Ting, ting, ting...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

Soap-vb

Det handler vel egentlig bar om at være god til at opmagsinere eller ej :) En tur i Ikea kan gøre underværker på rod fronten :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Johannamor-vb

En del af problemet er nok også at knægten på 6 elsker at bygge alt muligt mærkeligt af kasser og flødebolleæsker og propper og snor og dåser og ting og sager, så han har en samling af papkasser og dimser, der hurtigt breder sig over hele værelset... Men det er jo dejligt m kreative børn
Det er vist min Johan, du beskriver her... nå nej, han fylder først 6 i næste måned... Johan har et stort skrivebord med to skuffemoduler under, så han har en masse skuffer... og hans Lego hører til i skufferne (han har så ikke nogen af de helt store byggesæt endnu, kun de mellemstore fx powerminers, og de kan godt ligge i en skuffe. På skrivebordet har han et lille skuffedarie med 9(?) skuffer til propper, knapper, småsten, glimmersløjfter osv osv osv - systemet har han selv udtænkt, så han holder orden (sådan da). Under skrivebordet har han en stor stof-skattekiste til toiletruller, plastæsker, paprør og andre store ting. Under sengen står to store sengeskuffer til hhv. briotoget og playmobilpiraterne. Hans 'værker' står så fremme spredt over alle værelsets 'frie' overflader: en hjemmelavet billedramme med foto af hans bedste ven, en rumraket, et landskab med vej & græs & hav & biler & dyr, et slot osv. osv. Jeg forsøger at begrænse kaos ved at rydde grundigt op en gang hver anden uge, dagen før rengøringshjælpen kommer: Der fjernes de fleste ting fra de 'frie' overflader, og hver eneste gang er der ting, der forsvinder ned i skraldespanden, ikke altid efter aftale, men nogengange. Johans værelse blev indrettet sidste sommer. Lillesøster på 4 har et mindre værelse, der ikke er gennemtænkt på samme måde - og der roder der virkelig. Hun mangler alle de gode kasser & skuffer, som man nemt kan sortere tingene i - og forskellen mellem de to værelser er anskuelighedsundervisning i at indrette et godt børneværelse. Så det ligger i de hjemlige planer, at lillesøster skal flytte ind i det større voksensoveværelse til næste sommer, hvor det er hendes tur til skrivebord & stor seng... hvorefter vi voksne må nøjes med husets mindste værelse. Bortset fra at jeg elsker de der dimser og ting, som børnene laver, kan jeg sagtens forstå at du får for meget af ting - det er også en af udfordringerne hjemme hos os...

Anmeld

1. juni 2010

kongster-vb

Haha - min er også en Johan :-)

Anmeld

1. juni 2010

Johannamor-vb

Haha - min er også en Johan
- ja, det kunne jeg huske, så navnet skulle med, nu hvor de har mere til fælles end alderen og interessen for det, som min Johan kalder 'at bygget noget shane', ligesom hans skatte (knækkede cykelreflekser, blanke ølkapsler og farvede fjer) også under ét kaldes 'noget shane' - inspireret naturligvis af Shane fra tv.

Anmeld

1. juni 2010

kongster-vb

Shane er også den store helt her! Kan anbefale bogen Shanes byggebog Når jeg brokker mig over kasser etc er standardsvaret 'men Shane siger at man skal have en kasse til at stå i køkkenet, som ens mor og far kan lægge ting i' eller anden Shane-visdom :-) Når der er kulturnat i Kbh kan man vist komme ind og bygge med Shane. Det skal vi klart næste gang!

Anmeld

1. juni 2010

Johannamor-vb

Ja, vi har en lille æske i køkkenet, der bliver lagt skruelåg osv i. Og faktisk virker det også den anden vej rundt, for Shane siger jo netop ikke, at der må ligge dimser overalt på gulvet og i vindueskarmen i stuen... Vi har ikke bygget med Shane, men vi har mødt ham. To gange faktisk (med en uges mellemrum), og den anden gang gav han Johan hånden og sagde 'Hej Johan' - aldrig har jeg set min dreng så stolt og benovet...

Anmeld

2. juni 2010

Hobitten-vb

kongster skrev:
Jeg synes vi har ting overalt i huset!! Når jeg ser andre menneskers hjem (eller i hvert fald nogle andre menneskers hjem) så er de så super stilede med rene linjer og glatte flader.
DET har jeg også tit undret mig over.. Hver gang jeg rydder op, er der alligevel noget der kommer til at stå på alle de der pæne glatte flader. Drengene er jo ikke så gamle endnu, og de leger stadig helst i stuen, så der er altid lige en togbane, bilbane, et legobyggeri el lign på gulvet. Og et par kasser med legetøj i hjørnet. Og lynhurtigt ligger der bøger, blade, trøjer, en regning der skal betales, en seddel fra børnehaven, en stak reklamer osv alle steder. Og drengenes værelser er da slet ikke til at holde orden på. Alle de dimser (læs: skrammel-legetøj, som alligevel er det de leger mest med..) de får af både den ene og den anden. Og tingene passer aldrig ned i de kasser de har. (og jeg har været Ikea rundt mange gange, så de har mange kasser.. :laugh: )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.