vågneperioder baby 8 uger-3 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.977 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

lone-vb

Hej med jer Vi sidder her og taler om, hvor længe en baby på 2 mrd og 3 måneder er vågen, hvor de pludre og kigger på 'legetøj' og aktivitetscenter? Måske sover de også lidt færre timer om dagen, når de skal til at være mere vågne? Det er vel logik :P Hej fra Lone og manden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Spunk-vb

Omkring 3 måneders alderen og nogle måneder frem var spunken vågen i et par timer og sov derefter ca. 45-60 min. Det blev til 4 lure i alt i løbet af dagen, og så ca. 11-12 timer hver nat. Hun var stadig mest ved os, men kunne godt ligge i kravlegården 10-15 minutter ind imellem. Jeg synes ikke at hun var særlig interesseret i legetøj - havde jo heller ikke motorikken til at gøre så meget med det endnu, men vi har en 'luftballon' hængende i loftet som hun smilede meget til, og ind imellem så hun 5-10 min baby einstein - det var (og er stadig) hun meget fascineret af.

Anmeld

13. juni 2010

als-vb

uh det er jo ved at være halvandet år siden, men tøsen har altid sovet godt, men i den alder var det stadig 1-1 1/2 time og sov det samme bagefter. undtagen om natten hvor der blev sovet lidt længere.

Anmeld

13. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Lucas som nu er 4 måneder har siden han var 2,5 - 3 måneder gammel sovet fra kl 22 - 05:00, fået lidt mad og sovet videre til kl 08:00. Været vågen et par timer, spist og har så sovet 30-45 min. Fået middagsmad og sovet 4 timer til middag og så været vågen resten af dagen....i hans vågne timer kan han uden problemer ligge i kravlegården i en lille time hvor han kigger på sin uro, pludrer og griber ud efter det legetøj der hænger på kanten. Vi har også et aktivitetscenter på gulvet hvor han også ligger det bedste af en time og hiver i dyrene...... Husk også at ligge den lille på maven mange gange i løbet af dagen......

Anmeld

14. juni 2010

lone-vb

Heidi Nielsen skrev:
Lucas som nu er 4 måneder har siden han var 2,5 - 3 måneder gammel sovet fra kl 22 - 05:00, fået lidt mad og sovet videre til kl 08:00. Været vågen et par timer, spist og har så sovet 30-45 min. Fået middagsmad og sovet 4 timer til middag og så været vågen resten af dagen....i hans vågne timer kan han uden problemer ligge i kravlegården i en lille time hvor han kigger på sin uro, pludrer og griber ud efter det legetøj der hænger på kanten. Vi har også et aktivitetscenter på gulvet hvor han også ligger det bedste af en time og hiver i dyrene...... Husk også at ligge den lille på maven mange gange i løbet af dagen......
Hej Heidi Kan du fortælle en typisk dag for Lukas, da han var omkring 3 mrd. Op kl. X og vågen med pludren og kigge på uro i X antal timer Formiddagslur og vågen igen Eftermiddagslur - etc.., har I noget aftenritual, når I lægger ham i seng. Hvordan kan han være vågen til kl. 22.00? Nu er vores lille pige kun 5 uger i morgen, og hun kan ikke være vågen mere en 1 time, max 1½ time, før hun kammer helt over. Så for os er det næsten umuligt at forestille os, at hun om 4 uger vil kunne være vågen i 2-3 timer ad gangen.... Men vi ved, at den vej kommer det til at gå, bare et spørgsmål om hvornår - der vil vi jo være foreberedt på at læse signalerne om kontakt meget bedre. Ellers hænger man meget i det sammen - nyfødt sover og spiser - derfor har man tildens til at fortsætte den rutine, når barnet i virkeligheden har behov for noget andet. Så gider du ikke remse op en typisk dag for jer, da Lukas var 2,5-3 måneder. Takker :side: Lone

Anmeld

14. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Selvfølgelig....skal se om jeg kan huske det ;) da han var 2-2,5 måned sov han stort set hele dagen, var kun vågen når han var sulten. Men da vi nærmede os de 3 måneder vendte det. Han stod op omkring kl 7:30, fik tøj på og mad ved 8-8:30, sov 45 min og var så vågen indtil kl 11 hvor han fik middagsmad. kom ud og sove til middag kl 11:30 og sov indtil 15:30 hvor han blev skiftet og fik mad igen. Så var han vågen et par timer hvor han legede i hans kravlegård hvor han så lige powernappede den halve time vi spiste til aften. Så var/er han ellers vågen til 21:30 hvor han får nat mad, bliver puttet kl 22 og sover indtil kl 04:30 - 05:00 spiser igen og sover videre til 7:30. Og sådan er det også idag hvor han er 4 måneder. Når han ligger i sin kravlegård kan han ligge der det bedste af en time og det samme på hans aktivitetstæppe på gulvet.....han kigger på legetøjet, griber ud efter, griner og pludrer hele tiden. Hvordan han holder sig vågen til kl 22 kan jeg ikke svare på, men han sover jo godt om natten og længe til middag, så måske er det derfor. Elle og så er det fordi han ikke behøver ret meget søvn.

Anmeld

14. juni 2010

lone-vb

Hej igen Tak for det :-)

Anmeld

14. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Det var så lidt.....håber du fik lidt ud af det jeg har skrevet ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.