Børn alene i svømmehallen - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.439 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Webredaktøren-vb

Hvornår er børn gamle nok til at tage alene i svømmehallen? Min kollegas datter på ni år vil gerne i svømmehallen med sin veninde, men den 'strenge' mor siger nej :huh: Hvilke erfaringer har I med børn alene i svømmehallen - hvornår kan de klare omklædning, bad, svømning og vipper på egen hånd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

als-vb

Tror faktisk svømmehallen også har nogle regler, men tror min egen ligger når mit barn selv kan svømme 1000 meter uden problemer og uden hjælp (så er man da lidt sikker på de kan svømmevæk). Når de selv kan transportere sig i trafikken, siger lidt om deres ansvarlighed. Mine forældre gjorde meget ud af at lære os børn at svømme, og jeg var vel omkring de 9 da jeg tog selv afsted med nabo-pigen til svømning.

Anmeld

16. juni 2010

kongster-vb

als skrev:
Tror faktisk svømmehallen også har nogle regler, men tror min egen ligger når mit barn selv kan svømme 1000 meter uden problemer og uden hjælp (så er man da lidt sikker på de kan svømmevæk). Når de selv kan transportere sig i trafikken, siger lidt om deres ansvarlighed.
1000 m?? Det var alligevel meget. Det kender jeg masser af voksne der ikke kan (og der er sjældent mere end 10-15 meter ind til kanten i svømmehallen). Svømme væk? Fra hvem? Nå, jeg ville ikke lade min 9-årige tage alene i svømmehallen men om et års tid tror jeg nok hun kan. Hun svømmer ikke helt sikkert nok endnu. Hun kan svømme 50 meter af gangen, men skal nogle gange have hjælp.

Anmeld

16. juni 2010

als-vb

vi tog de her svømmetest i den svømmehal hvor jeg voksede op, når du kunne svømme 200m uden hjælp så måtte du være i det store bassin (som barn ikke voksen), 600m så måtte du springe fra vippe. Og ved 1000m kan man holde til at svømme længe og bliver ikke ligepludselig overrasket over hvor træt man kan blive af at svømme. jeg svømmede de 1000m da jeg var de her ni-ti år uden hjælp uden pause.

Anmeld

16. juni 2010

Kirle-vb

als skrev:
vi tog de her svømmetest i den svømmehal hvor jeg voksede op, når du kunne svømme 200m uden hjælp så måtte du være i det store bassin (som barn ikke voksen), 600m så måtte du springe fra vippe. Og ved 1000m kan man holde til at svømme længe og bliver ikke ligepludselig overrasket over hvor træt man kan blive af at svømme. jeg svømmede de 1000m da jeg var de her ni-ti år uden hjælp uden pause.
Der var også noget lignende i min barndomssvømmehal. Da jeg var 11-12år svømmede jeg på elitesvømmehold... Tror det er meget individuelt.

Anmeld

16. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Det er et spørgsmål jeg har stillet mig selv for nyligt. Jeg er ikke sikker på, hvad jeg mener. Min datter (8) er glad for vand, og hun siger, at hun kan svømme med de der svømmevinger på - jeg er vandskræk, så hun har kun været i svømmehal med sin far. Her i sommerferien er der Aqua Camp i vores svømmehal - det er 6 timer hver dag i en uge. Der står, at det er for børn i alderen 7 - 12 år, og det er for både nuværende og ikke-svømmere. Der er aktiviteter både på land og i vand, svømmeundervisning, livredningsaktiviteter, boldlege, udspring og elementer fra synkron. ...og der vil være ekstra livreddere og instruktører til stede. Jeg er lidt i tvivl, men når der skal betales den første dag, vil jeg tage en snak med de ansvarlige, for lige at mærke efter - inden jeg afleverer hende. Hun vil så gerne, og jeg har ikke mulighed for at føre hende sikkert ind i den verden, så jeg ser det som en mulighed for hende, for at blive en rutineret svømmer.

Anmeld

16. juni 2010

Pikora-vb

vores ni-årige og hendes klassekammerater tager alene i svømmehallen og friluftsbadet -sammen. Men kun dem, der kan svømme, der er også nogle, der ikke får lov.

Anmeld

17. juni 2010

Johannamor-vb

Jeg er lidt i tvivl, men når der skal betales den første dag, vil jeg tage en snak med de ansvarlige, for lige at mærke efter - inden jeg afleverer hende.
- Jeg ville ikke være i tvivl - i hvert fald ikke mere end hvis pigen ville bruge en uge af sin ferie på at ride, spille basket eller danse folkedans. Svømning er ikke kun for sjov, det er noget man bør kunne af sikkerhedshensyn. Og især, når du selv er så uheldig, at du ikke kan lære hende det, har du her en fantastisk mulighed. Hos os er vi der, hvor vi efter en uge med pool & havbadning kraftigt overvejer at lade den 5-årige begynde til svømning, så han kan klare sig uden vest & vinger. Han er begyndt at sprælle sig frem og forsøger sig uden noget, men det er alt for farligt for ham, da han mangler teknikken...

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ahh, dét trængte jeg til at høre - kan jeg mærke... Jeg synes jo også selv, det er en oplagt mulighed at få, når jeg nu ikke selv kan - også med hensyn til sikkerheden. ...tvivlen kom listende efter jeg havde tilmeldt hende, fordi en mor fra klassen sagde, at hun ALDRIG kunne finde på, at aflevere sin datter, og ikke selv være med. Blev lige lidt i tvivl om, om jeg var sådan en frygtelig uansvarlig mor - men holder fast i, at der er ekstra livreddere og instruktører.

Anmeld

17. juni 2010

Lars F-vb

Kommer meget an på hvor sikre svømmere de er, syn's jeg. Jeg selv gik meget i svømmehal alene da jeg var 8-9, men min datter på 8 er ikke sikker nok - og har derfor bestemt heller ikke lyst til at gå alene. Hvad ansvarlighed angår kan de starte omkring de 8.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.