Har i flekslån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

Spunk-vb

Har hørt at 9 ud af 10 har flekslån - synes at det lyder af meget. Går selv og overvejer om man skulle gøre det, men jeg er lidt en bangebuks... Dem af jer der har det: Har i en opsparing, til hvis renten skulle blive meget høj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

als-vb

Jeg har flex med renteloft så det er der en vis sikkerhed i. Så budgettet er lagt efter max loft og så står der bare 'for meget' i de perioder hvor renten er lav. Vi nyder rigtig god af det pt da renten er i bund.

Anmeld

2. juni 2010

Bellis-vb

Nej. Vi har fastforentet 4% obligationslån 30 år. Så ved jeg hvad jeg har og ikke har. Og det har jeg det bedst med.

Anmeld

2. juni 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi Fik lavet vores fastforrentede om til fleks. Vi skriver for 1 år ad gangen, og går det så pludselig op ad bakke, hvilket jeg tror varer noget endnu, så skynder vi os at lave det fast igen. Vores bankdame plejer at ringe, hvis hun mener der er noget der kunne være interressant for os. Har ingen/meget lav opsparing pt (tømte den til en ny bil..)

Anmeld

2. juni 2010

Hobitten-vb

Vi fandt jo ud af, at vores bankrådgiver havde klokket i det, så vi havde faktisk ikke rigtig råd til at sidde i vores nye hus.. :angry: Men heldigvis faldt renten og vi lagde vores fastforrentede lån om, så vi nu ligger fast for et år af gangen. Vi har da en lille opsparing, men det er også derfra der betales mekanikerregninger og andre uforudsete udgifter.. Så vi satser meget på, at vi når at låse for længere tid, inden renten stiger alt for meget... :dry:

Anmeld

3. juni 2010

Lars F-vb

Vi har to lån i huset. Det ene er et klassisk 1-års flekslån. Det andet er et annuitetslån i banken med variabel rente (så på den måde lige som et flekslån). Det er lavet sådan, at der er to forbundne konti - en med lånet, og en indlånskonti hvor vi er garanteret samme indlåns-rente som vi betaler på annuitetslånet. Resultatet er, at vi i praksis kan spare på renten i huslånet ved at have opsparing på den anden konti. Det er en meget fleksibel ordning. Variabel rente er en risiko - man skal have råd til at betale, hvis renten stiger. Men over de seneste 10 år har man kunnet spare store beløb ved at have variabel rente. Det tror jeg på holder en del år endnu.

Anmeld

3. juni 2010

Signe1704-vb

Vi har et fastforrentet 5% lån, men overvejer godt nok at lave det om. Desværre er vi lidt nogle kyllinger, men det ville kunne give os en god sjat ekstra til alt det sjove og opsparing. Vi ved endnu ikke hvad det bliver til, men det frister jo med flere penge mellem hænderne og skræmmer hvis det skulle blive dyrere at bo her ;)

Anmeld

3. juni 2010

Titte-vb

Vi byggede hus for 7 år siden. Vi havde dengang is i maven og lavede et 5 årigt flexlån. Lagde det om da renten begyndte at stige, og fik et 5% fast forrentet lån. Samtidig barberede vi 5 år af, så vi fik et 20 års lån istedet. Da vi havde flex, sparede vi forskellen mellem flex og fast rente op på en konto, som vi kunne hæve af, men ikke gjorde i de første par år. Med tiden havde vi sparet 80000 op og har således kunnet lave skuret større, pris 53000, købe nye senge, 18000 og stadig have penge tilbage. På den måde havde vi sat os som om vi betalte til et fstforrentet, så det ikke kom som et chok for os hvis renten skulle stige...... Reelt betaler vi nu 1900 mere i mdr, end vi gjorde før, til gengæld sætter vi ikke penge ind på opsparingen.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.