\"Lektiehjælp\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Min datter har været hos sin far i weekenden. Da vi kom hjem fra skole i fredags, kom han for at hente hende (så vi fik ikke talt om lektier). Hun har været på tur med danseskolen fra 9 - 19 i dag, og blev først afleveret halv otte i aften. Vi hyggede lidt, så skulle lillebror puttes, og dernæst min datter. Lige inden hun skal i seng, kommer hun i tanke om, at hun har lektier for (mat). Jeg hjalp hende nok lidt rigeligt (fortalte hvad det gav) - er det okay en enkelt gang, eller hvad ville du ha' gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Webredaktøren-vb

MAMMARAZZI skrev:
Min datter har været hos sin far i weekenden. Da vi kom hjem fra skole i fredags, kom han for at hente hende (så vi fik ikke talt om lektier). Hun har været på tur med danseskolen fra 9 - 19 i dag, og blev først afleveret halv otte i aften. Vi hyggede lidt, så skulle lillebror puttes, og dernæst min datter. Lige inden hun skal i seng, kommer hun i tanke om, at hun har lektier for (mat). Jeg hjalp hende nok lidt rigeligt (fortalte hvad det gav) - er det okay en enkelt gang, eller hvad ville du ha' gjort?
Jeg personligt ville ikke have gjort det, men hvis det var sådan at det fx. var 10 stykker der skulle regnes, så havde hun fået besked på selv at lave de 3-4 stykker og så måtte hun så samle op på det dagen efter. Jeg ville så lige smække en seddel i bogen til læreren om at weekenden havde været lidt travl så der grundet tid beklageligvis manglede noget, men at det ville blive lavet. Dermed så har hun lavet noget - trods alt. Men.. :cheer: en enkelt gang skader ikke og hun har jo også lært noget af det :)

Anmeld

7. juni 2010

Frede-vb

MAMMARAZZI skrev:
Jeg hjalp hende nok lidt rigeligt (fortalte hvad det gav) - er det okay en enkelt gang, eller hvad ville du ha' gjort?
Jaeh, det kan godt forekomme her også... i en snæver vending. Hilsen skolelæreren P.S. Hellere dét end at komme i skole uden at have lavet lektier, fordi det afstedkommer så meget frustration for barnet. Børn bliver altid så kede af det og føler sig ofte udstillet, når lektierne gennemgåes, og de ikke har lavet lektierne.

Anmeld

7. juni 2010

kongster-vb

Jeg ville også have hjulpet lidt rigeligt, så hun kunne komme i skole med tingene i orden.

Anmeld

7. juni 2010

MIKMAR-vb

Jeg havde også hjulpet lidt til og ellers har vi heldigvis god tid om morgenen, så der ville han kunne have nået det.

Anmeld

7. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ahh, tak for svarene - det var lige dét jeg trængte til at høre. Jeg synes det var så synd for hende, at hun skulle møde uforberedt - hun er jo uden skyld i, at hun skulle hurtigt ud af døren i fredags. Ellers plejer hun at have styr på det - næsten selv ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.