Vi har tidligere udvekslet inspiration om bøger til vore børn; men det er vist en gammel tråd, så jeg laver lige min egen.
Min datter får god hjælp af skolebibliotekaren til at vælge bøger. I sidste uge måtte de konstatere, at hun havde været igennem hele Fantasy-udvalget på skolebiblioteket, så hun havde brug for en idé til noget helt andet at læse.
Og det fik hun så sandelig; hun kom hjem med en mursten indeholdende 3 romaner af Cæcilie Lassen: 'Simone', 'Lulu' og 'Duen'.
Det er historiske romaner, om børn i en anden tid, og under begivenheder som den franske revolution og anden verdenskrig.
Jeg synes de lyder rigtig spændende, og nu tænker jeg: 'hvorfor har jeg, der ellers elsker netop dén genre, aldrig læst dem'?? -Måske fordi de er fra sidst i firserne, hvor jeg var en del i udlandet!?
I hvert fald vil jeg helt sikkert benytte lejligheden til at læse dem nu, selv om det vist egentlig er ungdomsbøger.
Jeg er meget spændt på, hvad min datter siger til dem!
Er der nogen, som kan huske at have læst dem? Jeg synes det er imponerende, at forfatteren kun var 16 år, da hun debuterede med den første; det må trods alt have krævet en del research!!
Anmeld