Aftenhygiejne hos børnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

syvsover-vb

Martin kommer ca i bad 5 gange om ugen, her i sommertiden kan det nemt hver hver dag hvis behovet er der. De dage han ikke kommer i bad er det en klud alle steder, desværre har han stadigvæk bleen på når han laver stort, hvilket han ofte gør om morgen inden han skal afsted i børnehave. Så han bliver altid vasket grundig efter sådan en omgang. Ellers vakser vi ofte hænder og børster vores tænder to gange om dagen :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma (7½md) kommer i bad stort set hver dag. Ofte er hun med i brusebad. Hun bliver sæbet ind på puslebordet, og sidder så i sin højstol under den ene bruser (vi har dobbelt). Det gør vi om formiddagen. Ellers får hun børstet tænder efter morgenmaden, og vasket bagdelen ved bleskift. Godnatritual: tør numse, natdragt, tandbørstning, skylle mund over håndvasken, skylle hænder, tørre hænder, godnatflaske. Hun er helt vild med at få børstet tænder, jeg børster dem først, så børster hun efter, og hun glæder sig vildt til at skylle mund i rindende vand og skylle fingerene også.

Anmeld

20. maj 2010

k11923-vb

Jeg har faktisk altid haft min pige i bad hver dag. Hun er 7 år nu. Hun har været med mig i bruser om morgenen siden før hun fyldte 2 - da hun selv kunne stå sikkert med hænderne på væggen. Hun bruger ikke sæbe om morgenen i bruseren. De seneste år, har hun helst villet bade uden de voksne, og det kan hun jo også nemt, når der ikke skal bruges sæbe. Hun får lov til at bade et par minutter. Det frisker lidt op og hun får vådt hår, så det er nemmere at flette. Om sommeren får hun tit vasket fødder og underben i håndvasken til aften (eller siddende på kanten af badekaret). Fødderne bliver sorte i sandaler. Ellers er det hænder og ansigt og evt. en klud hvis der er et par andre snavsede steder. I weekenden er det badekar med sæbe og hårvask med shampoo.

Anmeld

20. maj 2010

Mor til to-vb

Jeg lider selv af tør hud og eksem og vil helst undgå at mine børn får det. Så det er bad 2-3 gange om ugen, både for mig og trolden. For det meste er det lige efter aftensmaden, da det er der vi har tid. Og endnu bruger vi kun sæbe når hun er rigtig beskidt. Hver morgen får hun vasket numse, hænder og ansigt, og den rytme regner jeg med at fortsætte med når hun bliver ældre. Og ja et bad er godt for allergikere, det fjerner pollen og andre ting der kan udløse allergien, men har man f.eks. tør hud, eksem el.lign er vand og sæbe faktisk noget af det værste man kan byde sin hud, også selvom en god creme bagefter gør underværker. Nåh ja, vi børster selvfølgelig tænder både morgen og aften :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.