Kommer det af sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

lone-vb

Hej med jer Tak til alle dem, som er kommet med gode råd til mig om at læse signalerne :-) Det har allerede hjulpet rigtig meget. Og vi har haft nogle gode dage/aftner. Jeg håber, at I ikke misforstår, når jeg nu kommer med mit næste spørgsmål. Jeg nyder tiden nu med min 4 uger gamle datter. Men jeg er nysgerig :dry: Nu sidder jeg med min lille pige, som er stadig er ret nyfødt - eller nyførdt-spædbarn - og jeg har svært ved at forestille mig, at hun kan udvikle sig så hurtigt. Det er vildt magisk at tænke på, når jeg hører fra andre, hvordan deres børns udvikling har været. Lige nu laver hun jo ikke noget - kigger lidt og spræller og ellers spiser, græder og sover. Sådan som det skal være. Så hører jeg fra andre, at når barnet er 2 måneder, vil det allerede ligge og pludre og være vågen i op til 2 timer af gangen (lidt forskelligt) og der begynder at tegne sig en rytme med formiddagslur og eftermiddagslur etc.. og spisetider. Sig mig, kommer det af sig selv?? Vil jeg lige pludselig sidde om 1 måned (hun er 4 uger nu) og pludre med hende på et legetæpppe uden at tænke over, hvordan det er lige nu? Hej fra Lone :dry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

kongster-vb

Spørg endelig løs! Ja, hvis barnet er trygt og glad og velstimuleret (hvilket det jo bestemt lyder til at din datter er) så kommer udviklingen af sig selv :-) Man kan vist ikke forhindre et barn i at lære at pludre, gå, tale, løbe etc. Det er jo det vidunderlige ved børn. Næsten uanset hvad man er bekymret for kan man enten sige 'Det kommer nok' eller 'Det går nok over' for alt er jo en fase når de er så små :-)

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Vores drengen er lige fyldt 1 år og fatter det bare slet ikke!! De startede i hver sin kuvøse som bitte små fugleunge-lignende væsner som lidt groft sagt nærmest var grønsager med arme og ben - nu kravler de, spiser stort set det samme som vi gør, er møg-frække og piller i ALT... ja det meste kommer af sig selv som naturlig udvikling og man aner ikke hvordan dét lige skete!!!! Der sker SÅ meget det første år, og alligevel når jeg kigger tilbage, syns jeg bare tiden er gået super hurtig!!! Held og lykke med hende og nyd både hende og dig selv (og måske din mand/kæreste ;) ):)

Anmeld

11. juni 2010

Elverpigen-vb

lone skrev:
Sig mig, kommer det af sig selv?? Vil jeg lige pludselig sidde om 1 måned (hun er 4 uger nu) og pludre med hende på et legetæpppe uden at tænke over, hvordan det er lige nu? Hej fra Lone :dry:
Det kommer helt af sig selv :) Men hvis du vil lege med og stimulere dit barn på en god måde, så gå på biblioteket og lån bogen, 'Leg med din baby' af Mette Vainer Wegloop og Lone Spliid. Den er fyldt med små gode lege og ideer som du allrede nu kan bruge :)

Anmeld

11. juni 2010

lone-vb

Tak for svarene :P Det som jeg tænker en del over, som måske er lidt spild af tid. Men jeg har ikke andet end tid lige i øjeblikket... Kan I huske jeres børns udviking og rytmer? Kan jeg 'regne' med, at der sker en del omkring 2 måneders alderen? Og vil det falde mig mere naturligt ind, at sige 'nu er det tid til formiddagslur', og så lægge hende i barnevognen og gå en tur måske. Lige nu er det jo meget gætteri, og prøven sig frem konstant. Hun er jo kun vågen i 1 time, hvoraf hun siger i 45 minutter af den tid. Så for mig er det næsten ufatteligt, at jeg snart får lidt mere vågen tid med hende. Er det rigtigt? Lone :side:

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Ja det er rigtigt - og masser af øjenkontakt, smil osv... kan ikke komme på noget bedre end når man får et KÆMPE smil tilbage fra sit barn - dét er sgu livsbekræftende!!!!

Anmeld

11. juni 2010

lone-vb

Ih... det vil jeg glæde mig rigtig meget til - altså smil og mere vågentid. Det gir også familielivet en noget nemmere hverdag, med lidt mere faste rutiner. Lone

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Det er MEGET nemmere med rutiner, og man kan mærke på børnene, at de har det godt med det!! Gør os, at du kan planlægge bare en lille bitte smule ;)

Anmeld

11. juni 2010

lone-vb

Nu bliver jeg helt glad :laugh: Mener du, at jeg kan se frem til at få mere rutine og rytme i min hverdag, når min lille prinsesse er omkring 2-3 måneder? Det har jeg hørt fra andre, men det er jo altid godt at høre det fra en mere :side: Lone

Anmeld

11. juni 2010

als-vb

Ja du vil virke pr måned sige gud kan hun allerede det, hold da op der er sket meget. Jeg syntes det rigtig tog fart fra 3 måneder. små skridt i starten og så pludseig kæmpespring. Vil også anbefale 'sådan leger du med dit barn' (noget i den stil) fra politikken, der er lege for hvert 'kvartal' 0-3 mdr 3-6, 3-9, 9-12. er virkelig god.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.