Kaniner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.919 visninger
39 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Soap-vb

Åh mine kære små plager om en kanin :laugh: Det er meget sødt og kaniner er meget søde uden tvivl MEN jeg aner intet om de kræ og det er så her i kommer ind i billedet forhåbenligt :laugh: Så fortæl mig alt i ved om kaniner og hvad i mener de kræver ? Og hvad hedder dem med hænge ørerne ? Er der nogen race eller køn som er bedst egnet kun til kæledyr ? Alt i kan komme i tanke om vil være velkommen :) På forhånd tak :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

kongster-vb

Jeg vil absolut kun anbefale kanin hvis den kan bo udenfor. Min datter har haft én der boede på hendes værelse og hele lejligheden stank af kanin. Hun var glad for den, da den var bittelille, men ret hurtigt gad hun den ikke mere (hun var 6 år da hun fik den). Så den blev aldrig rigtig tam og hun kunne ikke lide at sidde med den, fordi kløerne kradsede hende. Ud over det så gnavede den i alle fodpaneler og ledninger og var således indirekte skyld i at tøsen fik stød, da hun satte en ledning i stikkontakten, som møg-kræet havde bidt hul i! Og så røg kaninen ud og den har aldrig været savnet.... Undskyld - det var ikke min mening at tage modet fra dig. Der er garanteret masser af kanin-succes-historier, men jeg har altså ikke gode erfaringer med dem som kæledyr.

Anmeld

25. maj 2010

Webredaktøren-vb

Jeg havde inde-kanin som barn - og den lugtede... MEGET :dry: Vi har lige passet marsvin og selv om de ikke er helt lige så søde, så skider de mindre (så buret lugter ikke, kun høet lidt :) ) Tja, jeg tror jeg ville starte med marsvin, men hvad jeg hører fra folk, så taber børnene altså interessen efter et par måneder... ;)

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

Planen er at hvis det blir så skal den kunne stå ude hele året , det kan marsvin vist ikke ? Hehe Kongster, nej jeg er ikke skræmt for jeg vil netop ikke ha´den indendørs netop pga lugten så den kommet slet ikk i nærheden af vores ledniger og diverse :laugh:

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Good call! (fordelen v kaniner fremfor marsvin er dog, at de smager godt, så hvis ungen mister interesssen kan man altid servere dem til aftensmad... Sorry - just kidding. Bortset fra at mine unger har spist kanin med stor appetit, men det var ikke lige kæle-kræet der blev serveret dog)

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

kongster skrev:
Good call! (fordelen v kaniner fremfor marsvin er dog, at de smager godt, så hvis ungen mister interesssen kan man altid servere dem til aftensmad... Sorry - just kidding. Bortset fra at mine unger har spist kanin med stor appetit, men det var ikke lige kæle-kræet der blev serveret dog)
*LOOOOOOOL* Samme sagde min mand :laugh: :laugh:

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Sig til hvis du mangler en opskrift :laugh:

Anmeld

25. maj 2010

Pia S-vb

Soap skrev:
kongster skrev:
*LOOOOOOOL* Samme sagde min mand :laugh: :laugh:
Skrev det samme til min kusine på Facebook og fik hele slænget af dyrevenner efter mig :blink: Det kan godt være de er glade for dyr men humor har de ikke ;)

Anmeld

25. maj 2010

als-vb

Min lille datter har været super glad for naboen kanin (hun fik stillet sin dyre lyst og jeg slap for rengøringen ;) ) fordelen ved kaniner er at de ca har en levetid på 2 år så kan pigerne samtidig få en læring om død... jeg vil nok anbefale det er hunkøn da hannerne kan være lidt mere aggresive og kan hvis man ikke er en lidt bestemt person godt finde på at hænge sig fast i ens ben.... Men fyi jeg har boet i nogle måneder i frankrig ved en fransk familie og vi fik kanin mindst en gang om ugen...smager rigtig godt. (er dog en lidt anden race end dem man nusser med).

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

Jeg troede faktisk at kaniner blev 6-7 år og at det var marsvin som kun blev de 2 år ... Jeg har vidt en masse læsning i sigte inden beslutningen tages :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.