelmos? Det kan laves ved bare at koge en stor balje vand og tage med ned til teltet. Tomatsuppe og snobrød?

Anmeld

20. juni 2010

Signe1704-vb

Spaghetti med kødsovs er jo altid nemt og populært. Min mor havde en tryllepande med når vi tog på camping. Det var en pande med høje sider og teflonbelægning. På den blev lavet alverdens 'bikseretter'. F.eks kartofler, en eller anden form for kød og så evt et par æg der var rørt sammen og blev hældt over til sidst. Vi elskede tryllepanden - måske også pga navnet :laugh: Håber i finder på noget spændende og nemt (og at vejret bliver bedre - det er ikke så sindsoprivende at ligge i telt i regnvejr).

Anmeld

20. juni 2010

Jyllænder-vb

Jeg har en opskrift på pandekager, men det kræver en schaker fra Tuppeware. Men så kan man også lave dejen der i (0: Og lave dem på en pande, på grillen eller på et bål (0:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.